in je eentje - effe er tussenuit - tips?

23-04-2010 23:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit er over te denken om op korte termijn in m'n up er even tussenuit te gaan (niet langer als een week). Heb veel aan m'n hoofd gehad en nu behoefte aan rust. Heb geen behoefte aan een groepsreis met dito programma, maar helaas ook geen vrienden die mee kunnen. Aan de andere kant zie ik er ook tegenop om een hele week in mijn eentje rond te dwalen, stap nl ook niet zo snel op anderen af.

Wie heeft er leuke/goede tips over wat ik zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Eigentijds Festival, begin juni
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Alle reacties Link kopieren
Een weekje waddeneilanden. Zitten buiten de vakanties om vol (nouja, figuurlijk dan) met mensen die even wat tijd voor zichzelf nodig hebben. Neem een berg boeken mee, zoek een appartementje, lekker voor jezelf koken. Geen gedoe aan je hoofd, maar wel gelijkgestemden op het terras in de buurt :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nightfall schreef op 23 april 2010 @ 23:06:

Eigentijds Festival, begin juni hahahaha, inderdaad, maar dat zijn misschien wel precies dezelfde mensen als op de waddeneilanden (ik heb EF al in januari geboekt, kan niet wachten!)
Londen of Edinburgh?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je doen dan? een stad bezoeken? of iets anders?



Ik heb ooit een keer een weekend Zwaluwhoeve gewonnen voor 1 pers. Ik had op dat moment een drukke tijd achter de rug en heb echt genoten van een weekend verwennen en met mezelf bezig zijn. Heb toen meegedaan met ochtend yoga en dat soort dingen, erg relax. En dan heb je echt geen gezeldschap nodig.
Alle reacties Link kopieren
zo, wat een snelle reacties!

Ik ben geen stadsmens, maar de hele tijd maar het bos in zitten staren lijkt me ook niet echt iets! Wil ook niet ergens zitten waar ik van auto ofzo afhankelijk ben. Misschien is Edinburgh wel iets, is toch vrij ruig, maar wel een stad met e.e.a. te beleven?!?
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesromeo schreef op 23 april 2010 @ 23:25:

zo, wat een snelle reacties!

Ik ben geen stadsmens, maar de hele tijd maar het bos in zitten staren lijkt me ook niet echt iets! Wil ook niet ergens zitten waar ik van auto ofzo afhankelijk ben. Misschien is Edinburgh wel iets, is toch vrij ruig, maar wel een stad met e.e.a. te beleven?!?Echt hotel van de Werff op Schier. kun je alle kanten op, geen auto nodig, wandelen , fietsen, strand, terras, kroeg etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je zou zo'n soort 5 daagse minicruise naar Edinbugh kunnen doen. Kan je onderweg lekker naar de horizon staren en een boekje lezen. Lijkt mij erg relaxt.
En op 19:00 uur is alles potdicht op Schier.......

Moppeman moet me echt heenslepen voor een dagje.



Ik ben in mijn eentje naar Mallorca gegaan (Alcudia, in het noorden, relatief rustig), all-in, dus geen vervelende uitzoekmomenten voor het slechte plaatsje achter de keukendeur.

Gelukkig zat ik aan de stille kant van het complex, want die 5000 Britten wilde je niet horen. En ik ging tenslotte voor mijn r.u.s.t.



Pendeltje naar het strand, en daar was ruimte genoeg. Bussen en taxi's waren er ook. Twee tripjes gemaakt. Het was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Een cursusje of zo? Ik heb toen ik nog single was eens een lang weekend een zangcursus gedaan. Overdag ben je 'bezig' en 's avonds kan je dan kiezen of je optrekt met andere cursisten of lekker iets voor jezelf doet-
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch ook single-reizen of single vakanties?
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 23 april 2010 @ 23:35:

En op 19:00 uur is alles potdicht op Schier.......

Moppeman moet me echt heenslepen voor een dagje.



Ik ben in mijn eentje naar Mallorca gegaan (Alcudia, in het noorden, relatief rustig), all-in, dus geen vervelende uitzoekmomenten voor het slechte plaatsje achter de keukendeur.

Gelukkig zat ik aan de stille kant van het complex, want die 5000 Britten wilde je niet horen. En ik ging tenslotte voor mijn r.u.s.t.



Pendeltje naar het strand, en daar was ruimte genoeg. Bussen en taxi's waren er ook. Twee tripjes gemaakt. Het was lekker. Hoe kom je daar nou bij? In Juni zeker niet en voor de rest ook niet trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Weekje Ibiza?
Alle reacties Link kopieren
Weekje Schotland is geweldig. 'S avonds lekker hangen in een pub. je krijgt er zeker aanspraak. Je kan een keer een bus pakken om lekker te wandelen in een buitengebied.

Anders misschien Oslo of Stockholm?
Alle reacties Link kopieren
weekje wandelen en lekker eten in corsica lijkt me ook geweldig al schijnt het openbaar vervoer niet zo goed te zijn.
quote:Nightfall schreef op 23 april 2010 @ 23:06:

Eigentijds Festival, begin juni Hele goede tip!
Alle reacties Link kopieren
ik ben met fontana travel een weekje naar een kuuroorrd geweest, was een rib uit mijn lijf, maar dubbel en dwars waard. heerlijk genoten en elke dag bewegen, massages, lichaamspakkingen etcetc. verder lekker eten en veel boeken lezen.

kortom alleen maar aan jezelf denken.



(lijkt wel een reclame boodschap, maar dat is het niet was gewoon errug relaxed )
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor alle tips! Ik ga eens bedenken wat het moet gaan worden....want het is ook wel een beetje spannend om in je eentje iets te boeken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vraagje... Is er even tussenuit gaan voor een paar dagen als 20 jarige een misschien wat gek idee? Ook ik heb, door een aantal redenen en gewoon omdat ik ergens de behoefte voel, zin om even een aantal dagen alleen ergens naar toe te gaan. En dan kunnen mensen wel gezellig op bezoek komen maar wel even weg en even alleen met mijn gedachtes. Even alles op een rijtje zetten. Ik vind het ook moeilijk want ik kan ook een vriendin meevragen maar ik weet het niet goed... Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat, maar waarom zou je dan bezoek willen? Wil je die paar dagen niet lekker rust hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Op wat voor leeftijd zou het minder gek zijn dan? Op je 30ste? 15de? 63ste?



Niks geks aan hoor. Ik heb vanalles gedaan in m'n eentje, van een week in een tentje in Zeeland, tot een fietstocht de Ardennen in tot een week New York, allemaal super. En ja, je mist weleens aanspraak, maar wat mij betreft weegt dat absoluut niet op tegen t feit dat je gewoon de godganse dag precies kunt doen waar je zin in hebt. Zalig.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het om gaat dat al een jaar geleden is gebeurd. En ik denk dat mijn ouders het ook niet echt een goed plan gaan vinden en misschien is t ook wel een beetje anders dan verwacht. Ik heb geen slecht leven of wat dan ook en ergens lijkt het me eng om alleen weg te gaan al is het in nl en dichtbij maar t lijkt me ook wel lekker even een paar verwendagen..
Je bent volwassen vanaf je 18de, mijn ouders wisten (en weten) meestal pas achteraf dat ik alleen in Albanie of Syrie oid had rondgezworven, iedereen een betere nachtrust! Dat ligt niet iedereen natuurlijk, maar je mag het nu echt zelf bepalen hoor.



Gewoon uit proberen. Je hoeft toch geen slecht leven te hebben om alleen weg te kunnen??? Ik heb een heerlijk leven, en ga graag alleen weg, vanaf mijn 18de gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ddenk schreef op 22 januari 2012 @ 17:32:

Omdat het om gaat dat al een jaar geleden is gebeurd. En ik denk dat mijn ouders het ook niet echt een goed plan gaan vinden en misschien is t ook wel een beetje anders dan verwacht. Ik heb geen slecht leven of wat dan ook en ergens lijkt het me eng om alleen weg te gaan al is het in nl en dichtbij maar t lijkt me ook wel lekker even een paar verwendagen..



Ik snap niet helemaal waarom je nog zoveel waarde hecht aan wat je ouders vinden. Je bent 20 geen 12.



Wat lijkt je precies eng aan alleen weg gaan? Hooguit ontdek je dat je er niet zoveel aan vindt in je eentje, maar dat is natuurlijk niet het einde van de wereld. Woon je nog thuis?



En eens met de voorgaande reacties, je hoeft toch geen slecht leven te hebben om er lekker even tussen uit te gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven