Ideeën 'thuis vakantie'

06-02-2023 10:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb besloten om deze zomer niet weg te gaan (vind het allemaal wel erg duur voor wat je krijgt), maar in plaats daarvan lekker thuis te blijven. Nu wil ik mezelf een budget van €300(?) geven om leuke dingen te doen. Normaal vind ik het lastig om geld uit te geven aan 'onnodige zaken' dus vandaar een budget.

Ik zoek alleen nog inspiratie, dus wie wil meedenken?
Ik heb al:
*massage
*gezichts/schoonheidsbehandeling
*mooie wandeling en lekker lunchen/koffie drinken/wijntje op een terras
*met de trein een dag naar een leuke stad
*naar een museum
*bos bloemen voor in huis
*'luxer' eten halen, bv brood vd bakker, vis van de visboer, veel vers fruit etc
*'s avonds na het eten een ijsje halen
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop een museumkaart, dan kun je het hele jaar door naar allerlei musea. Ook al ben je een half uurtje binnen: dan heeft het je niet 15,- entree gekost.

Volgens mij heeft de NS ook goedkope zomerabonnementen?
Dan combineer je een leuke stad met een museum en een (gratis) stadswandeling.

Bijna overal zit wel een AH to go of supermarkt waar je een sandwich of salade kunt kopen, lekker opeten in een park.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Museumkaart, helemaal niet aan gedacht maar die ga ik kopen!

Een zomer abonnement van ns ken ik niet, dus dat ga ik even uitzoeken. Wilde anders het flex dal vrij (?) abonnement activeren
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop een handige koeltas en een fijne, lichtgewicht stranddoek voor een dagje strand / aan een plas.


Dagje sloepvaren met vriendinnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar woon je ongeveer ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagje strand is echt niet aan mij besteed, maar varen is wel leuk!

Ik woon omgeving Alkmaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
06-02-2023 10:29
Koop een handige koeltas en een fijne, lichtgewicht stranddoek voor een dagje strand / aan een plas.


Dagje sloepvaren met vriendinnen.
Ja of een picknick in het bos met de koeltas
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met die lijst is je 300 euro wel op toch? Als je dat al haalt?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je in een stad of dorp woont maar in de buurt een stadswandeling doen schijnt verrassend leuk te zijn
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Kijk anders voor uitjes op Groupon of Social Deal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de fiets stappen en een tocht maken langs alle hofjes van Alkmaar al eens gedaan?
https://alkmaarprachtstad.nl/ontdek-de-hofjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had iets soortgelijks toen m’n vriend aan het reizen was om mezelf bezig te houden in het weekend, maar geen idee of jullie dat leuke bezigheden vinden natuurlijk;
*bakken
*winkelen in een andere stad of bijv. een woonboulevard
*iets creatiefs doen wat je nog niet eerder hebt geprobeerd
*NS wandeling
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk al die tips!

Social deal is ook wel een goede om ideeën op te doen
En die €300 staat niet vast, was zomaar een eerste gedachte. Net als dat ik niet perse alles van die lijst wil doen, maar gewoon een hoop ideeën wil verzamelen. Heb in ieder geval al wat dingen opgeschreven :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je van actief houd, sup les
Eind fietsen of wandelen, lunch mee en onderweg picknicken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... vince.html

https://www.fijnuit.nl/alkmaar/dagje-uit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
In alkmaar heb ik al 2/3 stadswandelingen gedaan, maar inderdaad erg leuk om dat in de buurt te doen!

Bakken vind ik ook erg leuk, gaat op het lijstje voor als het slechter weer is.
Mijn creativiteit gaat niet veel verder dan puzzelen en diamond painting, maar iets creatiefs vind ik wel een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga ook niet op vakantie (andere prioriteiten) maar wat een goed idee om een budget vrij te maken en een lijstje van leuke dingen te gaan doen.
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zoekt dingen die je alleen kunt doen, begrijp ik?
Ligt ook aan je leeftijd en je interesses en hobby's natuurlijk. Ben je sportief? Houd je van cultuur of geschiedenis? Houd je bijvoorbeeld van koken, bakken, cocktails, etc.?


Podwalks: combinatie van podcast en wandeling. Tijdens een wandeling hoor je dan dus allerlei informatie over het gebied waar je loopt. Alsof je met een gids op pad bent.

Een museum of kasteel bezoeken met een audiotour.

Een leuke knooppunten fietsroute plannen door een mooi/bijzonder gebied. Of bijvoorbeeld een witte fiets pakken bij Nationaal Park Hoge Veluwe.

Naar de bioscoop voor een leuke film of eventueel een Pathé Thuis film huren. Met snack(s) natuurlijk ;-)

Jezelf trakteren op een luxe/bijzondere koffie met gebak op een terrasje.

Een behandeling voor manicure en/of pedicure? Je nagels mooi laten lakken.

Op culinair gebied zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een wijnproeverij, een foodtruck festival of een kookworkshop. Al zijn die dingen meestal leuker om met iemand anders te doen.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Koop/leen een goed boek en lees het achter elkaar uit. Heerlijk als je daar een keer tijd voor hebt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zenmomentje schreef:
06-02-2023 10:56
Koop/leen een goed boek en lees het achter elkaar uit. Heerlijk als je daar een keer tijd voor hebt!
Dit! Lang geleden dat ik daar tijd voor had. Met een boek in de zon en de hele dag lezen, ultiem vakantiegevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zenmomentje schreef:
06-02-2023 10:56
Koop/leen een goed boek en lees het achter elkaar uit. Heerlijk als je daar een keer tijd voor hebt!
JAAA!!!! En dan eerst naar een leuke, bijzondere boekwinkel om daar lekker te snuffelen.
Bijzonder tijdschrift is ook leuk.

Legpuzzel van 3000 stukjes lijkt mij ook super en het is pas vakantie als ik een paar puzzels in een puzzelboekje heb gemaakt (liefst Zweedse raadsels).
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je je budget wat verruimt, kun je een SUP kopen. Dan kun je overal lekker suppen, aangezien je van varen houdt. Je kunt ook gewoon een beetje kajakken op een sup, of zelfs een sup met kajakzitje kopen.

Dry bag kopen als je die nog niet hebt, picknick mee....
Alle reacties Link kopieren Quote
OriginalHeleen schreef:
06-02-2023 11:13
JAAA!!!! En dan eerst naar een leuke, bijzondere boekwinkel om daar lekker te snuffelen.
Bijzonder tijdschrift is ook leuk.

Legpuzzel van 3000 stukjes lijkt mij ook super en het is pas vakantie als ik een paar puzzels in een puzzelboekje heb gemaakt (liefst Zweedse raadsels).

Voor dit soort dingen heb je toch geen vakantie en al helemaal geen mooi weer nodig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
06-02-2023 11:19
Voor dit soort dingen heb je toch geen vakantie en al helemaal geen mooi weer nodig?
Dat vind ik van bakken en bezoek aan een meubelboulevard ook niet. Al zie ik sowieso niet in wat er leuk is aan beiden. :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
06-02-2023 11:19
Als je je budget wat verruimt, kun je een SUP kopen. Dan kun je overal lekker suppen, aangezien je van varen houdt. Je kunt ook gewoon een beetje kajakken op een sup, of zelfs een sup met kajakzitje kopen.

Dry bag kopen als je die nog niet hebt, picknick mee....

Zo’n ding onder je arm meenemen naar ‘overal’ lijkt me dan nog wel een ding?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven