Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
nog 8 weken en dan gaan we, ik heb er zo een zin in, al is het huis nog niet verkocht.

morgen komt er een makelaar mij vertellen over verhuur, we gaan het toch eens bekijken.
Zoo, zit nu in de convent. Wat een gedoe, ik moest wat spullen halen, helemaal de ringweg genomen ipv dwars door de stad, en toch was het loeidruk op de weg. Als het goed is zie ik de H.Vader vrijdag, wanneer hij naar de convent komt. Morgen tot een uur of een kan ik hier ook niet weg, maar gelukkig heeft de politie op de website gezet welke straten en wijken wanneer compleet afgesloten zijn. Ik snap de veiligheidsmaatregelen ook wel, maar ik word er wel crazy van.

Was de zedige kledij a la non zat, dus heb vandaag maar eens wat wilds aantrokken: twee halve zwarte tops die je over elkaar aantrekt, met mouwtjes, maar erg laag uitgesneden, voor en achter, en licht doorschijnend. Haha, dat was goed voor mijn ego. Wat zijn mannen toch simpele wezens. Hahaha

Specuman kreeg ook een rolling, maar ja, die moest op het werk blijven. Ach wat jammer nou voor hem
Hoi allemaal,

Ik zal het maar gelijk eerlijk bekennen, ik ben een stiekeme meelezer aan het worden hier. Ik loop inmiddels weet ik hoeveel pagina's achter. Als ik jullie post lees krijg ik (bijna) een minderwaardigheidscomplex (da's een beetje overdreven hoor), er gebeurt hier niets bijzonders, ik maak niet veel spannends mee (behalve dan dat ik vorige week (erg lang geleden) een telefoontje kreeg van de dierenarts dat de politie mijn kat had gebracht, licht gewond. Ik was zelf in het oosten van het land, 700 km verderop dus ik had zoiets van dat kan helemaal niet, had alle ramen dicht. . . Mijn katten kunnen dus een raam open maken, zucht.)

Ik heb WEL 1 nieuwtje, ik ga 6 juni naar een VOETBALWEDSTRIJD!!!!! Ja, ik. IJsland-Nederland. Ik ga in het oranje maar juich waarschijnlijk ook als IJsland scoort.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat een mooie foto's Caramella! Jeetje wat een luxe hotel joh! Enne, 't is toch best een lekker ding he...?
Varisha, aan wel land zat je te denken? Ergens waar altijd de zon schijnt?

Snjokorn, heftig van je kat! Zul je zien dat zoiets net gebeurt als je niet thuis bent.

Caramella, succes met de spullen opbergen en klaarzetten. Lijkt me nog een heel gepuzzel. Ik zou er echt niet tegen kunnen om nu nog naar Azie te gaan, ben niet zo stressbestendig als het om laatste-moment-werk gaat.....

Hope, spannend om terug te gaan naar NL. En ook een hoop geregel.

Choc, wat heb je toch een heerlijke moestuin. 99 aardbeienplanten, hmm dat wordt smullen!

En jij kan er ook wat van, Rubis.

Ik droom ook van een moestuin, bij huis. We hebben dan wel de wijngaard met heel veel ruimte, maar dat is op 45 minuten rijden. Maar die moestuin komt er nog wel. Voorlopig ben ik blij met de sinaasappel-, citroen-, perzik- en appelbomen in de tuin.

En wie zei dat over burgerlijke geraniums? Hier heb ik ook veel geraniums, maar hier worden het hele struiken en ik vind ze geweldig!

Ik ga meer tijd krijgen voor de tuin: ik heb namelijk ontslag genomen! Ik ga partime moederen en parttime consultancy-klusjes doen, hopelijk wordt het wat! Heb er al heel veel zin in!
Heeeeeej allemaal!

Zo dat is lang geleden zeg, ik ga even 10 blz teruglezen en hopelijk heb ik daarna nog iets zinnigs te melden.

Ik heb een weekje visite gehad, dus ben veel op pad geweest, lekker uit eten, avondjes met veel te veel wijn...maar het was wel heel gezellig!

Nou, ik ga bijlezen, tot zo!
Wow, ik heb alles, maar dan ook echt alles gelezen!

Om te beginnen natuurlijk het Koninginnedag-drama. Ik was op het feestje van het consulaat, lekker aan de bitterballen, haring, rookworst en kaas. Totdat er ineens verschillende smsjes binnen kwamen druppelen. Allemaal met hetzelfde gekke nieuws. We wisten niet zo goed wat we ervan moesten denken, maar toen ik die nacht thuis kwam heb ik de computer aangezet en allerlei enge filmpjes, foto's en berichten bekeken en gelezen. Toen drong pas de ernst ervan tot ons door. Ik ben er een paar dagen best veel mee bezig geweest, maar uiteindelijk verdwijnt het toch weer naar de achtergrond. En dat is ook logisch, maar aan de andere kant....voor familieleden en andere nabestaanden is de ellende pas net begonnen. Erg hoor!

En toen kwam jullie uniformen-discussie aan de orde. Hier hebben ook alle kinderen uniformpjes aan. Ik vind het vaak best schattig staan, maar sommige scholen hebben voor zulke lelijke kleuren gekozen. Dat snap ik echt niet! Laatst zag ik een groepje jongens lopen in een soort lichtgele polo's met een lichtgrijs pak erbij. Het zag er gewoon niet uit, je moet best van goede huize komen wil je dat geel kunnen dragen zonder een bleke paasbunny te worden. Arme jongens!

Verder iedereen natuurlijk gefeliciteerd met haar (TB's) verjaardag. Hopelijk zijn jullie allemaal onwijs verwend en maken jullie je geen zorgen over een versprongen getalletje. Dat is het namelijk. (maar ja, aan de andere kant, ik heb nog makkelijk praten)

En verder,

Choc, echt balen van die baan, zoals meerdere mensen ook al zeiden, het komt heus wel een keer, maar daardoor voelt het natuurlijk niet minder stom. Ik ben vorige week ook afgewezen....omdat ik te jong ben. Tsss, ik snap het misschien een klein beetje, maar toch, ik weet dat ik goed ben in wat ik doe, ook al ben ik jong.

En Sarah, van Cronulla heb ik weleens gehoord, schijnt leuk te zijn. Nog maar 8 weken las ik, echt spannend hoor, ik kan je alvast vertellen dat het nu supersnel gaat. Wel balen van jullie huis. Toen wij al die kijkers hadden maakte ik alles ook altijd weer helemaal schoon en netjes. (en dat terwijl opruimen op zijn zachtst gezegd nou niet een onwijze hobby van me is)

Nou dames, ik ga boodschappen doen!
Ha ha Ine, ergens invallen in een restaurant? Mijn zoon is 3,5 en mijn zoon gedraagt zich meestal wat minder keurig. Gaat bij vreemden aan tafel zitten en begint zijn levensverhaal te vertellen, zoiets. Tis gewoon een enthausiast mannetje, maar niet iedereen waardeert dat ha ha

Alejandra wat dapper dat je je baan hebt opgezegd! Heb je al opdrachtgevers dan? Die bomen in de tuin klinken heerlijk. Op welke dag is je zoontje geboren eigenlijk, mijn dochter op 1 september, volgens mij schelen ze niet veel.

Snjokorn, ha ha minderwaardigheidscomplex. Ik snap het wel een beetje, het is moeilijk bijhouden hier en sommige mensen haal ik nog steeds door elkaar. Maar ik neem aan dat iedereen toch wel geinteresseerd is in je verhalen uit IJsland !!! Dapper dat je kunt juichen voor IJsland, ik kan dat niet hoor, voor Duitsland hi hi, maar dat is misschien ook wel anders

Oh Sarah, ik krijg plaatsvervangend stress van je verhalen over dat huis. Je denkt toch steeds: zo erg kan het met de crisis toch niet zijn? Maar blijkbaar dus wel. Gelukkig heb je er wel veel zin in om naar Aussie te vertrekken, het mag de pret niet drukken natuurlijk

Caramella, heerlijk relaxte instelling heb jij! Lekker eerst naar Azie. Tuurlijk is het met 2 kinderen iets anders, bij vrienden kun je niet aankomen, maar ik ga er ook proberen relaxed onder te blijven. Waar ging jij ook alweer naartoe? Rotterdam toch?

Mijn vriend heeft vandaag een arbeidsvoorwaardegesprek, heel spannend. Gister met mijn baas gesproken over het idee mijn werk mee te nemen naar NL. Hij was niet erg enthausiast (logisch) maar zag er wel wat in. Als ik met een goed plan kom mag het. Dan hebben we allebei in ieder geval werk. Dat zijn al 2 zorgen minder. Dan is er nog de zorg huis, opvang en auto, maar dat komt vast ook wel goed
Hope, wat doe jij ook alweer voor werk? Leuk weer terug naar NL! Er zitten hier een paar forumsters die dat helemaal niet erg zouden vinden.

Alejandra, heerlijk! Lekker thuis met Jan, en tijd om te genieten. Het gaat zo snel de eerste jaren en het brengt veel stress met zich mee. Goede beslissing!

Caramella, ik ga zo op FB kijken. Doe je nog aan afscheids-parties in London? Ach, het is een half uurtje vliegen vanaf R'dam, je zult echt nog wel af en toe terug gaan.

Lapin, zit je zonder internet ofzo? Hier lag internet er een paar dagen uit. Kom eens updaten!

Sarah, ik zou het huis niet verhuren! Zodra het verhuurt is wordt het nog moeilijker om te verkopen.

Gewoon iemand inschakelen (familie, vrienden, buren) die de bezichtigingen kan laten doorgaan. Voordat je naar AUS vertrekt iemand machtigen om voor jullie te tekenen bij afwezigheid.

Over tuinen; Onze tuin is vreselijk.... Stukje gras en een boom. Gisteren heb ik een tuincentrum ingeschakeld die nu een plan aan het ontwerpen is om het vol te poten met groen en bloemen. Hopelijk blijft het wel betaalbaar...
Haha Specu, ik lig in een deuk, in hetzelfde stukje waarin je over de paus schrijft die naar je convent komt, schrijf je net zo vrolijk over je sexy topjes waar Speculief een rolling van krijgt! Heeeerlijk!

Snjokorn, niet schuldig voelen hoor! Dit topic is geen verplichting, als je een keer per maand even gedag komt zeggen vinden we dat net zo leuk hoor!

Ja Lapin, waar hang jij uit momenteel. Ik zie je heeeel af en toe eens hier en daar rondzwerven, maar niet veel. Te druk leuke dingen doen met je vriendin zeker?

Wauw, Alejandra, wat een dappere stap! Wat voor consultancy-klusjes zijn dat dan?

Leuk Chicha, je tuin laten doen! Zou ik ook wel willen. Onze tuin is ook drama. Hele zware kleigrond, Vent is nu al voor het derde jaar op rij bezig met het zaaien van gras. Uiteindelijk groeit dat dan wel, maar als het dan begint te regenen in de herfst wordt die klei zo hard, dat het gras er weer aan is. Nou ja, houdt 'm bezig zeg maar.

Leuk Hope, dat je baas heel eventueel wel oren heeft naar je plan om je werk mee te nemen, hoop dat het gaat lukken.

Lachen Sanne, dat jullie naar het consulaat gegaan zijn voor koninginnedag. Ik heb eigenlijk nooit zoiets gedaan hier, sterker nog, ken geen enkele NLer hier! Was het gezellig, nog wat contacten gevonden?

Zucht. Heb geen zin vandaag, 't is veels te mooi weer om op kantoor te zitten.
Ainne, is kunstgras geen optie? Dat is tegenwoordig verkrijgbaar in alle soorten en maten. Dan kunnen de meisjes toch lekker spelen en hoef je niet te maaien enzo.

Het is hier ook mooi weer, maar ik mag niet in de zon met mijn vervelde kop. En de sunblock is op!

Specu, dat de Paus nog naar Israel durft te komen...tssst---!
Je kunt ook van dat kant-en-klare gras kopen op turf, in rolletjes, even uitrollen, gietertje erover en klaar. Ik heb het al vaak aangewezen in de tuinwinkels, kost ook nog eens weinig, maar op de een of andere manier heeft ie een obsessie met dat graszaad (¤9 per doos en per zomer koopt ie wel 5 dozen en tel daarbij nog de "weed killer" en "lawn food"...).

Soms is ie een beetje gek. Zeg maar.
Hoi Chica, ik twijfel ook heel erg, maar tis ook wel heel duur om 2 huizen er op na te houden.

Ik hoor er ook horoorverhalen over en ook weleens dat het goed gaat, alleen snap ik nooit waarom het moeilijker te verkopen is alks het verhuurt is, het enige verschil kan zijn dat ik wel op ruim en schoonmaak en een verhuurder niet.

tis idd een heel goed overdenkertje hoor ik beslis niet zo maar.

Sanne, ja Cronulla hoor ik van vrienden dat het heel erg leuk is, en in de buurt van hen!!, van daaruit maar een huis gaan zoeken.
Ha, ik heb weer even pauze, maar niet lang! Bedankt voor de reacties. Tja, relaxt is het niet, maar dank zij mijn kop-in-het-zand heb ik twee dagen stress van de verhuizing, ipv WEKEN. Ik denk nu wel van: waar ben ik aan begonnen, waarom wilde ik ook weer op reis? Maar als deze week voorbij is heb ik vier weken lang geen zorg aan mijn hoofd, dus het is het vast waard.

Vent is verdrietig maar bemoeit zich verder niet echt met de verhuizing, ik zit alles dan ook in mijn up te verdelen, dus ik heb het lekker voor het kiezen. Niks, CD van jou, CD van mij. Gewoon: CD van mij, nog een van mij, ook van mij! Ainne, tis waar tis waar, het is een lekker ding... Gemeen he?

Ja Hope, Rotterdam is het. Ik heb er toch wel zin in, me weer in het Hollandse te verdiepen. Ben HEEL benieuwd hoe ik het ga vinden. Nee, met twee kids kan je inderdaad niet zo makkelijk gaan logeren. En dan is een (t)huis ook veel belangrijker! Succes.

Chicha, ik heb een feestje gepland tussen Vietnam en NL, wanneer ik nog enkele dagen in Londen ben. Kan ik lekker mijn kleurtje showen, gna gna.

Gister nog een leuk jurkje gescoord bij H&M, ik heb zo'n vermoeden dat ik daarin ga leven in Vietnam. Het is echt zo'n lekker voor-alles-geschikt jurkje, niet te bloot, niet te kort, maar wel luchtig en een donkere kleur dus het wordt niet al te snel vuil (nou ja, ziet er niet zo snel vuil uit, bedoel ik ). Nu moet er een ander kledingstuk uit de tas, anders past het niet. Backpacken is een precieze kunst!

Next: keuken. Groetjes!
He Ainne, nee, niet echt contacten opgedaan, maar daarom was ik daar ook niet. Ik heb hier inmiddels één goede nl vriendin en ook wel wat andere nederlandse vage bekenden. Maar weet je, zo'n borrel vond ik heel dubbel. Het is vreselijk fout want de mentaliteit op zo'n avond is echt hollands. Zodra er nieuwe bitterballen arriveerden stormde iedereen daar op af. Je hoorde mensen zeggen dat het zo lekker was, want nu hoefden ze vanavond niet te koken enz enz.

Maar stiekem is het dan toch ook wel weer heel leuk. Even kletsen in het nederlands, stomme André Hazes liedjes voorbij horen komen, erachter komen dat je altijd naar dezelfde slager ging als iemand op die borrel.

Dus tsja, het was dubbel. Ik heb heel gezellig met mensen gekletst, maar ik heb me ook heel erg geirriteerd aan van die ontzettende koorballen.

Oh en Sarah, heel even snel, ik moet zo gaan. Toen wij begonnen te denken aan ons huis verhuren ipv verkopen maakte het verhuurbedrijf meteen duidelijk dat het dan niet de bedoeling was dat je het ook te koop liet staan. Zij hadden als argument dat je het niet kunt maken tegenover mensen (de huurder) om steeds kijkers over de vloer te hebben. Huurders hebben best nog wel wat rechten. Misschien verschilt dat per bedrijf/regio. Maar misschien wel iets om bij stil te staan.
quote:caramella2 schreef op 12 mei 2009 @ 14:28:

Vent is verdrietig maar bemoeit zich verder niet echt met de verhuizing, ik zit alles dan ook in mijn up te verdelen, dus ik heb het lekker voor het kiezen. Niks, CD van jou, CD van mij. Gewoon: CD van mij, nog een van mij, ook van mij! Ainne, tis waar tis waar, het is een lekker ding... Gemeen he?

ik heb hier echt een rolling... ik zie het HE-LE-MAAL voor me.. jij op de grond zittend, grote stapel troep om je heen, je begint nog met CD van jou CD van mij.. evenredige stapeltjes maar langzaamaan wordt het stapeltje CD van mij steeeeeds groter...hahhaha

kan helaas niet bij de FB foto's :( benne we geen vriendjes meer :(

maar goed, ben eigenlijk veels te druk om uitgebreid te forummen...maar was ff stiekem aan het bijlezen en zag dit grappig bericht..

owh ja.. morgen ga ik een bril uitzoeken. gisteren een ogentest gedaan en blijkt dat ik dus echt slecht zie. heb me toch een hoofdpijn de laatste tijd.. dus aan de bril.

niet zo erg, ben meer geshockt dat ik dus al die tijd zo slecht zie... neem geen lenzen of laseren ofzo.. eerst maar eens kijken wat er zoal te koop is in brillenland...
Ik heb wat gezeur met mijn FB, Disco, ik zal wel zelf wat raars hebben gedaan. Mijn foto's zijn ook al niet te vinden schijnbaar. Als ik tijd heb kijk ik er nog weer es effe naar. Ik word er alleen zo ongeduldig van, van FB. Succes met de bril, spannend is dat altijd, je loopt er toch maar mooi mee rond op je smoel. Je vindt vast een stoere!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Man krijgt halfjaarcontract. Op zich niet slecht maar ik heb wat rondgebeld met makelaars en een halfjaarcontract kan je niet meetellen en dus telt alleen mijn inkomen en moet ik mijn inkomen delen door 5 en dat is het maximale wat we kunnen huren. Heel weinig dus. En bij sommige makelaars telt een inkomen uit het buitenland niet eens.

Kopen is natuurlijk helemaal geen optie

Na een paar rondjes bellen ben ik nu al klaar met die bureaucratie in NL. Bah

Moeten we soms in een doos gaan wonen ofzo
[quote]Sanne1985 schreef op 12 mei 2009 @ 15:00:

He Ainne, nee, niet echt contacten opgedaan, maar daarom was ik daar ook niet. Ik heb hier inmiddels één goede nl vriendin en ook wel wat andere nederlandse vage bekenden. Maar weet je, zo'n borrel vond ik heel dubbel. Het is vreselijk fout want de mentaliteit op zo'n avond is echt hollands. Zodra er nieuwe bitterballen arriveerden stormde iedereen daar op af. Je hoorde mensen zeggen dat het zo lekker was, want nu hoefden ze vanavond niet te koken enz enz.

Maar stiekem is het dan toch ook wel weer heel leuk. Even kletsen in het nederlands, stomme André Hazes liedjes voorbij horen komen, erachter komen dat je altijd naar dezelfde slager ging als iemand op die borrel.

Dus tsja, het was dubbel. Ik heb heel gezellig met mensen gekletst, maar ik heb me ook heel erg geirriteerd aan van die ontzettende koorballen.

Oh en Sarah, heel even snel, ik moet zo gaan. Toen wij begonnen te denken aan ons huis verhuren ipv verkopen maakte het verhuurbedrijf meteen duidelijk dat het dan niet de bedoeling was dat je het ook te koop liet staan. Zij hadden als argument dat je het niet kunt maken tegenover mensen (de huurder) om steeds kijkers over de vloer te hebben. Huurders hebben best nog wel wat rechten. Misschien verschilt dat per bedrijf/regio. Maar misschien wel iets om bij stil te staan.[/quote]

ik heb er specifiek naar gevraagd, bij deze makelaar leg je vast dat ze eruit gaan zodra het verkocht is , maar met een minimum van 6 maanden, minder kun je het niet verhuren, ook tekenen ze voor het feit dat ze bezichtigingen moeten laten doen tijdens kantooruren.

Ze verhuren veelal aan expats of mensen die een nieuwbouwwoning nog niet kunnen betrekken.

Ik heb mijn broer gevraagd of ie regelmatig wil inspecteren of ze het netjes bijhouden, daar moet de huurder mee akkoord gaan, anders komen ze er niet in, simpel

de makelaar doet dit ook wel, maar das vrij duur.

ik laat ook vast leggen , niet roken, geen grote honden,
Hope: wat een gedoe; Waarom zou je bij een makelaar niet mogen huren met een halfjaar contract? Hier in Engeland doen makelaars officieel ook altijd heel formeel maar onderwijl kun je behoorlijk wat ritselen. Man en ik hebben toen we hier aankwamen zonder enige referentie,contract of wat doen gelijk een huis kunnen hier via een makelaar. Maar goed dat is Engeland dus en hier zijn de zaken denk ik minder formeel dan in Nederland. Kunnen jullie niet particulier gaan huren? Dan hoeft alleen de verhuurder er mee accoord te gaan en die zal vast wel op basis van jullie inkomen dat goed vinden.

Caramella: verhuizen is altijd een gedoe en dan ook nog tussen twee landen en in en na een relatie... Fijn dat je er zo relaxed onder blijft. Inderdaad is het handiger om vanuit NL zelf te gaan zoeken. Je zult het vast na je zin hebben, Nederland heeft echt leuke kanten!

Snjokorn: ik beleef ook weinig spannend hoor en zelfs alledaagse verhalen klinken vanuit een exotische land als IJsland nog leuk en spanned.

Speculaas: wat een gedoe dat je niet eens in je eigen huis kan overnachten maar wel gaaf dat je de ¨Paus gaat ontmoeten. Is best bijzonder want BXVI verleent heel weinig persoonlijke audienties. Vrienden van mij wilden hem erg graag ontmoeten en het is ze niet gelukt. Terwijl Johannes Paulus II juist enorm veel persoonlijke audienties gaf. Zo heb ik jaren geleden een mis met hem in zijn privé kapel bijgewoond. Dat was echt heel bijzonder.

Sanne: hier heb je ook van die verenigen die dingen organiseren voor Nederlanders via de ambassade. Ook erg kakkerige mensen die daar komen. Bovendien zijn die trutten die bij de ambassade werken er dan ook en ik heb altijd ruzie met die lui als ik er een keer kom.

Ainne: balen van het gras. Wij hebben ook gras maar dat lag er al toen we hier kwamen wonen. En dat ligt er nog steeds. Ik maai het af en toe maar verder groeit het uit zichzelf wel. Geen tips dus.

Gisteren was mijn jongste jarig. Hij is twee geworden. Groot feest natuurlijk We hebben het niet echt uitgebreid gevierd maar dat hoeft op die leeftijd ook nog niet. 's ochtends cadeautjes, daarna op de creche tractecteren en 's middags thuis taart en daarna hebben we fish and chips gehaald want daar is ie dol op.
niet verven, niet slopen, tuin onderhouden, pfff. Eventueel schoonmaakbedrijf voor "Endreinigung"?

Ik zat 4 uur vast in de oude stad voordat ik naar huis kon. Echt, de hele stad stond op z'n kop. De hele christelijke wereld hier staat in het teken van het pausbezoek. Dan heb ik ook nog een aanbod om donderdag bij de mis in Nazareth te zijn, maar dat is zeker 2 uur rijden....

@Nymeria, morgen worden er pasjes uitgedeeld voor vrijdag in de Convent, ik heb onze namen wel tijdig op de lijst gezet, afwachten of het idd gelukt is.

Zo, nu het klauwtje weer rust geven. Ik lees wel mee!

Het pausbezoek in Israel- video's en live uitzendingen!!
@ hope kun je het huis van Sarah2ndlife niet huren....? zal wel niet in de buurt zijn van man's werk maar zou toch prima optie zijn???

ik vind het ook raar dat je zelfs particulier niet met een halfjaarcontract kan huren. die mensen vragen toch altijd 3 mnd huur-borg-gerandstelling-vooruitbetaling, weet ik veel wat!

zal wel iets van de laatste tijd zijn

@ specu, zegt deze paus ook "bedankt voor die bloumen"? of heeft hij een ander zinnetje?
[quote]hope24 schreef op 12 mei 2009 @ 16:11:

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Man krijgt halfjaarcontract. Op zich niet slecht maar ik heb wat rondgebeld met makelaars en een halfjaarcontract kan je niet meetellen en dus telt alleen mijn inkomen en moet ik mijn inkomen delen door 5 en dat is het maximale wat we kunnen huren. Heel weinig dus. En bij sommige makelaars telt een inkomen uit het buitenland niet eens.

Kopen is natuurlijk helemaal geen optie

wat raar, vragen ze dan niet naar werkhistorie van afgelopen 5 jaar???

dat telt toch ook.

waar zoek je een huis?????
Hoi allemaal vanuit EXOTISCH IJSLAND (quote Nymeria), zo zou ik het zelf namelijk op dit moment niet noemen. Het waait hier al bijna een week heel erg hard, gewoon storm, het lijkt wel herfst. Gelukkig is vandaag de zon erbij gaan schijnen, dan is het tenminste niet zo heel erg triest meer.

Een aantal van jullie zijn druk bezig met jullie tuinen, hier begint het gras net groen te worden, staan de bomen in de knop en beginnen de narcissen uit te komen (we lopen hier wat achter. .) zelf moet ik nog eens gaan verzinnen wat ik met m'n balkonnetje wil doen. Als jullie suggesties hebben dan graag.

Sarah2ndlife: dat gaat spannend worden deze "laatste" 8 weken. Succes.

Aleandra: wat een lef dat je je baan opgezegd heb. Nu maar genieten van je nieuwe leven.

Ik had ook een uitnodiging gekregen voor een koninginnedagreceptie. En voor de verandering was het ook nog echt op koninginnedag ook. Ik had al andere plannen en toen ik 's middags op het net las van de aanslag was ik maar wat blij dat ik 's avonds niet hoefde te gaan. Ik had oranje sokken aan maar de lol was er vanaf dus heb ik maar weer "normale sokken" aangetrokken.

Hope: Ik weet ook niet of ik voor Duitsland zou kunnen juichen nee (maar ik geloof ook niet dat ik een kaartje voor zo'n wedstrijd wil/kan betalen). Kijk, als IJsland scoort dan verdienen ze gewoon applaus, Nederland is gewoon sterker/beter (en dat zeg ik niet omdat ik NLse ben, dit is een feit).

Discovery: Ik draag al zo'n 20 jaar een bril. Het staat me absoluut niet tegen. Heb wel een jaartje lenzen geprobeerd maar dat vond ik maar niets. Ik koop m´n brillen altijd in NL (altijd dezelfde winkel, ben ik gewoon tevreden over). Soms is het zelfs zo dat ik eerst ga kijken of ik een leuk montuur kan vinden, als dat niet zo is hoef ik geen nieuwe bril. Hier in IJsland kan je bijna alleen MODE brillen kopen, als vierkante modellen in zijn dan is er niets anders te vinden. Bovendien zijn het allemaal merkbrillen (niet voor mij hoor).
Snjókorn falla, á allt og alla
Het was een heel leuk feestje! Leuke show met leuke tassen (als je na afloop tassen had kunnen kopen, was ik er zeker met 2 naar huis gegaan ;).. een geweldige 'voetbalvrouwentas' en een clutch).

Er was een optreden van Natalie (afrikaans meisje uit de vorige Idolserie, zij werd toen tweede) en daarna een party met de great piano's (net als de crazy piano's, speelden ze verzoeknummers - geweldig! Mocht ik ooit ooit nog eens trouwen, mogen zij komen spelen..). Ze hadden van die chocoladefonteinen met fruit, dus daar hebben we het meest in de buurt gestaan. Gratis drank - doet het ook altijd goed bij mij ;) en een snoepkraam waar je een zakje snoep kon halen. Echt heel leuk!

Wij hebben in ieder geval genoten. De overnachting hebben we niet gedaan, we wonen immers dichtbij en dan slaap ik liever in mijn eigen bedje.

Oja, en we hebben ons verlekkerd aan de spelers van FC Groningen.. ze zijn jong, maar wel leuk! En Ron Jans vind ik ook wel iets hebben.. hij lijkt op mijn Hollander (als je snel kijkt).

Vandaag boodschappen gedaan.. Wow. Twee gigaboodschappentassen vol, inclusief 15 stukken kaas was ik bijna 150 euro kwijt :S.

Satesaus, mayo, lekkere koekjes, rose witbier en heel veel van die knorr- en kruidenmixen - voor de luie huisvrouw die ik ben..

Wat een genot trouwens om met je kar door de supermarkt te schuiven en vol te laden met allerlei dingen die echt als luxe/lekker meegaan. En er waren toch ook wel weer nieuwe dingen, ik heb er echt uitgezien als een kind in een snoepwinkel..

Morgen nog droge worsten halen bij de echte slager. En ik wil nog heel graag een beha van Marlies Dekkers, met van die leuke bandjes. Als het goed is schijnen die hier in het durp bij de livera te hangen..

Snojkorn, niet druk maken hoor over hoe vaak je wel of niet schrijft. Het mag, het is niet verplicht. Het is lastig als het zo snel gaat, omdat je dan de draad een beetje kwijtraakt, maar voel je niet verplicht! Ik vind het gezellig als je er bent, maar meelezen is ook oke.

Toevallig vertelde een oudcollega die ik toevallig tegenkwam dat zij op vakantie gaat naar IJsland. Ze gaat over een paar weken. Ik moest aan jou denken. Het kost haar 3500 euro, inclusief halfpension, wat ik wel veel vond. Zijn de vluchten naar IJsland zo duur? En het verblijf?

Cara, oeee.. spannend!! Net terug uit Marokko, nu naar Azie en dan een nieuwe start in NL. Goed plan om eerst bij een vriendin te logeren. Dan heb je rustig de tijd om te kijken waar je wilt wonen en welke buurten je het meest aanspreken. Op internet kun je geen sfeer proeven en heb je geen idee hoe het er werkelijk is/voelt.

Succes met het uitzoeken van je spullen!!! En met het (voorlopig?) afscheid nemen van vent.. want ook dat zal vast niet zo makkelijk gaan..

Huurders is een lastig verhaal. Mijn ouders hebben wat onroerend goed, waarvan ze een deel verhuurd hebben. Een deel is voor langere tijd verhuurd, een ander deel was tijdelijk. Een van de tijdelijke huurders werd een drama, omdat die huurders echt niet spoorden. Ze zeiden dat ze een huis lieten bouwen en dus tijdelijk zouden blijven, maar achteraf was dat een sprookje en die wilden dus voor eeuwig blijven. Uiteindelijk is het dramatisch afgelopen, wat hier voor het huurverhaal verder niet van belang is.

Die andere huurder heeft 10 jaar een woning gehuurd met de afspraak dat ze er na die 10 jaar misschien uit zou moeten als het pand verkocht zou kunnen worden. Ze mocht dus in ieder geval minimaal 10 jaar blijven. Dat vond zij toen oke. Getekend.

Nu moest ze er dus na 11 jaar uit, ruim van te voren door mijn ouders gezegd, zodat ze iets anders kon gaan zoeken. Wilde mevrouw niet, pertinent niet. Ouders hebben vanalles geprobeerd om haar eruit te krijgen, want de verkoop zou dus niet doorgaan als zij er niet uit zou zijn. Verkoop breekt in principe geen huur. Uiteindelijk hebben ze haar met een som geld afgekocht en nu is het pand verkocht.

Huurders hebben veel rechten als ze er eenmaal wonen.

Huren heeft voor jullie wel voordelen, omdat je dan (een deel) van je vaste lasten kunt betalen, je huis staat niet leeg, maar je weet niet precies wat voor mensen je krijgt en in hoeverre zij zich aan afspraken houden.. Lang verhaal, maar wees in ieder geval heel voorzichtig. Vooral omdat je zelf niet meer in de buurt woont.

Alejandra, wat heerlijk dat je straks wat meer tijd krijgt! En leuk om te gaan freelancen. Dat heeft wel wat meer onzekerheid, maar geeft je ook vrijheid. Goed plan, denk ik, kan me in ieder geval goed voorstellen dat je deze stap neemt.

Oja, mijn stukje over dat mijn zoon ergens in zou kunnen vallen in een restaurant.. Mmmmm. Idd, ik weet ook niet waar hij in zou kunnen vallen, maar ik ben altijd als de dood dat hij in een vijver ofzo zou vallen. Daar kwam het vandaan, denk ik.

Over vallen in de vijver - een man hier in de buurt was deze week met zijn drie kleine kids aan het varen geweest in een kano. Geen van die kids kunnen zwemmen, hadden geen zwemvestjes of bandjes aan/om en de jongste zat met een touw vastgebonden in de kano. Onvoorstelbaar.. wat een idioot. Stel dat de kano omkiepert?? Het water is ook nog gewoon natuurwater, dus donker.. Brrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven