Insecten Malediven

01-08-2017 21:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een huwelijksreis en de Malediven spreekt me erg aan. Op internet kon ik niet veel vinden over insecten op de Malediven, ik ben namelijk echt panisch voor grote insecten. Iemand enig idee of daar grote insecten zijn zoals spinnen en sprinkhanen? Dat zou namelijk echt mijn vakantie kunnen verpesten. Op google afbeeldingen krijg je altijd enge foto's dus daar vertrouw ik niet op.
Tja, er komen spinnen en grotere insecten voor net als ieder warm land. Klamboe mee, (wel goed dicht maken X-D) airco doet wonderen. Vooral in palmen kan je grotere exemplaren vinden, maar die zitten gewoon te zitten.
Zat toevallig laatst te googelen over de Malediven en las hier op het forum dat er hele grote kakkerlakken kunnen zitten. :purple:

Daar werd als tip gegeven om bij aankomst je kamer goed in te spuiten, even weg te gaan en het daarna goed laten luchten. Ik snap je zorgen overigens, ben ook panisch haha.
Ik ben er meerdere keren geweest en ik heb er, op 2 grote kakkerlakken na, geen enge grote insecten gezien. Ik ben ook doodsbang voor spinnen en als ze er wel zitten, dan zie ik ze vaak als eerste. Wel waren er veel muggen afgelopen jaar, maar die waren juist heel klein (maar neem dus wel goed anti-muggenspul mee).

Ik kies trouwens wel altijd heel bewust voor een huisje op het water en ik let er op dat het een wit plafond heeft. Bij een wit plafond zijn insecten goed zichtbaar, niet alleen voor mij maar ook voor de schoonmakers. Als je voor een authentiek hutje op het strand met bamboe dak kiest, dan is de kans op ongedierte meteen een stuk groter (zo hoorde ik van medegasten).
captcha schreef:
01-08-2017 21:36
Zat toevallig laatst te googelen over de Malediven en las hier op het forum dat er hele grote kakkerlakken kunnen zitten. :purple:

Daar werd als tip gegeven om bij aankomst je kamer goed in te spuiten, even weg te gaan en het daarna goed laten luchten. Ik snap je zorgen overigens, ben ook panisch haha.
Die twee die ik er heb gezien, heb ik inderdaad ook zo ontdekt. Flink gespoten en toen gaan dineren. Toen we terugkwamen lagen ze op de vloer naar adem te happen. Daarna hebben we dagelijks gespoten, maar geen insecten meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut geen idee maar OMG wat ben ik jaloers. Malediven is #1 bucketlist hier maar helaas (nog een tijdje) onbetaalbaar voor mij. Veel plezier!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
captcha schreef:
01-08-2017 21:36
Zat toevallig laatst te googelen over de Malediven en las hier op het forum dat er hele grote kakkerlakken kunnen zitten. :purple:

Daar werd als tip gegeven om bij aankomst je kamer goed in te spuiten, even weg te gaan en het daarna goed laten luchten. Ik snap je zorgen overigens, ben ook panisch haha.
Oke denk dat ik het dan wel aandurf, maar wat voor spray moet je daarvoor halen?
Inderdaad weinig grote insecten. Ik heb ze in ieder geval niet gezien. Wel vleermuizen. En heel veel muggen. De meeste hotels hebben klamboes en de houskeeping sprayd goed om ze buiten te houden.
Ik ben er 2 keer geweest en vond het echt fantastisch. Perfecte locatie voor een huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
Nope, heel erg schoon en clean. Geen enkel insect gezien. Overigens was ik het na 5 dagen al zat. Geen reet te doen behalve snorkelen en duiken.. Mijn eiland was 60 meter breed en 1.5 kilometer lang....
Alle reacties Link kopieren
Kakkerlakken :nooo:
I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
Insecten op de Malediven valt echt enorm mee. Ik heb veel gereisd, ben panisch voor spinnen en muggen vinden mij enorm lekker, maar de keren dat ik daar in een week ben gestoken zijn op 1 hand te tellen. Spinnen überhaupt niet gezien en verder eigenlijk ook niets. Gewoon lekker genieten, zonde om je daarmee bezig te houden op zo'n mooie trip. 2 flesjes Deet mee en klaar 8-)

Kakkerlakken zijn er in warme landen inderdaad meer, maar daar zijn er pas echt veel van te vinden in de subtropische zwemparadijzen van Centre Parks :lol: :-o
Louise70 schreef:
01-08-2017 23:09
Nope, heel erg schoon en clean. Geen enkel insect gezien. Overigens was ik het na 5 dagen al zat. Geen reet te doen behalve snorkelen en duiken.. Mijn eiland was 60 meter breed en 1.5 kilometer lang....

Dan zat je op één van de grotere eilanden.

Of je je daar verveelt is natuurlijk heel persoonlijk. Ik was er deze keer tweeeneenhalve week en ik had het er prima nog veel langer uit kunnen houden. Het ligt er ook maar net aan waar je van houdt. Naast duiken, snorkelen en zwemmen is er inderdaad niet veel te doen, alhoewel sommige resorts nog wel wat excursies organiseren en/of ongemotoriseerde watersporten aanbieden.

Maar ik vind dat dus juist heerlijk. Je hebt er nog de rust en de ruimte. Ik wissel zwemmen en snorkelen af met boeken lezen, uitgebreid badderen (met prachtig uitzicht!) en middagdutjes. Daarnaast vind ik het eten daar meestal goed, en daar nemen wij ook altijd rustig alle de tijd voor. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heb op de Malediven nauwelijks insecten gezien, laat staan grote. Ik lees hier dat veel mensen ook last hadden van muggen en die heb ik er ook niet gezien. Misschien hadden we mazzel, maar er waren ook geen klamboes aanwezig in de kamer, dus ik denk dat ze op dat eiland gewoon praktisch niet voorkwamen. We hadden gewoon een huisje/kamer aan het strand.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Valt reuze mee.
Je kunt overigens veel beter bang zijn voor bestrijdingsmiddelen dan voor insecten.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
01-08-2017 21:41
Absoluut geen idee maar OMG wat ben ik jaloers. Malediven is #1 bucketlist hier maar helaas (nog een tijdje) onbetaalbaar voor mij. Veel plezier!
Serieus?
Waarom?
Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal niets vond, maar ik was na een dag of 3 wel klaar daar.

Tenzij je heel gelukkig wordt van 2 weken vegeteren op een prachtig strand met uitzicht op een blauwe snap ik de heisa erover eigenlijk niet zo goed.

Maar goed, dat is een hele persoonlijke mening.

Om even ontopic te blijven, ik heb daar 1 spin en 2 kakkerlakken gezien
Maar die kan ik in Frankrijk ook tegenkomen ;-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dianaf schreef:
02-08-2017 08:15
Ik heb heb op de Malediven nauwelijks insecten gezien, laat staan grote. Ik lees hier dat veel mensen ook last hadden van muggen en die heb ik er ook niet gezien. Misschien hadden we mazzel, maar er waren ook geen klamboes aanwezig in de kamer, dus ik denk dat ze op dat eiland gewoon praktisch niet voorkwamen. We hadden gewoon een huisje/kamer aan het strand.
Ik heb slechts tijdens 1 vakantie last gehad van muggen, maar toen waren het er ook wel meteen heel veel. Je zag echt iedereen met bulten lopen. Ik vermoed dat het afhankelijk is van de tijd van het jaar (oktober/novenmber geen last en mei/juni wel) of van de omvang van (en dus de hoeveelheid groen op) het eiland (kleine eilanden geen last, grote eilanden wel).
Alle reacties Link kopieren
-NummerZoveel- schreef:
02-08-2017 11:46
Ik heb slechts tijdens 1 vakantie last gehad van muggen, maar toen waren het er ook wel meteen heel veel. Je zag echt iedereen met bulten lopen. Ik vermoed dat het afhankelijk is van de tijd van het jaar (oktober/novenmber geen last en mei/juni wel) of van de omvang van (en dus de hoeveelheid groen op) het eiland (kleine eilanden geen last, grote eilanden wel).
Het kan idd zijn dat je op het ene eiland er net wel last van hebt en op het andere eiland weer net niet, afhankelijk van seizoen ed. Hier zit een klamboek (plus ophangspullen) en anti-mug sowieso standaard in de koffer, dus op het ergste voorbereid. ;-D
Summerdance schreef:
02-08-2017 11:42
Serieus?
Waarom?
Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal niets vond, maar ik was na een dag of 3 wel klaar daar.

Tenzij je heel gelukkig wordt van 2 weken vegeteren op een prachtig strand met uitzicht op een blauwe snap ik de heisa erover eigenlijk niet zo goed.

Maar goed, dat is een hele persoonlijke mening.

Om even ontopic te blijven, ik heb daar 1 spin en 2 kakkerlakken gezien
Maar die kan ik in Frankrijk ook tegenkomen ;-)
Ik ben 4 dagen op de Malediven geweest als onderdeel van een rondreis. En ik ben 3 dagen wezen duiken en de laatste dag (we vertrokken 's avonds) veel gesnorkeld in de baai. Het weer was toen ook niet super, relatief veel regen, maar onder/in het water had je daar geen last van. Medereizigers die gerekend hadden op 4 dagen zonnen, verveelden zich wel, want dat ging niet en ze waren ook niet bereid om te betalen voor de andere mogelijkheden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven