Idee voor vakantie??
woensdag 2 november 2011 om 16:15
Hallo!!
Ik heb het topic 'het wordt mexico' geopend. Ik ben net een paar dagen terug en het was werkelijk waar GEWELDIG!!! Zo'n mooi land met zoveel mooie natuur en zoveel andere mooie dingen!!
Nu hebben we de smaak te pakken en willen rond april/mei weer weg gaan. Maar nu vraag ik me af.... is er een land wat hierop lijkt? Ik wil natuurlijk naar een ander land maar het beviel ons super goed om vanuit ons hotel zo makkelijk excursies te kunnen maken. Een groepsrondreis lijkt me niet geweldig... We houden enorm van natuur en cultuur maar willen ook dagen kunnen relaxen.... Iemand een idee?? Kan dit bijvoorbeeld ook in Costa Rica??
Let me know!!
Ik heb het topic 'het wordt mexico' geopend. Ik ben net een paar dagen terug en het was werkelijk waar GEWELDIG!!! Zo'n mooi land met zoveel mooie natuur en zoveel andere mooie dingen!!
Nu hebben we de smaak te pakken en willen rond april/mei weer weg gaan. Maar nu vraag ik me af.... is er een land wat hierop lijkt? Ik wil natuurlijk naar een ander land maar het beviel ons super goed om vanuit ons hotel zo makkelijk excursies te kunnen maken. Een groepsrondreis lijkt me niet geweldig... We houden enorm van natuur en cultuur maar willen ook dagen kunnen relaxen.... Iemand een idee?? Kan dit bijvoorbeeld ook in Costa Rica??
Let me know!!
woensdag 2 november 2011 om 16:40
Cultuur en natuur, gemakkelijk bereikbaar vanuit je hotel kun je in ieder land wel vinden, ligt er maar net aan wat voor cultuur en natuur je zoekt.
Houden van cultuur en natuur is net zoiets als houden van lekker eten, je zult dus iets specifieker moeten zijn voor tips waar je echt iets aan hebt denk ik.
Costa Rica heeft niet zo erg veel culturele highlights, lang niet zo veel als Mexico, in Costa Rica kun je vooral genieten van de natuur en buitensporten zoals raften, canyoning, kano, etc. Costa Rica leent zich prima voor een individuele reis maar die buitensporten zijn wel vrij prijzig.
In China heb je ook prachtige natuur en heel erg veel cultuur. Ik ben daar wel met een groepsreis (SNP wandelreizen) heen geweest, was geweldig, echt een aanrader.
Houden van cultuur en natuur is net zoiets als houden van lekker eten, je zult dus iets specifieker moeten zijn voor tips waar je echt iets aan hebt denk ik.
Costa Rica heeft niet zo erg veel culturele highlights, lang niet zo veel als Mexico, in Costa Rica kun je vooral genieten van de natuur en buitensporten zoals raften, canyoning, kano, etc. Costa Rica leent zich prima voor een individuele reis maar die buitensporten zijn wel vrij prijzig.
In China heb je ook prachtige natuur en heel erg veel cultuur. Ik ben daar wel met een groepsreis (SNP wandelreizen) heen geweest, was geweldig, echt een aanrader.
woensdag 2 november 2011 om 16:41
Dominicaanse Republiek!!!!!! Ik ben zo'n beetje verslaafd aan dat land...
De mooiste zee en stranden heb je in Bayahibe, maar nadeel daar vind ik dat het allemaal all-inclusive hotels zijn en dat je daardoor afgesloten bent van de buitenwereld. Je hebt dan weinig contact met de locals. Je kunt daar geweldige excursies doen. tip: www.seavisbayahibe.com (wees gewaarschuwd, als je op die site gaat kijken, wil je morgen al vertrekken!!)
Cabarete is ook erg leuk, dit is de andere kant van het land. Meer contact met locals, en ook de zee en stranden zijn daar mooi.
ik zat in hotel Villa Taina, echt een aanrader!!
Veel plezier!
De mooiste zee en stranden heb je in Bayahibe, maar nadeel daar vind ik dat het allemaal all-inclusive hotels zijn en dat je daardoor afgesloten bent van de buitenwereld. Je hebt dan weinig contact met de locals. Je kunt daar geweldige excursies doen. tip: www.seavisbayahibe.com (wees gewaarschuwd, als je op die site gaat kijken, wil je morgen al vertrekken!!)
Cabarete is ook erg leuk, dit is de andere kant van het land. Meer contact met locals, en ook de zee en stranden zijn daar mooi.
ik zat in hotel Villa Taina, echt een aanrader!!
Veel plezier!
woensdag 2 november 2011 om 17:07
Thnx voor al alle reacties!!
Sja wat specifieker.... moeilijk hoor ik heb gehoord dat costa rico zo mooi moet zijn... met die nevelwouden enzo! Wat wij graag doen is bv door de jungle,snorkelen,abseilen,kanoën, op zoek naar wilde dieren dat soort dingen dat vonden we in Mexico geweldig! En dan ook het contact met de oude bevolking zoals daar de Maya's!
Sja wat specifieker.... moeilijk hoor ik heb gehoord dat costa rico zo mooi moet zijn... met die nevelwouden enzo! Wat wij graag doen is bv door de jungle,snorkelen,abseilen,kanoën, op zoek naar wilde dieren dat soort dingen dat vonden we in Mexico geweldig! En dan ook het contact met de oude bevolking zoals daar de Maya's!
woensdag 2 november 2011 om 17:12
Costa Rica is ook prachtig! Ik heb er vorig jaar (alleen) 3 weken rondgereisd en zou er best nog een keer heen willen. Ik sliep in een prachtige hut boven in het nevelwoud, ik sliep dagen erna in een eenvoudige hut in de jungle en heb met een gids een jungletocht gemaakt.
Raften etc. heb ik dan wel niet gedaan, maar verder heb ik zoveel gezien, geweldig!
Raften etc. heb ik dan wel niet gedaan, maar verder heb ik zoveel gezien, geweldig!
vrijdag 4 november 2011 om 15:23
Zoals iemand hierboven al schreef, is er in Costa Rica niet gek veel cultuur te bewonderen. De natuur is wel erg mooi, maar ik vond het land wat te veel Amerikaanse invloeden hebben, maar dat is mijn mening.
Wat ik je aan kan raden is Argentinie. Heel veel natuur en Buenos Aires is een ontzettende leuk stad. Verder is er niet ontzettend veel cultuur, maar Buenos Aires maakt veel goed en je kunt vanuit daar ook een uitstapje maken naar Uruguay. En er is genoeg kust, alleen niet tropisch. Waar ik was, zag eruit als een soort Scheveningen
Andere aanrader: Marokko. Veel cultuur en veel natuur en relaxen kun je aan de kust (Essouaira, Agadir). Geweldig land!
Wat ik je aan kan raden is Argentinie. Heel veel natuur en Buenos Aires is een ontzettende leuk stad. Verder is er niet ontzettend veel cultuur, maar Buenos Aires maakt veel goed en je kunt vanuit daar ook een uitstapje maken naar Uruguay. En er is genoeg kust, alleen niet tropisch. Waar ik was, zag eruit als een soort Scheveningen
Andere aanrader: Marokko. Veel cultuur en veel natuur en relaxen kun je aan de kust (Essouaira, Agadir). Geweldig land!
zondag 6 november 2011 om 18:06
De meeste landen zijn beter te doen door rond te reizen, maar dan kun je sightseeing ook afwisselen met relaxen (zeker als je gewoon ongeorganiseerd gaat). Ideetjes: Cuba, Thailand, Maleisie, Indonesie (wellicht is Bali zo klein dat je vanaf een plek alles kunt ontdekken, maar dat weet ik niet omdat ik er nooit ben geweest).
woensdag 9 november 2011 om 16:58
cuba is een totaal ander land dan mexico, niet met elkaar te vergelijken. De cultuur, de sfeer, de mensen...totaal anders.
Qua natuur is het niet totaal anders, maar goed wat dat betreft lijken heel veel tropische landen op elkaar...het zijn dan de mooie plekjes die het verschil maken.
Maar een banenboom in mexico, cuba en indonesië ziet er overal hetzelfde uit
Qua natuur is het niet totaal anders, maar goed wat dat betreft lijken heel veel tropische landen op elkaar...het zijn dan de mooie plekjes die het verschil maken.
Maar een banenboom in mexico, cuba en indonesië ziet er overal hetzelfde uit
woensdag 16 november 2011 om 13:13
Als je houd van natuur, cultuur, avontuur, relaxen en alles in een gastvrij land met heerlijke temparaturen, dan kun je Marokko eens proberen.
Ik organiseer groepsreizen en reizen op maat.
Neem eens een kijkje op m'n website of mail me als je vragen hebt.
Veel plezier met beslissen waar je volgende reis naartoe gaat!
Ik organiseer groepsreizen en reizen op maat.
Neem eens een kijkje op m'n website of mail me als je vragen hebt.
Veel plezier met beslissen waar je volgende reis naartoe gaat!
vrijdag 18 november 2011 om 11:15
Ik ben in Sri Lanka geweest, vond het helemaal geweldig. We hebben daar een rondreis gemaakt met een prive chauffeur, goed te betalen en lekker je eigen ritme. Het is zo'n mooi eiland en de mensen zijn zó lief! De natuur vond ik overweldigend, geen supermooie stranden (wel heel mooi hoor maar geen bounty) maar het binnenland vonden wij echt het mooist wat we ooit hebben gezien. Ook kun je er veel leuke dingen doen, klimmen, safari's, oude steden, etc. Wij hebben het afgesloten met een paar dagen Malediven, ook leuk!
zaterdag 19 november 2011 om 04:31
quote:sunnysunshine schreef op 10 november 2011 @ 13:17:
Ja Zuid Afrika lijkt me ook zeker mooi!! pff er is zoveel keus
Zuid Afrika vond ik geweldig maar voor de cultuur moet je niet heengaan. Als je cultuur wilt dan moet je naar Europa of Azie gaan, inclusief het midden oosten.
En als je eens niet zo ver wilt reizen: de Baltische staten hebben een fascinerende cultuur, veel bos met wild en zijn heel makkelijk te bereizen, individueel.
Ja Zuid Afrika lijkt me ook zeker mooi!! pff er is zoveel keus
Zuid Afrika vond ik geweldig maar voor de cultuur moet je niet heengaan. Als je cultuur wilt dan moet je naar Europa of Azie gaan, inclusief het midden oosten.
En als je eens niet zo ver wilt reizen: de Baltische staten hebben een fascinerende cultuur, veel bos met wild en zijn heel makkelijk te bereizen, individueel.
zaterdag 19 november 2011 om 12:28
Cuba lijkt niets op Mexico... Cuba is prachtig en je hebt natuur en cultuur en je kan er zeer goed relaxen. Als je niet te veel wil reizen in het land zelf, dan is Havana een zeer goed uitgangspunt voor diverse excursies
Costa Rica is ook leuk maar daar is niet veel cultuur. Ik zou dan eerder kiezen voor Nicaragua, maar mijn ervaring daar is dat je eigenlijk wel Spaans moet spreken.
En.. net terug uit Nepal kan je meer dan van harte Nepal aanbevelen. Prachtig land, zeer veel cultuur, natuur, avontuur én plek genoeg voor inspanning en ontspanning...
Panama is ook heerlijk, voor ontspanning kan je uitwijken naar Bocas del Toro
Costa Rica is ook leuk maar daar is niet veel cultuur. Ik zou dan eerder kiezen voor Nicaragua, maar mijn ervaring daar is dat je eigenlijk wel Spaans moet spreken.
En.. net terug uit Nepal kan je meer dan van harte Nepal aanbevelen. Prachtig land, zeer veel cultuur, natuur, avontuur én plek genoeg voor inspanning en ontspanning...
Panama is ook heerlijk, voor ontspanning kan je uitwijken naar Bocas del Toro
woensdag 23 november 2011 om 08:56
woensdag 23 november 2011 om 09:01
Dominicaanse Republiek vond ik zelf ook erg mooi! http://www.holidaycheck.nl/state-vakant ... lid_5.html
maandag 28 november 2011 om 13:48
Iemand toevallig op de sunda eilanden geweest??
Toen ik ging zoeken naar informatie over Java kwam ik dingen tegen over Lombok en de sunda eilanden, dit vind ik er echt geweldig uitzien!! Aan welke prijs moet ik denken voor 15 dagen?? Iemand tips voor rondreisorganisaties??
De zoektocht gaat voort...
Toen ik ging zoeken naar informatie over Java kwam ik dingen tegen over Lombok en de sunda eilanden, dit vind ik er echt geweldig uitzien!! Aan welke prijs moet ik denken voor 15 dagen?? Iemand tips voor rondreisorganisaties??
De zoektocht gaat voort...