Iran/Saudi en VS

09-11-2014 17:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het zit met een vakantie in Iran en een zakenreis in de VS? Zou dat voor de VS immigratie een probleem kunnen zijn? Hmm.. zit net te denken: volgend jaar wil ik ook naar Saudi - nog zo'n land waar de VS vermoedelijk niet op zit te wachten...
Bel de ambassade!
Ik weet niet hoe het die kant op zit, maar ik had het andersom; ik kreeg geen visum voor Saudi door een stempel van de VS. Nog wat; die reis naar Saudi, zou dat een zakenreis zijn? Want op vakantie gaan kan sowieso niet, bij gebrek aan toeristenvisum. Tenzij je moslim bent (en dat hier in NL gaat laten bewijzen), dan mag je uiteraard naar Mekka.
als niet moslim mag je inderdaad niet in mekka komen. De rest van saoudi arabie is niet zo`n probleem.

SA is trouwens een bondgenoot van USA dus daar zou geen probleem mogen zijn.

Iran daarvan begint het ijs een beetje te breken maar echt happy zijn ze daar nog niet mee.

Je kunt misschien wat vragen krijgen maar verder verwacht ik geen problemen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
De rest van Saudi is inderdaad prima bereisbaar, maar wel alleen op uitnodiging. Niet als toerist, om de doodsimpele reden dat een dergelijk visum niet bestaat.
Ja, met een visum van Saoedie in je paspoort kun je zonder problemen naar de VS.
Kennis van mij is net in de VS geweest met een stempel van Iran in zijn paspoort en heeft nergens problemen mee gehad. Ik had het zelf andersom en deed Iran ook niet moeilijk om.
Eigen belang is groot belang
quote:Madame_Sophie schreef op 09 november 2014 @ 18:40:

Ik weet niet hoe het die kant op zit, maar ik had het andersom; ik kreeg geen visum voor Saudi door een stempel van de VS. Nog wat; die reis naar Saudi, zou dat een zakenreis zijn? Want op vakantie gaan kan sowieso niet, bij gebrek aan toeristenvisum. Tenzij je moslim bent (en dat hier in NL gaat laten bewijzen), dan mag je uiteraard naar Mekka.Dank je wel. Nee, het is een transit tussen twee landen in de buurt. Ik heb 3 dagen om door Saudi te gaan. De enige manier voor mij om naar Saudi te komen en een stukje fantastische natuur te zien aangezien touristen visums inderdaad niet bestaan. En natuurlijk moet en wil mijn man mee als wij het echt gaan doen.
quote:jo12345 schreef op 09 november 2014 @ 17:24:

Bel de ambassade!Geen duidelijke antwoord. Uiteindelijk kan iedereen aan de telefoon van alles zeggen. Moet ik dan bij de immigratie zeggen dat men mij het land in moet laten omdat een iemand aan de telefoon zij dat het geen probleem is?
quote:liubi schreef op 09 november 2014 @ 19:16:

Ja, met een visum van Saoedie in je paspoort kun je zonder problemen naar de VS.Heb je persoonlijke ervaringen of gewoon iets van iemand gehoord?
quote:volkoren schreef op 10 november 2014 @ 06:20:

[...]

Heb je persoonlijke ervaringen of gewoon iets van iemand gehoord?Ik woon in Saudi. Mijn man reist regelmatig vanuit hier naar de VS...
quote:liubi schreef op 10 november 2014 @ 06:22:

[...]

Ik woon in Saudi. Mijn man reist regelmatig vanuit hier naar de VS...Ah! Ik had gehoopt dat jij hier langs zal komen Bedankt.
Graag gedaan.

En vergeet je abaya niet mee te nemen
Zeker niet! Ik moet er nog eentje kopen en een collega vragen hoe je de hoofddoek op z'n plek houd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven