Hotel thailand

22-03-2017 18:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Dit jaar ga ik voor het eerst met mijn vriend naar Thailand.

We gaan ongeveer 3 weken.. we beginnen bij Bangkok daar willen we een paar dagen blijven.

Waar we daarna heen gaan is nog onbekend.

Mischien heeft iemand ervaringen of goede suggesties.

Ook heb ik echt geen idee welk hotel ik heb wel gekeken online naar hotels uiteraard maar vond ik leuker om te horen van jullie wat jullie ervaringen zijn.

Ik ben een beetje op zoek naar een wat luxer hotel.

Groetjes,

Daphne
Ik was wel blij met Riverview, in China Town. Daar heb je tenminste ook nog Thai en Chinezen, niet ALLEEN MAAR toeristen. En leuke eetkraampjes 's avonds op straat.

Zoals de naam al zegt, hebben ze ook veel kamers met uitzicht over de rivier, dus let daar wel op. En hoe hoger de verdieping, hoe mooier het uitzicht. Ook 's nachts vond ik dat erg gaaf.

Een ander voordeel vond ik dat je vlakbij die rivierboten zit die als openbaar vervoer dienst doen, dus je kunt heel makkelijk en goedkoop een paar haltes mee naar links of rechts, en weer dezelfde weg terug. Of het nou als puur vervoer is, of gewoon voor de lol.

Het is niet superdeluxe, heeft bijvoorbeeld ook geen zwembad. Het hotel schijnt moeilijk te vinden te zijn voor chauffeurs van tuktuks en taxi's, dus houd het telefoonnummer bij de hand, dan kan de chauffeur bellen met de receptie. Taxi's kunnen niet helemaal tot voor de deur komen, tuktuks wel.

Sowieso vind ik China Town dus echt een veel leukere wijk dan het vreselijke Khao San Road, Rambuttri en omgeving. Dus ook als je wel een zwembad wilt, zou ik in die wijk zoeken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Er is een heeeeel groot topic over Thailand. Daar kan je heel veel info vinden
Ik boek altijd Novotel platinum, is een viersterren hotel met zwembad, ruime kamers en een uitgebreid ontbijt.

Midden in het centrum, avondmarkt aan de overkant van de weg. De grote luxe malls op nog geen 5 minuten lopen. MRT binnen 10 minuten lopen
Als ie nog bestaat, dan is de Wild Orchid in Bangkok een leuk hostel om mee te beginnen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Het is 10 jaar geleden maar wij zaten in het Prince palace hotel. Fijn zwembad met fijn uitzicht. En grote kamers.

Vooral veel Chinezen toen. Wij hebben het er prima gehad maar kan me zo voorstellen dat er stukken fijnere hotels zijn maar dan heb je wat te vergelijken

Verder staan er in het andere topic veel tips over waar heen te gaan.
quote:Tovergieter schreef op 22 maart 2017 @ 19:42:

Als ie nog bestaat, dan is de Wild Orchid in Bangkok een leuk hostel om mee te beginnen.

Dit valt voor mij niet onder categorie luxe...? Of bedoel je een andere dan bij Rambutri road /soi chana songkhram? Wel leuk hostel overigens!

Ik heb geen tips, behalve dat ik de buurt van Rambutri Road dus wel heel gezellig vind

Ow wacht... ik zit zelf meestal in New Siam Guesthouse en weet dat zij ook een luxe variant met zwembad hebben bij de rivier. New Siam Riverside heet dat geloof ik!
quote:nadine_j schreef op 22 maart 2017 @ 19:57:

[...]

Dit valt voor mij niet onder categorie luxe...? Of bedoel je een andere dan bij Rambutri road /soi chana songkhram? Wel leuk hostel overigens!

Ik heb geen tips, behalve dat ik de buurt van Rambutri Road dus wel heel gezellig vind

Ow wacht... ik zit zelf meestal in New Siam Guesthouse en weet dat zij ook een luxe variant met zwembad hebben bij de rivier. New Siam Riverside heet dat geloof ik!Oh ja, haha, had over het woord 'luxe' heen gelezen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties ik ga eens kijken kylie_ ik had dat topic inderdaad gelezen maar was niet ingelogd toen ik dat deed kon ik de topic niet meer vinden weet jij toevallig hoe die heet? want ik vond het een erg leuke topic!
Thailand topic
Wij hebben 2x overnacht in het Furama hotel in Bangkok.

Heerlijk centraal (vlak bij de metro en skytrain) en in de avond ben je met nog geen 5 minuten lopen op de Avondmarkt..

Wij zaten er ook nog eens voor een hele leuke prijs, maar dat kwam omdat wij er in juli en augustus hebben overnacht.,
Aleida, Is dat het hotel op Silom Road tegenover het Narai hotel??

Ben er ook geweest om de kamers te bekijken.

Vind dit niet in de categorie luxe vallen. Dan zou ik nog liever het Narai nemen, hoewel de kamers daar inmiddels ook behoorlijk gedateerd zijn.

TO, heb je al een hotel gekozen??
Hoi Merel,

Volgens mij zat er geen hotel tegenover het Furama hotel.

Het is een 4* hotel. Wij vonden hem wel luxe.

Maar het is natuurlijk net wat je zoekt

Groet,

Aleida
quote:nadine_j schreef op 22 maart 2017 @ 19:57:

[...]

Ow wacht... ik zit zelf meestal in New Siam Guesthouse en weet dat zij ook een luxe variant met zwembad hebben bij de rivier. New Siam Riverside heet dat geloof ik!Ik zat vorige keer in het Navalai River resort, ook in die omgeving,inderdaad erg leuk!
quote:Aleida01 schreef op 07 april 2017 @ 10:55:

Hoi Merel,

Volgens mij zat er geen hotel tegenover het Furama hotel.

Het is een 4* hotel. Wij vonden hem wel luxe.

Maar het is natuurlijk net wat je zoekt

Groet,

Aleida

Is zo hoor, wat de een luxe vindt is het voor de ander net niet

Denk trouwens wel dat we het over hetzelfde hotel hebben.
Hoi Daphneee_,

Ik was even benieuwd of je je reis inmiddels al wat concreter had gemaakt :)
Ga je na Bangkok naar het noorden of naar het zuiden?

Groet,
Aleida

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven