Het wordt Mexico!!!

23-08-2011 16:00 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Na lang wikken en wegen zijn mijn vriend en ik er eindelijk uit,

we gaan in oktober naar Mexico!!!

Heb er zo'n zin in!!!! We gaan naar playa del carmen!

Dit wilde ik even mededelen aangezien ik een aantal posts heb geplaats waarin ik raad vroeg voor vakantiebestemmingen!!

Dus bij deze
Ola! Viva la tequila of zoiets. Veel plezier
haha ja vooral tequila thnxx
Tip : Drink geen tequila door een rietje! :p
Internagelaktisch
Oooh lekkerrr! Geniet er van!

En over tequila gesproken, probeer ergens echte te scoren! Die is zó lekker dat je die gore zooi nooit meer wil
Leuk!

Vooral naar Xel-ha gaan.
Oh ja Xel-Ha *komt weer in vakantiestemming*
Oh heerlijk zeg. Zou er ook zo weer naar toe gaan. Maar zit je in oktober niet in het orkaanseizoen? Hoop niet dat je er last van hebt. Wij zijn de eerste keer naar Mexico geweest in september, ook toen was het orkaanseizoen en toen wij er naar toe gingen was er net een orkaan geweest. We hadden geluk dat op de dag dat we aankwamen net alles weer zo goed als schoon was gemaakt. Ben blij dat we die orkaan niet hebben meegemaakt.

De 2e keer zijn we in juni geweest. Ik hoop dat je een hele leuke vakantie zult hebben, wij vonden Mexico super.....
dat gebied heeft zo veel meer te bieden dan tequilla en Xel-Ha. Maar goed, ieder zijn ding. Veel plezier!
GiB wat een vervelende opmerking zeg..

Je mag toch tips geven hier of zijn er nieuwe regels in Viva land?

Maar om op het niveau van GiB te blijven; ik kan je ook zeker de maya stedenaanraden maar het is even rijden en niet iedereen heeft dat er voor over.. (Vooral Ek'Balaam in combinatie met een jungletocht!)
Kijk wel een beetje uit, het is oorlog in Mexico!

http://www.minbuza.nl/nl/ ... ezen_alfabetisch/M/Mexico
Wat een leuke reacties!

Haha we gaanechtniet alleen maar tequila drinken. Zeker ook wat cultuur oppikken!!

Is dat met die drugs niet altijd in Mexico?! Overal is wel wat denk ik!
Oja het is idd orkaanseizoen maar in september is de kans iets groter, maar het is natuurlijk nooit te garanderen
quote:jo12345 schreef op 23 augustus 2011 @ 16:58:

Kijk wel een beetje uit, het is oorlog in Mexico!

http://www.minbuza.nl/nl/ ... ezen_alfabetisch/M/Mexico

Als TO naar Yucutan(zoals de meeste toeristen vanuit NL) gaat heeft ze daar gelukkig geen last van. Het reisadvies houdt in dat reizen naar bepaalde gebieden ontraden wordt.

TO, ik weet niet waar je precies bent. Mijn nicht vond de ruines van Palenque nog indrukwekkender dan die van Chitzen Itza. Vonden Cozumel ook erg leuk.

Vriend en ik hadden vorig jaar een reis richting Mexico gepland, helaas kon deze door de aswolk vanuit IJsland niet doorgaan. Staat nog steeds hoog op ons lijstje.
I choose happy!
Oorlog is nogal overdreven.....Helemaal in het zuiden hier. Je merkt niks van alle drugs zolang je zelf niks gebruikt.

Palenque is inderdaad erg gaaf EssentiaBliss, maar nogal ver van Playa del Carmen, zo´n 10 uur in de bus zitten.

Oktober is over het algemeen heerlijk weer, want niet meer zo bloedheet, maar gewoon lekker, graad of 28, savonds wat koeler, ideaal klimaat!
Veel plezier! Ik vond het er in Playa erg gezellig vooral sávonds in die lange winkelstraat.En prachtig wit zandstrand alleen een beetje smal.

Mooiste strand ooit heb ik gezien in Tulum,hadden een combinatie excursie geboekt bij een kantoortje in een zijstraat van La quinta en we gingen eerst naar Tulum daarna naar Coba en daarna naar het strand van Tulum tegen zonsondergang,prachtig gewoon en ik zou zeker een keer terug willen en daar in een hotelletje gaan zitten.
quote:GiB schreef op 23 augustus 2011 @ 16:44:

dat gebied heeft zo veel meer te bieden dan tequilla en Xel-Ha. Maar goed, ieder zijn ding. Veel plezier!

Ja natuurlijk. Maar juist omdat het zo enorm toeristisch is had ik de vorige keer Xel-ha overgeslagen. En nu ik er geweest ben vind ik dat ontzettend jammer. Ik vond Xel-ha namelijk geweldig.

Nog nooit zo veel vissen gezien, zo lekker gegeten en zo fijn gesnorkeld.

Als je naar Tulum gaat (of godbeterhet Xel-ha), in het centrum van Playa is een busstation, daar kun je heel goedkoop een buskaartje kopen. Veel goedkoper dan een tour en de busdiensten in Yucatan zijn beter dan hier.

Merida is de leukste stad van Yucatan. Maar dat is wel ver weg. Dan moet je een nachtje blijven.

Dichterbij is Valladolid, maar persoonlijk vind ik Almerehaven gezelliger.
quote:chocolover schreef op 23 augustus 2011 @ 16:52:

GiB wat een vervelende opmerking zeg..

Je mag toch tips geven hier of zijn er nieuwe regels in Viva land?

Maar om op het niveau van GiB te blijven; ik kan je ook zeker de maya stedenaanraden maar het is even rijden en niet iedereen heeft dat er voor over.. (Vooral Ek'Balaam in combinatie met een jungletocht!)Sorry, het was niet vervelend bedoeld. Ik vind tequilla drinken niet het hoogtepunt van Mexico/Yucatan maar dat iemand anders daar blij van wordt, heb ik geen probleem mee.

En die drugsoorlog is zo ver van Yucatan vandaan ... het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je niet naar Amsterdam zou moeten gaan omdat er een oorlog in Albanie is.
Haha over die tequilla was een grapje

Het lijkt mij supermooi om de excursie naar sian ka'an te doen! Iemand ervaring mee??
Jullie liever dan ik, moet er niet aan denken om zolang in een vliegtuig te zitten, pfff.
dat hoort toch ook bij je vakantie?!

zo zie ik het in ieder geval...
Helaas, wij hebben 4 tempels bezocht maar niet Sian Ka'an. Mocht je dus andere vragen hebben kan ik je helpen. Hopelijk kan iemand anders deze vraag beantwoorden
Sian Ka'an is geen tempel maar een natuurreservaat. Wij hebben hem vanuit het zuiden gedaan, via Majahual. Het is wel mooi snorkelen zij het dat er wel veel orkaanschade is. Ik weet niet hoe dat vanauit het noorden is want dat hebben wij niet gedaan en vanuit PdC is het wat ver om het vanuit het zuiden te doen.

Houden jullie van snorkelen?
Ja dat heb ik gezien ja, wij zijn ook echte natuurliefhebbers en het lijkt me echt heel mooi!

Ik zal je wat vertellen.... dit wordt onze eerste vakantie buiten europa... dus ook nog nooit gesnorkeld maar het lijkt me prachtig!
Sian Kaan is zeker aan te raden! Super mooi natuur gebied. En ik Sian Kaan heb je trouwens wel ruines, Muyil heet het. Veel excursies gaan met een Jeep, je rijdt zelf. Dan in het dorpje Punta Allen ga je op een boot, je zoekt dolfijnen en schildpadden, varen door de mangrove, daarna snorkelen en vervolgens naar een stuk zee dat zo rustig is dat het net een zwembad is. Vervolgens eten in Punta Allen. Erg leuk, zeker aan te raden. Er is ook een excursie waarmee je naar Muyil gaat en vervolgens naar een soort rivier waat zo´n sterke stroming staat dat je je zwemvest op je rug bindt en gaat liggen en zo´n half uur drijft naar de zee, heel gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven