Idyllische camping in Italië (en aan zee)

29-06-2019 11:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier al vaker goede ideeën tegen gekomen. We (man, ik en zoon van 6 jaar) trekken deze vakantie rond met onze caravan. We gaan altijd op de bonnefooi, dit jaar ook. Italië aan zee bijvoorbeeld lijkt mij mooi. We zijn daar eerder geweest en het vinden van een camping bleek daar helaas nog best lastig. Zijn op campings geweest wat wij niks vonden: hutje mutje, veel lawaai etc. Uiteindelijk wel wat moois gevonden, maar dat was destijds alleen geschikt voor een tent. Ik kreeg toen de indruk dat er wat minder campings in die regio zijn direct aan zee. Waar we niet naar op zoek zijn: massale campings, animatie (maakt zoon toch geen gebruik van). Waar wel: rustige camping, zwembad of zee (dat het liefst) heel dichtbij, mooie omgeving, eventueel wat grotere plek (al geef ik dat snel op, zeker in Italië) :) Geen massatoerisme dus bij voorkeur.

Niet aan zee, maar wel een andere camping in Italië die aan onze voorwaarden voldoet? We horen het graag. Zullen alleen niet verder gaan dan bloemenriviera en niet naar oost Italië reizen. Dan dus meer Como, lago Maggiore etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je verkijkt op het land. Frankrijk kun je prima op de bonnefooi doen als je niet veel eisen hebt maar in Italie is dat toch echt anders. Zeker als je naar het merengebied wil.
Alle reacties Link kopieren
Het hoogseizoen barst bijna los en je bent nu nog op zoek naar ‘een pareltje’; dat is echt een mission impossible in Italië.
Alle reacties Link kopieren
:-D voor ons een pareltje inderdaad! Voor vakantie vind ik het heerlijk om niet precies te weten waar we naartoe gaan en niet vast te zitten aan een aantal dagen/weken ivm reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, maar omdat -zeker in Italie- alles al ver vantevoren volgeboekt is, zul je zo’n plek op de bonnefooi niet vinden in het hoogseizoen.
Er zijn natuurlijk legio mensen met hetzelfde wensen/eisen lijstje die allemaal al maanden geleden geboekt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben drie jaar geleden hier gestaan ergens in september.

Ik heb genoten. Mooie plek, je liep zo het stadje in. Veelal Italianen destijds (als ik dan toch in Italië ben dan graag ook die sfeer), aan het strand.

Plaatsje Albenga.
https://www.google.com/search?q=camping ... 5240110519
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic nieuw leven inblazen. Heeft iemand nog een idee. We willen nu wel gaan reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Een stuk zuidelijker (Toscaanse kust), maar wel precies wat je zoekt denk ik: agricamping Nonna Stella.
https://www.nonnastella.it/nl/camping-toscane.html

Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Kleinschalig, gemoedelijk, geen animatie. Ze hebben ook nog een agriturismo waar je kan gaan eten.
Google eens op minicamping le marche

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven