Historische huizen in Engeland
vrijdag 6 juli 2018 om 11:52
Ik ga vlg week 4 dagen met mijn vriend naar Engeland. Hij wil bijna nooit mee op vakantie, dus ik doe mijn best om dingen te zoeken die hij erg leuk vindt. Maar ik ben er zelf ook niet heel bekend, dus ik vraag wat hulp en tips.
Hij houdt heel erg van historische huizen waar je de geest van de oude bewoners nog voelt en ziet rondwaren. Graag ook met een goed verhaal erbij.
Hij vond bv Preston Manor heel leuk, in Brighton. En in Londen het huis van een verzamelaar, met schilderijen op wandpanelen die je over elkaar kon schuiven (ben de naam even kwijt, misschien zegt dit iemand wat).
Wie heeft er tips?? Graag niet meer dan een paar uur van Dover, dus in het zuiden (Kent, Sussex).
Ik ben zelf al in het huis van Kipling en Darwin geweest, dus iets anders. Het moet voor mij ook leuk blijven
Oh shit een typo in de tt. Nou ja, je snapt het wel!
Hij houdt heel erg van historische huizen waar je de geest van de oude bewoners nog voelt en ziet rondwaren. Graag ook met een goed verhaal erbij.
Hij vond bv Preston Manor heel leuk, in Brighton. En in Londen het huis van een verzamelaar, met schilderijen op wandpanelen die je over elkaar kon schuiven (ben de naam even kwijt, misschien zegt dit iemand wat).
Wie heeft er tips?? Graag niet meer dan een paar uur van Dover, dus in het zuiden (Kent, Sussex).
Ik ben zelf al in het huis van Kipling en Darwin geweest, dus iets anders. Het moet voor mij ook leuk blijven
Oh shit een typo in de tt. Nou ja, je snapt het wel!
.
vrijdag 6 juli 2018 om 22:37
Hier staan echt wel leuke dingen bij. Morgen ff op de laptop verder kijken.snug schreef: ↑06-07-2018 11:56Per county ingedeeld
https://www.essexghosthunters.co.uk/hau ... ey-rectory
.
vrijdag 6 juli 2018 om 22:58
Heb die eettip opgezocht. Wil ik heen!!elein schreef: ↑06-07-2018 12:34http://www.english-heritage.org.uk/visi ... r%20castle
Achterlijk lange URL maar goed![]()
Echt vlakbij Dover. Het lijkt een kasteel maar "Originally a Tudor Fortress, Walmer Castle has evolved into a homely residence for many well-known names from the Duke of Wellington to the Queen Mother. Inside you can explore Wellington’s career, the story of his life and death and even see the original Wellington Boots."
En dan hier eten www.zetlandarms.co.uk
.
vrijdag 6 juli 2018 om 23:07
Dat is het wel helemaal ja. Denk ik. Londen zat niet in de planning, maar why not. Zal het even voorleggen.
Edit: Sambourne is dicht voor onderhoud tot september. Ik denk dat ik ze dan maar bewaar voor een andere keer. Heb ik een lokkertje om hem nog eens mee te krijgen
.
zaterdag 7 juli 2018 om 00:28
Begin maar met vasten want het is echt heerlijk Brits, maar ja, dat wil je.
Die vriend van jou is wel een beetje een diva hoor..
https://www.britainexpress.com/counties ... /index.htm
maandag 9 juli 2018 om 11:49
Walmer is echt leuke plek hoor.
Vindt hij tuinen mooi, als je in de buurt bent: https://www.the-salutation.com/gardens/
maandag 9 juli 2018 om 21:18
Niet de regio waarin je iets zoekt, maar misschien leuk voor een volgende keer, de regio rond Nottingham. Natuurlijk sowieso al een legendarische regio, hoewel er van Robin Hood niet heel veel sporen te vinden zijn. De moeite waard zijn:
-Calke Abbey, een landgoed wat (bijna) helemaal is gebleven zoals het begin vorige eeuw door de eigenaar is achter gelaten. Er zijn een paar kamers gerestaureerd, maar daarna is men daar bewust mee gestopt. Interssant om het contrast te zien.
-mr. Straws house, het huis van twee broers die na het overlijden van hun ouders het huis hebben gelaten zoals het was. Helemaal Edwardiaans.
-het workhouse in Southwell, een armenhuis, heel interssant om te bezoeken
-in Birmingham de back to backs, huisjes uit de periode ca. 1850-1950
-en meer in jouw regio: Stourhead, een typisch countryhouse, maar met prachtige tuinen (de film Pride and Prejudice is er deels opgenomen, maar misschien moet je dat er maar niet bij zeggen..), maar het verhaal van de eigenaren is heel intrigerend en tragisch
-Calke Abbey, een landgoed wat (bijna) helemaal is gebleven zoals het begin vorige eeuw door de eigenaar is achter gelaten. Er zijn een paar kamers gerestaureerd, maar daarna is men daar bewust mee gestopt. Interssant om het contrast te zien.
-mr. Straws house, het huis van twee broers die na het overlijden van hun ouders het huis hebben gelaten zoals het was. Helemaal Edwardiaans.
-het workhouse in Southwell, een armenhuis, heel interssant om te bezoeken
-in Birmingham de back to backs, huisjes uit de periode ca. 1850-1950
-en meer in jouw regio: Stourhead, een typisch countryhouse, maar met prachtige tuinen (de film Pride and Prejudice is er deels opgenomen, maar misschien moet je dat er maar niet bij zeggen..), maar het verhaal van de eigenaren is heel intrigerend en tragisch