Hoe overleef ik mijn vlucht naar de liefde?

09-07-2018 21:11 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Mijn naam is Loes, ik ben 20 jaar oud en in September vlieg ik in mijn eentje naar Nieuw Zealand. Mijn vriend is een kiwi en na 7 maanden elkaar niet te hebben gezien, ga ik hem eindelijk bezoeken.

Nou vroeg ik mij af of iemand tips heeft om de 30 uur durende vlucht en de tussenstop in Singapore te overleven? Het gaat mij er vooral om dat ik het erg spannend vind om alleen te vliegen en de overstap te maken!
anoniem_372661 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 21:24
13.74% gewijzigd
30 uur.. verschrikkelijk, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik vind mijn regelmatige vlucht naar Denver van 11 uur al een gigantische opgave..

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ik neem dus aan dat je met Singapore airlines vliegt dan hoef je je voor entertainment onderweg geen zorgen te maken, die hebben prima films.

Je geeft niet aan hoe lang je tussenstop is, je hebt op Changi ook ene heel fijn hotel waar je kamers per uur kan boeken, heerlijk om even te chillen als je bijv ene uur of 5 hebt. Dat vind ik zelf nl. te weinig om het vliegveld te verlaten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Verstand op 0 en gewoon in die stoel gaan zitten! Ik heb die reis al een keer of 10 gemaakt en tuurlijk ben je moe, maar "hoe overleef ik die reis"??? Pffff.
Alle reacties Link kopieren
Damn wat lang! Ik vind naar Griekenland al te lang...
Alle reacties Link kopieren
Koop een leuke smart game (tientje in de speelgoedwinkel)
I'm still standing
Pouilly schreef:
10-07-2018 21:59
Koop een leuke smart game (tientje in de speelgoedwinkel)
Via het inflight systeem kun je ook 'n scala aan spelletjes spelen, zelfs met medepassagiers.
Alle reacties Link kopieren
Blijven ademhalen en de tijd gaat vanzelf voorbij.

Als je het overstappen eng vindt kun je wellicht hulp vragen op het vliegveld.

In het vliegtuig heb je voldoende vermaak en eten en drinken beschikbaar. Op het vliegveld kun je van alles kopen. Een creditcard is dan waarschijnlijk wel handig, kun je daar aan komen? En bedenken wat je fijn vindt op Changi? Even liggen, juist bewegen?
Leuk dat je je vriend gaat bezoeken.
Verder gaan de uren in het vliegtuig vanzelf voorbij. Ik slaap het liefst op lange vluchten en verder is er voldoende entertainment aan boord.
himalaya schreef:
10-07-2018 06:16
Ze heeft een Nieuw-Zeelandse vriend en gaat naar Nieuw-Zeeland op vakantie, dus ik denk dat een Engels boek of tijdschrift geen probleem zal zijn.
Maar als het misloopt is wel wel fijner om in je moerstaal te lezen, dus ik vind het toch een slimme tip.
waar zie je precies tegenop? de duur van het vliegen? bang dat je de overstap niet goed doet?

hoe lang heb je tussen de vluchten op singpore? op veel grote luchthavens kan je douchen, dat is hartstikke fijn om even een nieuwe start te maken tussen de vluchten door. en je komt wat frisser aan bij je lover :P

als je daar geen tijd voor hebt vind ik het ook altijd fijn om bijv een voetmassage te nemen of mijn nagels te laten doen, gewoon om even in een andere setting te zijn.
Roffatientje schreef:
11-07-2018 12:48
Maar als het misloopt is wel wel fijner om in je moerstaal te lezen, dus ik vind het toch een slimme tip.
Zet je e-reader vol boeken als je graag leest, neemt geen ruimte in en je kunt voor een heel jaar leesvoer meenemen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-07-2018 21:25
Koop 'n noise cancelling koptelefoon (bose quiet comfort is 'n goeie) Werkt via de kabel ook perfect op het inflight systeem en het motorgeronk wordt zo gedempt.
Dit. En dan een luisterboek luisteren (in KLM vlucht in het inflight entertainmentsystem, anders zelf op je telefoon zetten). Dan een slaappil nemen en een glas cognac en dan ben je iig 8 uur verder. Daarna films kijken, boek lezen, sudoku's maken en nog een tukje doen. En dan ben je er.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit een keer mijn vriend achterna gereisd. Dat was serieus de langste vlucht ooit, gevoelsmatig dan, want het was maar 10 uur en ik heb al langere vluchten gemaakt. Maar ik keek er zo naar uit om hem weer te zien en zo, dat het aanvoelde als 24 uur.

Voor in het vliegtuig, voldoende te lezen/kijken meenemen. Er in inflight entertainment, dat is altijd wel leuk, neem wel oortjes mee. Ik probeer altijd veel te slapen, dan gaat de tijd snel, dus ik neem altijd oordopjes tegen geluid, slaapmasker en een nekkussen mee. Drink onderweg ook voldoende.

Voor de overstap: kijk van te voren wat je kunt verwachten op het vliegveld. De laatste keer moest ik midden in de nacht overstappen (ruim voldoende tijd), maar via de website was ik erachter gekomen waar er ligstoelen waren zodat ik tijdens het wachten toch een tukje kon doen. Ook kun je van te voren vaak wel zien of je bijvoorbeeld naar een andere terminal moet. Dan voel je je net iets zekerder.

Maar ik snap dat je het spannend vind, maar overleven is een beetje overdreven... ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Roffatientje schreef:
11-07-2018 12:48
Maar als het misloopt is wel wel fijner om in je moerstaal te lezen, dus ik vind het toch een slimme tip.

Wat misloopt? De relatie? Want dan kan je opeens geen Engels meer?
En dan loop je de hele vakantie met een boek of tijdschrift (wat je in een uur of 2 wel uit hebt) te sjouwen omdat je dat moet bewaren voor de terugweg :P

Wat RB zegt, een ereader of tablet mee en boeken en tijdschriften downloaden. Bij Bol heb je volgens mij een abonnement voor 9,99 en zelfs de eerste maand gratis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alleen vliegen valt erg mee. Ik heb één keer alleen gevlogen, dat was van Bangkok naar Dusseldorf met overstap op Dubai.
Volgens mij geldt voor alle vliegvelden dat alles ontzettend duidelijk is aangegeven. Ik ben helemaal niet zo handig met de weg vinden en zo, maar was allemaal geen enkel probleem.
Misschien zit je naast een gezellige medepassagier en anders vermaak je jezelf vast wel met lezen, films kijken, eten (ik vind vliegtuigeten altijd prima), muziek luisteren, slapen enz.

Qua overstap: ik ben er nooit geweest, maar wat ik gelezen heb kun je geen beter vliegveld hebben voor een lange overstap dan singapore. Lijkt me erg leuk daar, genoeg te zien en te doen. Persoonlijk zou ik (als je er overdag bent en genoeg tijd hebt) lekker gaan zwemmen, zonnebaden en misschien een massage. Dertig uur is lang, maar ze gaan ook voorbij. Probeer het leuk en ontspannen te maken.
Ik vlieg regelmatig lange stukken alleen en wat mij altijd helpt de tijd doorkomen, is roller coaster tycoon op mijn IPad. Het klinkt heel sneu als eind twintiger, maar films en series zijn niet voor mij gemaakt. Evenals zittend slapen. Ideaal om dan een mega verslavend spel te spelen waarbij je even weer kind bent.
Alle reacties Link kopieren
Roffatientje schreef:
11-07-2018 12:48
Maar als het misloopt is wel wel fijner om in je moerstaal te lezen, dus ik vind het toch een slimme tip.
Whut?!

Als je een taal machtig bent merk je niet eens dat je in een andere taal dan he moedertaal leest, dus neem vooral lectuur mee in een taal die je machtig bent, maar dat zou ik sowieso iedereen aanraden tenzij je een nieuwe taal aan het leren bent.
Annelleke schreef:
11-07-2018 23:25
Whut?!

Als je een taal machtig bent merk je niet eens dat je in een andere taal dan he moedertaal leest, dus neem vooral lectuur mee in een taal die je machtig bent, maar dat zou ik sowieso iedereen aanraden tenzij je een nieuwe taal aan het leren bent.
Ik ga ervanuit dat TO het Engels wel machtig is.
En toch, zo heb ik het zelf weleens ervaren. Na een dergelijke liefdestocht, die misliep. Ik wilde even geen shit meer lezen over of uit het betreffende land. Ook daar spreken ze Engels en ik spreek het vloeiend. Maar toch, op dat moment confronteerde het me alleen maar met mijn verdriet en had ik behoefte aan stroopwafels, drop etc en had zelfs een Libelle of story me gelukkiger kunnen maken.
Gelukkig is dat van voorbijgaande aard gebleken en lees ik nu weer liever Engelse literatuur dan lullige blaadjes, maar dat is niet altijd zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven