Inonesie in regenseizoen?

23-01-2011 09:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag volgende winter 2 maanden weg willen (december/ januari) en nou wil ik heel graag naar Indonesië en Bali maar lees dat het dan moesson is. Nou ben ik eerder in midden-amerika geweest tijdens het regenseizoen en daar viel het reuzemee, alleen smiddags een flinke (verkoelende) regenbui. Is het in Indonesië vergelijkbaar, ? Kortom;

wie heeft er ervaring met reizen in die maanden, is het te doen of echt een afrader?
Op Java valt volgens mijn reisplanner in december gemiddeld 164mm, in januari 417. Op Bali in december 293 mm, in januari 347. Op Sumatra in december 204, januari 138.

Dit alles bij een temperatuur van zo'n 30 graden.

Het ligt er dus nog wel aan waar je in Indonesie (behalve Bali) wilt zitten. Ik denk dat 40 cm regen in een maand én 30 graden niet echt lekker is, en dat het ook meer zal regenen dan 's middags een regenbui.

Een vriendin van mij is tijdens het regenseizoen naar Bali geweest (weet niet meer welke maand) en ze vond het evengoed wel bijzonder. Ze hadden het hele eiland bijna voor zichzelf, maar mooie foto's/uitzichten of een dag luieren op een strand zat er niet in.

Nadeel van de vele regen is dat alles ook klam/vochtig is: kleding, lakens etc. En dat je regelmatig door de overlopen straten zult lopen (met gaten/putten die je niet ziet). Ook heb je in het regenseizoen veel last van bloedzuigers.

Birma, Cambodja, Philippijnen, India, Laos of Australië zijn in jullie periode beter te bereizen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Afgelopen jaar in het regenseizoen naar Bali geweest, absoluut niet als vervelend ervaren!

In de ochtend wel eens hele harde bui, na het ontbijt was het alweer strak blauw.

Soms kwam het ineens met bakken uit de lucht, maar dat was dan vaak maar max een uur.

Evengoed heerlijk warm en alles goed te doen.

Maar inderdaad, wat Himalaya zegt, je kleren, dekbed e.d worden wel heel klam.. maar goed.. ik zou het zo weer doen!

Enjoy!
Hey natazia!

Ik ben nu op Bali en ik vind het geen enkel probleem. Het is juist fijn dat het geen hoogseizoen is, want het is nu al druk soms.

Het regent de meeste dagen wel even, maar nooit lang. Het is wel vaak bewolkt, maar dat is alleen maar fijn met deze hitte.

Een groot nadeel: ik had heel graag op lombok de vulkaan beklommen, maar dat is in het regen seizoen gevaarlijk en je ziet meestal niks door de wolken.

Succes met je beslissing!
Tja, het kan mee vallen. De kans dat het tegen valt is echter een stuk groter.
Als fotograaf vind ik regentijd niks. Ook al heb je maar 1 bui per dag, de rest van de dag hangt er zo'n damplaag waardoor je geen kraakheldere foto's krijgt. Ook is het vaak benauwd bij zulke temperaturen ook nog 'ns veel vocht.

Ik zou in december/januari naar Thailand gaan of naar Australie.
Vaak bewolkt vind ik dus ook gewoon zonde. Je gaat toch om 'n land op z'n mooist te zien (en voor mij geldt ook nog: en te fotograferen) Bewolkt ziet alles er 'n stuk somberder uit.
Ja maar elninjoo, ik denk dat dat persoonlijk is.

Jij gaat waarschijnlijk ook echt voor je foto hobby..

Zelf heb ik er niet heel veel mee maar vind dat ik toch echt wel mooie foto's heb van mijn tijd op Bali ondanks de regentijd..

Dampfoto's.. maar ook hele heldere.

Maar natuurlijk is het zonde als je bovenaan een vulkaan staat en je geen uitzicht hebt, ben ik het helemaal met je eens!

Dat risico is groter als je in het regenseizoen gaat maar kan net zo goed gebeuren buiten de regentijd..

Ach ja.. het is in ieder geval een fantastisch eiland!
Mijn ervaring van Sumatra in de regentijd: keiharde regen vanaf 's-middags een uur of 4 tot de volgende morgen. Dat is niet echt gezellig als je 's-middags nog even iets wilt gaan bekijken of als je 's-avonds lekker uit eten wilt gaan. Ik vond het een troosteloos geheel zo schuilend voor de regen .
hm dank voor jullie reacties..als ik het zo lees denk ik dat een weekje Bali nog wel te doen is maar om nou 2 maanden vakantie te vieren in de regen is toch niet zo'n aantrekkelijke gedachte...toch maar even wat omgooien dus! en stjerna, veel plezier nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven