Italie

18-04-2011 14:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
WIj gaan in aug. 2 weken naar Italie,naar het meer van Lugana.WIe is daar wel eens geweest en hoe was het?
Jaren geleden zijn we een paar keer onderweg naar het Comomeer en het Lagio Maggiore langs het meer van Lugano gereden. Zal weinig verschil uitmaken met de andere meren denk ik; het is een schitterende omgeving.

Wellicht zijn de prijzen aan het meer van Lugano nóg pittiger dan aan de andere meren, omdat dit meer deels in Zwitserland ligt en daar betaal je echt de hoofdprijs voor alles .....
Augustus is de vakantiemaand in Italië. Op toeristische plekken is het dan echt heel erg druk (en warm).

Rondom het meer heb je leuke dorpjes. In de maand mei was het er prima toeven.
quote:Dahlia74 schreef op 18 april 2011 @ 14:38:

Augustus is de vakantiemaand in Italië. Op toeristische plekken is het dan echt heel erg druk (en warm).

Rondom het meer heb je leuke dorpjes. In de maand mei was het er prima toeven.Dank je wel voor de snelle reactie!
Ik ben daar in het najaar geweest. Het meer van Lugano is relatief klein, Comomeer ligt er zo'n 15 km naast. Langs het Comomeer heb je hele leuke dorpjes Menaggio, Bellagio etc. daar kan je dan ook met een bootje het meer over. Lugano (stad) is nog wel een bezoekje waard, mooie winkels ook en prachtige botanische tuin.

Lage Maggiore zijn we 1x rond gereden was ook razend mooi, Locarno heeft ook een heel gezellig centrum.
quote:toetyfroety schreef op 18 april 2011 @ 15:29:

Ik ben daar in het najaar geweest. Het meer van Lugano is relatief klein, Comomeer ligt er zo'n 15 km naast. Langs het Comomeer heb je hele leuke dorpjes Menaggio, Bellagio etc. daar kan je dan ook met een bootje het meer over. Lugano (stad) is nog wel een bezoekje waard, mooie winkels ook en prachtige botanische tuin.

Lage Maggiore zijn we 1x rond gereden was ook razend mooi, Locarno heeft ook een heel gezellig centrum.Krijg er nu al zin in.Alleen nog 4 maandjes wachten.
Wij gaan af en toe naar Porlezza en huren daar een appartement. Dorpje aan het meer van Lugano. Je kunt de bergen in rijden/wandelen, Lugano (Zwitserland) bezoeken, Como bekijken, maar ook genieten van het meer. Je kunt een leuke dagtocht maken door om het Comomeer heen te rijden. Geweldige tijd hebben we altijd als we daar zijn. Wij zijn vorig jaar in augustus geweest (buiten schoolvakantie om) en vonden het aardig rustig. Wanneer je van winkelen houdt kun je de Fox Outlet in Mendrisio bezoeken. Mijn broer en schoonzus vonden het geweldig; mijn man en ik vonden er geen bal aan. Het is ook leuk om met de boot overtochtjes te maken op het Comomeer en Meer van Lugano.
quote:lentezon68 schreef op 18 april 2011 @ 20:03:

Wij gaan af en toe naar Porlezza en huren daar een appartement. Dorpje aan het meer van Lugano. Je kunt de bergen in rijden/wandelen, Lugano (Zwitserland) bezoeken, Como bekijken, maar ook genieten van het meer. Je kunt een leuke dagtocht maken door om het Comomeer heen te rijden. Geweldige tijd hebben we altijd als we daar zijn. Wij zijn vorig jaar in augustus geweest (buiten schoolvakantie om) en vonden het aardig rustig. Wanneer je van winkelen houdt kun je de Fox Outlet in Mendrisio bezoeken. Mijn broer en schoonzus vonden het geweldig; mijn man en ik vonden er geen bal aan. Het is ook leuk om met de boot overtochtjes te maken op het Comomeer en Meer van Lugano.Hee toevallig wij gaan ook naar Porlezza
Ik zat ook in Porlezza, maar dat was dus na 15 sept. en was errug, errug rustig. Maar die appartementen zijn heel mooi, en schappelijk geprijsd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven