high tea omgeving maastricht

11-03-2010 09:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan in mei een weekend naar Maastricht, heerlijk. Nu wilde ik ook graag een high tea regelen, dit hoeft niet perse in maastricht zelf te zijn dit mag ook in de omgeving we hebben de auto en fietsen mee dus enige afstand is niet zon probleem. Wie heeft er tips voor een gezellige lokatie waar je heerlijk rustig en uitgebreid kunt hightea-en??
http://www.highteatime.nl ... feelovers-maastricht.php/

http://www.highteamaastri ... NeAv9CtsKACFUuK3godbj7ZTQ

Op google kun je er heel veel vinden, dit zijn slechts twee voorbeelden.
google is my friend..

Maar vind persoonlijke ervaringen altijd leuker.
Hilleshagerhofje. Is heel ouderwets gezellig.
Coffeelovers (is echt een aanrader) of Boulevard. Weet niet zeker of het ook mogelijk is voor 2 personen, zou je even op de websites moeten kijken.
Ik heb een high tea gedaan in Schinveld bij Biej de Tant: http://www.biejdetant.nl/

Echt heerlij, ben al een tijdje aan het denken om er weer eens heen te gaan. De Lemmoncurd en andere heerlijke hapjes waren echt onovertreffelijk lekker!

Je kan er ook boerengolf spelen. Ook wel grappig.

Dotje
helaas , de hightea bij biejdetant is vanaf 10 personen te boeken.

Jammergenoeg kan ik geen website vinden van het hilleshagershofje, vind het altijd wel fijn om een indruk te krijgen van de lokatie en prijzen.
Heb wel eens in het NH hotel geslapen (bij het forum) en daar gehigh-tead. (?)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Chateau Neercanne en als het een beetje weer is lekker op de fiets ( 5 km vanaf centrum).
Of een van de andere kasteeltjes van Camille Oostwegel, maar dan moet je even de auto pakken.
die chateaus zien er echt prachtig uit en qua lokatie ben ik wel naar zoiets op zoek. Heb jij daar al eens een hightea gedaan Hiltje? Want volgens mij kan je daar ook alleen voor groepen een high tea doen.
Volgens mij kun je bij Chateau Neercanne op bepaalde tijden wel individueel in de Orangerie terecht (even bellen). In een van de andere kastelen heb ik ook wel eens een kopje thee gedronken. Wellicht is er geen complete high thee, maar ook een koppie thee en een stuk vlaai is echt de moeite waard.

Bij Chateau Neercanne kun je ook nog een hele leuke korte wandeling achter het kasteel doen.

In Maastricht zou je eens bij het Kruisherenhotel kunnen kijken (volgens mij ook van Oostwegel).
Nog even op de site gekeken en ik denk niet dat ze high tea hebben voor 2 personen.

Maar ik zou dan overwegen om er te lunchen of er minstens koffie met vlaai te nemen. Vaak hebben ze ook wel een koffie complet (met bonbons en koekjes) Ze hebben allemaal een terras waar je gewoon voor iets kleins terecht kan.

Ik ben zelf meerdere keren bij Neercanne en St Gerlach geweest en het is echt heel erg de moeite waard. Ook om door de kasteeltuinen te lopen.
Je zou eens kunnen kijken bij Kasteel Terworm. Ik hoor van mensen goede verhalen daarover, maar heb geen idee of dat wel met twee personen kan.

Kasteel Terworm ligt in Voerendaal, vlakbij Heerlen. Dat is zo'n 15-20 km. van Maastricht af.

Je kan bij Terworm ook erg leuk wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven