IC Berlijn
maandag 9 mei 2011 om 13:52
Ga met vriend een week naar Berlijn. Mijn zoon zou bij vader logeren maar... dat gaat opeens niet meer door. Dus nemen we
mijn zoon mee maar... wij hebben al treinkaarten en weet nu
niet wat ik voor zoon moet kopen.
Hij is 12 en ik heb begrepen dat in Duitsland kinderen t/m 14 gratis reizen. Dan is een treinkaartje tot de grens voldoende, lijkt me. Plus een reservering voor de IC. Maar zit hij dan wel bij ons
in de trein? Daar kom ik maar niet achter. Heef iemand hier
ervaring mee? Graag!
mijn zoon mee maar... wij hebben al treinkaarten en weet nu
niet wat ik voor zoon moet kopen.
Hij is 12 en ik heb begrepen dat in Duitsland kinderen t/m 14 gratis reizen. Dan is een treinkaartje tot de grens voldoende, lijkt me. Plus een reservering voor de IC. Maar zit hij dan wel bij ons
in de trein? Daar kom ik maar niet achter. Heef iemand hier
ervaring mee? Graag!
maandag 9 mei 2011 om 14:09
In mijn ervaring is het niet zo dat de trein zo vol zit als een vliegtuig en de plaatsen heel strict worden gehandhaafd, dus waarschijnlijk kan hij er gewoon bij komen te zitten zonder reservering. Voor de zekerheid zou je even kunnen bellen met het bedrijf dat jullie de kaarten heeft verkocht of met de DB zelf.
maandag 9 mei 2011 om 14:29
Dit vond ik op de website van Deutsche Bahn,
Gezinnen reizen bijzonder voordelig
Of met papa, mama, opa of oma onderweg – begeleid door hen reizen kinderen onder 15 jaar gratis mee! En wanneer uw kinderen eens een keer alleen onderweg zijn, krijgen ze altijd 50 % korting. Kinderen onder 6 jaar reizen altijd gratis en zonder kaartje.
Laat bij aankoop van uw kaartje de gratis mee¬reizende kinderen (van 6 tot en met 14 jaar) op uw treinkaartje registreren resp. geeft u ze bij uw boeking op internet mee aan. Het achteraf registreren in de trein is niet mogelijk.
Ik zou even met DB bellen
Gezinnen reizen bijzonder voordelig
Of met papa, mama, opa of oma onderweg – begeleid door hen reizen kinderen onder 15 jaar gratis mee! En wanneer uw kinderen eens een keer alleen onderweg zijn, krijgen ze altijd 50 % korting. Kinderen onder 6 jaar reizen altijd gratis en zonder kaartje.
Laat bij aankoop van uw kaartje de gratis mee¬reizende kinderen (van 6 tot en met 14 jaar) op uw treinkaartje registreren resp. geeft u ze bij uw boeking op internet mee aan. Het achteraf registreren in de trein is niet mogelijk.
Ik zou even met DB bellen
maandag 16 mei 2011 om 17:22
Bedankt voor de reacties. Ik heb de tickets gekocht bij NS Hispeed. Daar heb ik ook naar toe gebeld en hoe behulpzaam
en aardig ze daar ook waren, na allerlei overleg wisten ze het
nog niet. Ze raden me aan een kaartje naar Bad Bentheim te
kopen, zit hij in Nederland goed en dan maar hopen dat het
in Duitsland verder ook goed zit omdat hij daar gratis mag reizen. Wel even aan conducteur vertellen.
Ga dit maar doen maar vind het niet helemaal prettig zo!
en aardig ze daar ook waren, na allerlei overleg wisten ze het
nog niet. Ze raden me aan een kaartje naar Bad Bentheim te
kopen, zit hij in Nederland goed en dan maar hopen dat het
in Duitsland verder ook goed zit omdat hij daar gratis mag reizen. Wel even aan conducteur vertellen.
Ga dit maar doen maar vind het niet helemaal prettig zo!