Italië zomervakantie 2019

20-08-2018 20:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Nog aan het nagenieten van onze laatste zomervakantie maar toch zijn we al weer bezig met die van volgend jaar.
We hebben het plan opgevat om volgend jaar naar Italië te rijden, maar zijn niet heel goed bekend daar.
Naast een stedentrip naar Rome en een zomervakantie met ouders in Rimini van mij en een stedentrip naar Venetië van partner verder nooit geweest.
We hebben wel wat rondgekeken al maar zijn op zoek naar tips.

We zijn een gezin met 2 kinderen van 9 en 5 en een kleine hond. We vinden autorijden / in de auto zitten geen probleem. We willen de op de heen en terugreis een tussenstop maken halverwege van 1 a 2 dagen en in totaal ongeveer 14 dagen weg zijn.
We hebben geen eigen middelen (tent/caravan e.d.) en hebben verder niet echt voorkeur of het een huisje/b&b/sta-caravan/hotel is en ook een rondreis behoort tot de opties.

We houden van afwisseling dus een mix van cultuur/stad/natuur/strand/zwembad zou ideaal zijn.
We zijn dus op zoek naar een mooie omgeving met genoeg te doen, al dan niet een mooie rondreisroute. Of juist een afrader!

Evt tips qua hotels/campings/huisjes e.d. zijn ook welkom.
We zoeken iets waar ze kind- en diervriendelijk zijn, liefst met zwembad(je).

Iemand de ultieme tip?
Alvast bedankt! :-D
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
[quote=Zorroo post_id=28921426 time=1534790859 user_id=95332

Ik ben nog nooit in het zuiden van Italië geweest. Is dat rustiger/mooier?
[/quote]

Ja absoluut! en prachtige stranden in Calabrie en Apulie. Calabria is waar de Italianen zelf met vakantie gaan. Wel zwerfhonden, dat vind ik altijd zo moeilijk om te zien. Apulia ook een aanrader. Ik zou zelf nog wel eens naar Sardinie willen, dat lijkt me zo mooi, heel rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf het Gardameer prachtig, maar in het hoogseizoen te druk. De weg rond het meer staat vaak vast. De andere genoemde meren zijn ook mooi, maar missen wel de typisch Italiaanse dolce vita-sfeer. Verder vind ik zo ongeveer alles in Italië geweldig, het is veruit mijn favoriete vakantieland.

Met kleine kinderen vind ik Toscane het fijnst, omdat er op niet al te veel afstand veel te zien is. Met grotere kinderen zijn Umbrie en de Marche ook heel leuk, maar daar ligt alles wat verder uit elkaar.

Bloemenkust is ook prachtig maar zo vreselijk druk. Venetië idem, hoewel het me vorig jaar eigenlijk reuze meeviel. En op Rome ben ik een beetje verliefd :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
20-11-2018 12:07
[quote=Zorroo post_id=28921426 time=1534790859 user_id=95332

Ik ben nog nooit in het zuiden van Italië geweest. Is dat rustiger/mooier?
Ja absoluut! en prachtige stranden in Calabrie en Apulie. Calabria is waar de Italianen zelf met vakantie gaan. Wel zwerfhonden, dat vind ik altijd zo moeilijk om te zien. Apulia ook een aanrader. Ik zou zelf nog wel eens naar Sardinie willen, dat lijkt me zo mooi, heel rustig.
[/quote]

Na heel veel vakanties in Noord en Midden Italie (en één keer Sicilië) ga ik dit jaar voor het eerst naar het Zuiden!
Ben benieuwd! Nog wel in twijfel of we gaan rijden (goedkoper, mountainbikes mee, wijn mee terug) of gaan vliegen (scheelt natuurlijk heel veel tijd en energie)...
Alle reacties Link kopieren
Le Marche (ch uit te spreken als een k) en Abruzzo, prachtige en heel rustige streken, ook in het hoogseizoen, zeker als je een klein eindje het binnenland in gaat. Er zijn veel leuke B&B's, hotels en agriturismo's te vinden voor elk wat wils. De kusten zijn er ook prachtig en de berggebieden ruig. Rijd de Campo Imperatore voor een wonderlijk desolaat landschap, zo opeens tussen de bergen bij de Gran Sasso en gril er spiesjes schapenvlees bij een van twee barbecue-schuren die er staan.
Ik ben vorig jaar oktober vlak bij Pescara geweest en afgelopen zomer eind juli, dus volop hoogseizoen, heb ik een rondreisje gemaakt van Bologna naar Siena en van daar weer naar Le Marche. Heel mooie routes, over het algemeen heel rustig, zeker in Le Marche.
Calabrië in het zuiden is ook mooi, spectaculaire kusten bijvoorbeeld, maar dat is wel echt een heel eind rijden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien is Belmonte Vacance in Toscane iets. Mooi klein, gemoedelijk park. En aardig centraal gelegen. Mooi zwembad en voor de leeftijd van jouw kinderen helemaal super denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven