Hoeveel geven jullie uit aan de zomervakantie?

19-05-2024 22:21 690 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben even nieuwsgierig:
Wat ben je ongeveer kwijt voor de zomervakantie (reis en verblijf)? Wat ga je doen, hoe reis je, met hoeveel personen, hoe lang?

Ik schrik van de prijzen en heb geen idee meer wat nu een normaal budget is. Dus wilde even een beetje info vergaren.

Ben ook wel nieuwsgierig hoe jullie de vakanties uitzoeken. Kies je eerst een bestemming en ga je dan verder kijken wat er te vinden is aan accomodaties, of bepaal je vooraf een budget en ga je daarbinnen zoeken naar de mogelijkheden?
Ik ben afhankelijk van of iemand mij en hond wil brengen. Geen rijbewijs en met ov lukt niet, oa wegens bagage en fysiek wat beperkt.
Budget is beperkt, want van de bijstand.

Ik ga komende woensdag voor 1 week naar de Veluwe in een chalet. Dit was 460 euro.
Ik geef diegene die mij haalt en brengt vergoeding en ga van 100 euro uit.
Ik neem alle boodschappen mee , ga voor 10 euro boven mijn normale budget voor een extraatje.
Een week komt dan uit op een 575.
Daar geef ik niets uit want er is geen horeca op het park en geen vervoer .

Ik bepaal locatie van de vakantie door veel te speuren, hond moet mee mogen, wandelmogelijkheden vanaf vakantieadres, afstand moet max 125 km zijn ivm durven vragen aan mensen voor vervoer.
En budget is beperkt dus het zoeken neemt tijd in beslag.
Vorig jaar ook naar Veluwe geweest en wat knap ik daarvan op.
Ik ga deze vakantie van elke minuut genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aankomende zomervakantie gaan we naar Calabrië, Italië.
Vliegen + hotel met ontbijt €2300
Autohuur €600
En dan nog wat we daar opmaken, ik gok €1000
Dus €3900 totaal met z'n tweeën.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij kiezen eerst waar we graag heen willen en dan ga ik zoeken.
Geen heel erg afgebakend budget maar ik let wel op.


Zo zijn we in maart naar Bonaire geweest omdat dat in de zomer nóg duurder was (zo'n €2000 meer dan in maart)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noëlle_ismijnnaam schreef:
19-05-2024 23:41
Wij gaan met een carvan, over een 5tal weken. Met honden, zonder kinderen. We hebben nog niks gepland, ik ben wel in voor Italie, Kroatie, maar stel dat het hier rondom mooi weer is dan neig ik ook naar gewoon nederland, de belgische kust of het moezelgebied.
De kosten van 2,5 week kamperen was rond de 1200 euro vorige jaren. Eenvoudige camping, tol en benzine. Eten doen we dan vaak op de campingplaats. Sla, vlees van de bbq en gebakken aardappeltjes.
Met een caravan heb je dan wel nog meer kosten per jaar. Dat is in ieder geval onze ervaring. Stalling, onderhoud, verzekering, afschrijving caravan in ons geval want hij is 2 jaar oud. Zijn wel kosten die je ook mee moet rekenen vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze zomer gaan we naar een Grieks eiland. 15 dagen all in met 1 volwassene en 2 kinderen kostte 3200 euro. Komt denk ik nog iets van 1000 euro bij aan kosten per plekke en parkeren luchthaven.

Afgelopen winter waren we een midweek naar Parijs/Disney. Toen hebben we ook minimaal 3500 euro uitgegeven in die paar dagen.

Vakantie is echt duur geworden :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga meestal eind juni 2 weken en eind september/ begin oktober 2 weken. Accommodatie is altijd een appartement of huisje, ergens in de Alpen. Zijn we zo'n 1000-1800 euro voor kwijt (2 personen), afhankelijk van de locatie en of ik wat luxer of wat eenvoudiger zit.
Hoogseizoen doe ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan vaak in juni weg, meestal zo'n 10-14 dagen.
Elke 2 a 3 jaar een "duurdere" vakantie en daartussen vaak wat eenvoudiger.
De laatste duurdere vakantie was Italië, volgens mij 12 dagen, met eigen auto, en hotels/agriturismo's. Net geen 1500 euro p.p.
De laatste goedkopere vakantie was Duitsland met auto en motor, 10 dagen, rond de 900 euro p.p.
We weten meestal vooraf niet wat het zal kosten, we boeken vaak een retour (als we niet met eigen vervoer gaan) en de eerste paar nachten, verder trekken we wat rond en zien we wel.
We gaan niet zo vaak op vakantie samen dus nemen het er dan van maar we zijn beiden geen enorme luxepaarden... (jaarlijks één keer echt vakantie en soms nog een tweetal nachtjes ergens een citytrip dichtbij). Vriend gaat nog regelmatig op motorvakantie, ik ga vaker uit eten, naar festivals, e.d. met vrienden en doe af en toe een citytrip. Ik heb niet zo veel vakantiedagen dus áls ik ga let ik niet zo op de centen... Fijn dat dat kan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
kaartje1 schreef:
19-05-2024 22:42
Ruim 3000 euro voor autovakantie Zweden. Hoogseizoen. Dat is inclusief bootreis en accomodatie. Huisjes. Dit voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Daar komt natuurlijk nog genoeg geld bij voor benzine, eten uitjes enz.
Ik vind vakanties echt ontzettend duur geworden.

Wij zijn voor een vergelijkbare reis naar Noorwegen ruim 5000 euro kwijt. Daar zitten dan bv. wel 2x4 diners en 2x4 ontbijten op de boot bij, en 4 tickets voor de Flåmsbana (attractie). Omdat we pubers hebben heb ik op de locaties waar dat mogelijk is bijbetaald voor een huisje met drie slaapkamers - de sfeer is echt beter als dochter de ruimte heeft zich af en toe terug te trekken.

Wij willen graag nog een keer naar Canada of de VS. Maar de reis die we daar op het oog hebben kost voor vier volwassenen zó 15 - 17k. (Toegegeven, dat is een groepsreis en daar zit dan ook ca. de helft van de maaltijden bij in.) Ik wil ervoor sparen, maar vriend vindt dat echt te gortig. Voor dat geld koopt hij liever een warmtepomp ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
GebruikerOnbekend123 schreef:
20-05-2024 00:17
Deze zomer gaan we naar een Grieks eiland. 15 dagen all in met 1 volwassene en 2 kinderen kostte 3200 euro. Komt denk ik nog iets van 1000 euro bij aan kosten per plekke en parkeren luchthaven.

Afgelopen winter waren we een midweek naar Parijs/Disney. Toen hebben we ook minimaal 3500 euro uitgegeven in die paar dagen.

Vakantie is echt duur geworden :-(
700 euro per dag in een pretpark?! Wtf..
Alle reacties Link kopieren Quote
Miafiglia schreef:
20-05-2024 06:47
700 euro per dag in een pretpark?! Wtf..
Het verblijf en entree bij Disney is natuurlijk al erg duur. Wij waren vorige zomer naar Europapark, 3 dagen park en 1 dag rulantica (waterpark). Was ook al iets van €2000,- kwijt aan entree, eten alle dagen en verblijf voor 3 personen. En dan stonden wij nog met onze eigen caravan op de camping.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in de zomervakantie wel afhankelijk van mijn nog schoolgaande kind.
Een aantal jaar zijn we naar Kroatië geweest, vliegreis kostte rond de 800,= met drie personen.
Het appartement dat ik daar huurde kostte voor 10 dagen 1000,=.
Maar we kijken daar niet op een cent, dagelijks uit eten, een lunch, uitstapjes enz.
Denk rond de 3000/3200.
Ik vier deze vakanties met mijn kinderen. Soms gaan ook de niet meer thuiswonende kinderen mee.

Dat was vorig jaar, huis gehuurd in Normandië, en van daaruit tripjes gemaakt. De meeste kosten zijn brandstof geweest, dat viel wel erg tegen.

Tussendoor met vriend vaak nog twee a drie citytrips binnen Europa, dan zijn we vaak in verhouding meer kwijt voor een paar dagen. Om die reden hebben we besloten om een week samen echt weg te gaan, en een citytrip te maken. ( we wonen niet samen vandaar de gescheiden vakanties)
Dit jaar gaan we naar zijn ouders waar hij ook een huis heeft, en dat scheelt aanzienlijk. De kosten zitten in de reis daarheen en ter plaatse aan uitstapjes en uit eten gaan. Maar dat zal relatief niet duur zijn ( Balkan)
Tickets waren 500,= totaal, en daar zullen we nog geen 500,= totaal uitgeven, misschien meer, ligt er aan wat we gaan doen.

De zomervakantie heb ik Puglia op de planning. Ik ga met 3 personen en ben voor reis en huis 2000,= kwijt. Mogelijk gaat mijn oudste zoon en zijn vriendin ook mee, maar zij betalen dan alleen hun eigen vliegreis en zakgeld. Het huis is al betaald, en de kosten zijn voor 3 of 5 personen even duur.
Denk dat ik voor deze vakantie rond de 3000/3300 totaal kwijt zal zijn.

Ik reken gemiddeld 1000/1200 pp totaal voor een dag of 10/12/14

Voor het najaar/winter heb ik nog geen concrete plannen.
Wel een tripje nog met mijn vriend, maar dat zal een lang weekend zijn. Maar de bestemming staat nog niet vast.

Ik boek wanneer ik weet wat en wanneer ik weg wil meteen zodra ik gevonden heb wat ik zocht.

Ik boek veel via Airbnb en heb een lijst met landen/steden en accommodaties waar ik graag heen wil. En vaak zit ik daar een beetje in te kijken en zo heb ik Puglia besloten voor dit jaar.
Dat had ik ooit eens een paar jaar geleden opgeslagen.

Doorslaggevend is, dat ik voor de huur van een huis/appartement en de reis erheen een X bedrag kwijt ben.
En dat komt dan neer op hetgeen wat ik boven al benoemt heb.
Zakgeld is globaal, en daar kan en wil ik afhankelijk van wat we gaan doen wel van afwijken.
Maar ik combineer altijd stranddagen met een dagje uit.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nul komma niks.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor 2,5 week ongeveer 1800 voor twee personen reis en verblijfkosten.
Een week zwarte woud en 10 dagen met de trein drie steden aan doen. Hier komt dus wel nog eten etc bij.
Maar we zullen regelmatig in ons appartement eten om de kosten wat lager te houden.
lonelycat wijzigde dit bericht op 20-05-2024 07:39
19.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan 11 nachten naar Denemarken. Doen een rondreis dus de nachten zijn verdeeld over 3 campings. Zijn voor 11 nachten ongeveer 1600 euro kwijt. Totale vakantiebudget ligt op 3000 euro. We rekenen voor uitjes 400 euro en de overige 1000 is voor benzine en eten.

2 volwassenen en 2 jonge kinderen. In schoolvakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zitten vast aan de bouwvak Noord en boeken daardoor eigenlijk altijd al in november, zodat we nog ruime keuze hebben.

Standaard bij dezelfde campingorganisatie, we zitten eigenlijk altijd in Frankrijk in de zomer.

Stacaravan, 3 slaapkamers, airco op een kleinschalige camping, voorzien van alle gemakken en vermaak voor de kinderen ( 5 en bijna 7 dan). 2850,- voor 12 nachten. Daar komt tol, benzine, overnachting, eten, drinken, uitjes nog bij. Vorig jaar was dat omgerekend zo’n 120,- per dag. Ik gok dat we op 4500 uitkomen dit jaar, maar een echt vaststaand budget hebben we niet voor vakantie. Accommodatie is wel iets waar ik een budget voor heb in mijn hoofd, dat wilde ik dit jaar niet boven de 3000,- hebben voor die 12 nachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miafiglia schreef:
20-05-2024 06:47
700 euro per dag in een pretpark?! Wtf..
Verblijf en entree alleen al zijn schreeuwend duur!

We zijn overigens wel gebonden aan de schoolvakanties, dus altijd de duurste periode helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
GebruikerOnbekend123 schreef:
20-05-2024 00:17


Vakantie is echt duur geworden :-(
Klopt en met de nadruk op geworden. Tot de komst van dochter in 2017 gingen we om het jaar naar Florida (soms een week NY en dan naar Miami of Kissimmee). Soms namen we ook de jongste zoon van mijn man en zijn vriendin mee. Een vergelijkbare reis is inmiddels dubbel het bedrag van wat wij destijds kwijt waren. Ik denk dat toerisme veel verloren heeft tijdens de pandemie, maar ook ik verbaas mij af en toe over de prijzen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij doen een paar eilanden in Griekenland en plakken er nog een citytrip Athene aan vast. In totaal zijn we 3 weken weg in hoogseizoen. We verblijven in middenklasse appartementen. Vluchten, boot en verblijf is ongeveer 7.000 voor 4 personen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noord Macedonie, 7 dagen inclusief vliegen, transder naar hotel met ontbijt en 3 excursiedagen 700 euro. En dan nog wat daar eventueel bij komt aan eren, bus naar Skopje etc maar dat zal niet veel zijn. 1 persoon dus betaal altijd meer dan wanneer je met 2 gaat.

Ik ga ook nog 4 dagen naar Boedapest. Vliegticket was 280 euro ofzo, maar ik had nog een voucher van de KLM voor 250 ofzo. Hotel daar is redelijk goedkoop a 75 euro, midden in de stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit jaar geen vakantie
Wel weekendje welnes waarschijnlijk met een leuke aanbieding dus nog geen idee hoeveel het gaat kosten
Alle reacties Link kopieren Quote
GebruikerOnbekend123 schreef:
20-05-2024 00:17
Deze zomer gaan we naar een Grieks eiland. 15 dagen all in met 1 volwassene en 2 kinderen kostte 3200 euro. Komt denk ik nog iets van 1000 euro bij aan kosten per plekke en parkeren luchthaven.

Afgelopen winter waren we een midweek naar Parijs/Disney. Toen hebben we ook minimaal 3500 euro uitgegeven in die paar dagen.

Vakantie is echt duur geworden :-(
Als je all in gaat, waarom komt er dan nog 1000 euro bij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
20-05-2024 07:30
Wij gaan 11 nachten naar Denemarken. Doen een rondreis dus de nachten zijn verdeeld over 3 campings. Zijn voor 11 nachten ongeveer 1600 euro kwijt. Totale vakantiebudget ligt op 3000 euro. We rekenen voor uitjes 400 euro en de overige 1000 is voor benzine en eten.

2 volwassenen en 2 jonge kinderen. In schoolvakantie.
Wij vonden uitjes (en uit eten) in Denemarken echt prijzig. Pretparken, Lego house enz. Daar waren we nog het meeste geld aan kwijt. Wel veel gratis dingen gedaan in bijvoorbeeld Kopenhagen en dus niet de standaard toeristische attracties. Behalve Tivoli.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 20-05-2024 08:01
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, vakanties zijn bizar duur geworden. Nu ga ik alleen en nooit in de zomervakantie dus ik kan me niet voorstellen wat een gemiddeld gezin kwijt is. Het is echt niet leuk meer. Zelfs een weekje kamperen in eigen land is al belachelijk duur.
Broer was vorig jaar 1400 euro kwijt voor een week in Nederland.

Ik ben net terug uit Madrid, ben 4 dagen weggeweest en heb voetbal gekeken ( kosten kaartje 118 euro ) en was in totaal zo'n 750 euro kwijt met eten en drinken.
En ja, dat had goedkoper gekund hoor, als ik een bed op een slaapzaal in een hostel had genomen maar dan slaap ik drie nachten helemaal niet. Dus voor een eigen kamer betaal je fiks meer.
Vorig jaar was ik nog 150 euro kwijt voor mijn vlucht, nu was dat al 250 euro.
Idem dito voor mijn hotel. Ik heb er maar van genoten want volgend jaar ga ik het er niet meer aan uitgeven. Kan ik net zo goed een week naar Griekenland.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee weken stacaravan in Normandië voor iets meer dan 2000 euro. Geen kosten voor vervoer behalve evt. tol. Ter plekke zien we wel, boodschappen, uit eten, terrasje, geen idee wat dat gaat zijn, ik ga uit van max. 1000 euro met z'n vieren (2 volwassenen en 2 jonge kinderen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een eigen kampeermiddel dat kost ons voor stalling, onderhoud, verzekering, en afschrijving zeker 800 per jaar. Dan gaan we op pad en weer naar huis als geld op dreigt te raken. In totaal hebben we zo 3000 euro te besteden. (Vakantie zelf een het hebben van de vouwwagen) Wel altijd precies in de duurste weken want bouwvak. Sinds de kinderen niet meer mee gaan kunnen we daar ruim 3 weken van op pad. Met kinderen was het vaak 17/18 dagen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven