Kaapstad voor een dag

05-05-2012 21:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week reis ik voor mijn werk wat landen in Afrika af en heb vrijdag een dag vrij gepland in Kaapstad. Ik ben er nog nooit geweest en vroeg me af wat een echt "must see" is. Ik heb een brede interesse maar hou niet zo van winkelen.

Hebben jullie goede tips? Alvast bedankt!
Ik was erg onder de indruk van het aquarium, met kelp en kwallen, bij victoria and albert waterfront. Pinguïns vond ik goed te missen. Kasteel was leuk, park met tuin was leuk, VA waterfront (of met maar 1r) ook kleurrijk.

Fijne dag!
Tafelberg, Robbeneiland.
Tafelberg en V&A Waterfront. De botanische tuin en Simonstown (pinguins) vond ik ook leuk.
Het aquarium vond ik ook heel leuk. Robbeneiland viel mij (en mijn reisgenoten) eigenlijk best tegen. Wat ik zelf echt meer dan prachtig vond was de botanische tuin Kirstenbosch.

Veel plezier!
Robbeneiland sprak mij niet aan, ben 2 keer in Kaapstad geweest en heb beide keren niet de behoefte gehad te gaan. Bovendien is het ook 'n heel dagdeel wat je er aan kwijt bent, dus zonde van je tijd als je er maar één dag bent.
Aquarium is aardig, maar valt in 't niet bij die in Singapore. Maar als je nog niets gewend bent van zeeaquaria is het wel leuk. Als je toch op V&A bent loop je er zo binnen.
Robbeneiland vond ik juist erg indrukwekkend door de verhalen. Maar genoeg andere leuke dingen om te bezoeken. Het is inderdaad maar 1 dag wat je hebt.
Tafelberg op natuurlijk, wel alleen gaan als het mooi weer is! Verder botanische tuin, Bo Kaap, lekker winkelen, Robbeneiland is een múst, heerlijk eten bij Mama Africa oftewel... Tijd tekort
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Die pinguïns vind ik niet zo trouwens. De trein van Kaapstad naar Simons Town was wel erg leuk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Die pinguins zou ik uren naar kunnen blijven kijken: zo koddig! Hoe ze allemaal opeens richting zee huppen en dan de golven in duiken. Echt cute om te zien.

Je kunt buiten V&A aan de haven ergens geweldig lekker kreeft eten. Panama Jacks heet dat restaurant. Ziet er aan de buitenkant uit als een of andere keet, maar binnen in gezellig met vlaggen uit de hele wereld aan 't plafond. En super die kreeft thermidor!!!
Ik vond Longstreet erg leuk, veel kleine tentjes om te eten en drinken. Startende ondernemers met leuke aparte winkels. Verder vond ik het slavenmuseum enorm confronterend, zeker als nl-se. Zelfde geldt voor apartheidsmuseum (weet de naam niet zeker meer). Je zou ook naar een township kunnen gaan. Of je haren laten invlechten, kost je ook een dag
Bedankt voor de vele reacties. De tafelberg gaat het zeker worden. Een van de zakenrelaties neemt ons mee, de tafelberg is zowat zijn achtertuin dus hij zal ons best eea kunnen vertellen :-)

Verder ga ik zeker een kijkje nemen in de botanische tuin.

Mijn koffer is inmiddels gepakt, morgenvroeg vertrek ik eerst richting Ghana.
Veel plezier, hopelijk heb je tijd om wat te genieten!!
Ik ben zo jaloers! Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven