Kaapstad tips gezocht

19-04-2013 14:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wie is er wel eens in Kaapstad geweest? En hoe lang kun je er het beste voor uit trekken? Vijf dagen? Twee weken?

Wie heeft er leuke (voordelige) tips mbt. hotel/hostel/B&B? In welke buurt kun je het beste zitten? M.b.t. "waar de actie is" maar ook m.b.t. veiligheid (vrouw alleen). Bij V&A Waterfront, heb ik dat goed begrepen?

En... Is Kaapstad duur? Iemand een idee van een gemiddeld dag- of weekbudget? Uitgaande van low budget maar ook weer niet extreem low budget. Dus low budget+ ofzo

Ennnn... In welke club moet ik zijn als ik een avond flink wil stappen en dansen? Denk stappen a la Ibiza-style. Dus geen plaatselijk cafeetje waar om 23.00 uur de stoelen aan de kant worden geschoven maar echt een gave hippe tent, desnoods met dresscode. Voor één zo'n avondje wil ik best wat dieper in de buidel tasten.

Alle tips, do's en don'ts zijn welkom. Thanks!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Leukste plek om te zitten vind ik V&A Waterfront. Zitten hotels, restaurants en 'n groot shoppingcenter en bovendien is het afgeschermd voor onbevoegden, dus je kunt er veilig rondlopen.

Er zit daar ook 'n leuk zeeaquarium trouwens.

Als je goeie kreeft wil eten kun je naar Panama Jacks gaan (ergens aan de haven buiten het waterfront, taxi's weten 't wel te vinden, maar je kunt 'm ook vooraf googlen natuurlijk)

Uiteraard bezoekje Tafelberg, botanische tuin, de pinguins bij Simonstown en Kaap de goede Hoop.

Je blijft toch niet alleen maar in Kaapstad? Er zijn mooie wildparken die je niet mag missen in ZA en uiteraard ook nog leuke wijngebieden.
Ik zat er trouwens in 'n hotel wat vroeger een gevangenis was Vrij basic, maar kamers met ensuite én op V&A!

Breakwater Lodge heet 't.
Hey Nien!

Tafelberg en pinguins, top of my list. Ik wil ook de wijngebieden bezoeken (had je anders verwacht? gezien mijn motto? )

Maar verder is het wel alleen Kaapstad en omgeving. Het is namelijk het eindpunt van een vakantie dus dat wild heb ik tegen die tijd echt wel gezien.

Kreeft zou wel passen in het luxe avondje wat ik mezelf toeken, voor het stappen. Goeie tip! Kijken of ze daar de kreeft uit Maine kunnen overtreffen.

Maar verder... waar moet ik rekening mee houden ongeveer? Kun je Kaapstad doen op ca. 30 euro per dag? Of 50? Of 80? Echt geen idee!
Ah, dan snap ik dat je niet zoveel behoefte meer hebt aan wild.

Kom je via de Garden Route Kaapstad in? Dat is namelijk ook de moeite waard. En dan kun je gelijk Stellenbosch meepakken voor de wijnen

Ik heb echt geen idee meer van budget, want voor mij is het al meer dan 10 jaar geleden dat ik er was. De kreeft was er in verhouding tot Nederlandse prijzen echter heel goedkoop.
Ja, via Stellenbosch kom rol ik Kaapstad dan binnen. Het enige wat ik nog zit te bedenken is hoe lang ik vervolgens nog in CPT wil blijven voordat ik weer naar huis vlieg. En wat je daar ongeveer kwijt bent want in mijn budget is tegen die tijd al wel een aardig gat geslagen vermoed ik zo
Snorkelen met Seals, Tafelberg, Simon's town, Boulder beach, Distrixt 6 museum, Slave museum (Vond ik erg interessant vanwege de Nederlandse geschiedenis), Company gardens, Kaap de goede hoop. Met een gids de townships in.

Iets verder weg maar ook makkelijk te bereiken Stellenbosch.
Cage diving met sharks lijkt me ook wel spannend...

Weet jij wat ongeveer het prijsniveau is in Kaapstad Adeline?
Bij Stellenbosch zit Mojo's (http://www.moyo.co.za/), een heel leuk outdoor restaurant, waar terwijl je zit te eten artiesten langs je tafel lopen. En je kunt ook in boomhutten eten. Erg leuk. (zie ook dat ze bij V&A en Waterfront zitten, maar die ken ik niet)

Het is ook leuk om een auto te huren en het achterland in te gaan. om te toeren door de bergen, bij wijnboerderijen langs (Franschhoek). In Kaapstad zelf zijn Houtbay en Kampsbay de uitgaansplekken, waar je overdag goed kunt lunchen en op het strand kunt liggen.

En je kunt ook Lionhead beklimmen, erg mooie wandeling.
Thanks voor de tips!

(Al ben ik nog steeds benieuwd of CPT nou een prijzige bestemming is of niet...)

Stellenbosch kom ik sowieso. De wijnomgeving doe ik denk ik met een één- of tweedaags georganiseerde toer vanuit CPT. Ik denk dat ik uiteindelijk een dag of 10 in CPT blijf voordat ik weer naar huis vlieg. Ik denk dat dat genoeg is.

Lionhead zet ik op mijn lijstje! Verder nog iemand interessante accommodatietips?
De keren dat ik er was (99, 2004 en 2006) was het niet duur, al heb ik geen budgetten meer paraat.

Mijn mening:

Waterfront is saai, voor toeristen en disney aan de tafelbaai.

Wel gaaf:

- Kirstenbosch, Table Mountain, Lions Head, Cape Point, maar ook: Silvermine. De vvv (tourist information, hoek castle en burgstreet) verkoopt een goede wandelkaart waar alle routes op en rond de tafelberg opstaan.

- Binnenstad: mooi, veel cafe's en restaurants in long street. Clubs vind je eerder in clifton en camps bay (althans destijds) en meer studentikoos in observatory.

- Strand: de atlantische oceaan (westelijke stranden) is te koud om te zwemmen. De sjieke stranden bij Camps bay zijn dus echt alleen voor zien en gezien worden. De oostelijke stranden (Indische oceaan): warm water. Muizenberg, kalk bay, fish hoek zijn het dichtst bij de binnenstad dan.

acco: ik zat twee keer in een hostel in longstreet en dat was prima.
En als je in onze winter gaat: summer sunset concerts in kirstenbosch!
Thanks Nachttrein! Longstreet is wel een beetje het backpackers district volgens mij. En niet ver van V&A als ik het goed heb begrepen. Ga ik me daar eens op focussen mbt accommodatie.

En ja, ik ga in onze winter. Ben er de eerste ca. 1,5/2 weken van januari als het allemaal doorgaat.
10 dagen kaapstad? wel erg lang in een paar dagen kun je echt wel alles zien .wij zijn 3 dagen in kaapstad geweest en de toeristische dingen allemaal gezien . wij hadden wel een auto zijn dus ook overal met de auto naar toe gegaan behalve centrum ,daar zijn we met de taxi heen gegaan deze zijn ook niet duur. hotel zaten we vlakbij het Waterfront

veel restaurantjes dure maar ook erg goedkope. hele lekkere sushi

daar gegeten en niet duur ,weet helaas niet meer hoe dat restaurant

heet.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Robbeneiland ook wel leuk.
Robbeneiland vind ik ook wel een must als je in Kaapstad bent.

Die was ik even vergeten.

Prijsniveau.

Ik was er in 2009 dus alweer paar jaar terug.

Het is niet overdreven duur misschien beetje te vergelijken met Oost-Europa? Uiteten gaan is relatief goedkoop, boodschappen vond ik dan vaak best prijzig (Of in verhouding dan, ong. prijsniveau van NL). Openbaar vervoer is erg goedkoop, taxi's zijn goedkoper dan in NL, een hostel heb je voor niet al te veel geld.
Dat moyo ziet er trouwens leuk uit Mayou!

Bedankt voor alle tips! Ik ben er nog steeds niet uit hoe lang ik nou zal blijven maar ik denk toch een dag of 10. Dan heb ik tijd zat om alle bekende highlights te bezoeken en ook nog wat uit te blazen van de voorafgaande trip. En natuurlijk van mijn avondje stappen want dat moet ook daar!

Mocht iemand nog iets te binnen schieten mbt leuke ho(s)tel/clubs of andere tips, ik hoor het graag!
quote:pingie schreef op 20 april 2013 @ 11:16:

10 dagen kaapstad? wel erg lang in een paar dagen kun je echt wel alles zien .wij zijn 3 dagen in kaapstad geweest en de toeristische dingen allemaal gezien . .

Arme Pingie.... je bent drie dagen in kaapstad geweest en denkt alles wel gezien te hebben. Ik ben bang dat je een verkeerde tourguide had. Ik woone r al meer dan drie jaar en ontdek elk weekend nog nieuwe plekjes en activiteiten die de moeite waard zijn....

Ik wie dat je gelukkig wel wat langer wilt blijven winterdip! Er is hier zo veel te doen, zeker in het seizoen dat je wilt komen. Festivalletjes, marktjes... noem maar op. En je kunt het zo duur of goedkoop maken als jezelf wilt. Veel activieteiten (strand, bergbeklimmen etc) zijn uiteraard helemaal gratis maar andere activiteiten zijn vaak een stuk goedkoper dan vergelijkbare prijzen in Nederland.

Een goede tip voor goedkoop en lekker eten is de Eastern Food Bazaar, voor maximaal 4 euro per portie krijg je meer dan je op kan. Het is allemaal oosters eten, maar meestal met een lokaal kaaps tintje.

Als je meer vragen hebt moet je het me maar laten weten, ik help je graag!
Thanks Pavlovalover!

Jij woont er dus? Gaaf! (Denk ik?) Ik had bedacht om misschien een dag of 5/6 in de omgeving Longstreet/V&A te gaan zitten en dan nog een dag of 5 bij Muizenberg. Zoiets.

Ik zou het fijn vinden om te weten waar ik in ieder geval niet moet zijn. Ook met het oog op veiligheid etc. En dus... ja ja, daar is hij weer, wat is dé place to be als ik een avond goed wil dansen/clubben?

Ik wil er zoveel mogelijk uithalen. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze Kaapstad niet leuk vonden.
Ja, heel gaaf om hier te wonen. Ik ben nog lang niet uitgekeken! Nog even een paar tips, ik zou niet zo lang in muizenberg blijven, dan liever in Kalk Bay, dat heeft veel meer vibe en gezelligheid. Leuke cafeetjes en winkeltjes enzo. Muizenberg is een beetje run down maar je kan er prima surfen, er zijn ook surfscholen) en op vrijdagavond is er een leuke markt met lekker eten en live muziek. Vanuit die kant van de stad kan je ook de pinguins in simonstown bezoeken wn je moet zeker de wijngaarden in de constantia vallei niet vergeten. En natuurlijk moet je naar kaap de goede.hoop gaan, neem daar lekker de tijd voor want daar is een prachtig strand (dias beach) waar bijna niemand heen gaat maar wat ontzettend mooi is. Een township tour is ook erg interessant als.je meer wilt weten over het leven in za.

Je vraagt waar je het beste kan uitgaan... iku vind zelf decodance erg leuk maar smaken verschillen. Op de site kaapstadmagazine.nl kan je veel tips krijgen en ze hebben ook ieder weekend een overzicht van wat er allemaal te doen is.

Als je van koken houdt is een kookcursus in de bo-kaap niet te missen. Je leert lokale recepten in een heel authentiek deel van de stad en tegelijkertijd leer je ook veel over het lokale leven.

Voor een fantastische dinner ervaring moet je naar de Bombay Bicycle Club gaan. Anders dan anders en heerlijk eten. Wel van tevoren reserveren!

Je laat het weten als je nog meer vragen hebt he...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven