Kado 40: waarheen?

04-05-2012 16:09 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm luxeprobleem

Mijn vriend wordt in het weekend van Pinksteren 40jaar en vraagt (nu pas) een weekendje weg. Vrijdag heen en maandag (2e pinksterdag) weer terug. België en Duitsland kennen we wel, net als Londen en Barcelona maar waar kan je op zo'n korte termijn en enigzins betaalbaar heen (ik denk zo rond de 1000 voor ons beiden) eventueel met vliegtuig en hotel? Hebben jullie tips, aanraders of juist afraders?

Het is al snel en een vrij weekend dat werkt ook niet erg mee...

Zit aan Wenen te denken of is dat oubollig?
Edinburgh, Praag, Reykjavik, Dublin, Berlijn..

Er zijn genoeg deals met reis en verblijf volgens mij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hima, dank. Berlijn en Praag ga ik eens bekijken. Hoe suf, maar we gaan altijd ver-ver weg. Ben niet zo georiënteerd dichtbij. En hij heeft heel europa met de trein doorgesjouwd met interrail, dus veel is al bekend. Wat maakt Edinburg zo leuk/aantrekkelijk?
Edinburgh is een mooie, oude stad. Genoeg te zien en te doen voor een weekend, je kunt er 'ghost tours' doen door de krochten van de stad, een stadswandeling maken, naar Edinburgh Castle, musea, winkelen, naar de pubs... Ik kan me daar wel langer dan een weekend vermaken!

Easyjet vliegt er (o.a.) op vanaf Schiphol.
Marrakech! Of Istanbul
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Praag is een heel mooie stad. Als je van wat meer oubolligere cultuur houdt is Wenen ook een leuke stad.

Andere opties: Berlijn, Antwerpen, Brussel. Blijf je dichter bij huis
Op www.reisdagaanbiedingen.nl staan veel stedentrips! Zie ik vaker hele leuke dingen op staan!
Praag, Wenen, Moskou, Rome?
We maken meestal een mix van cultuur, drankjes doen, eten, film en ik nog shoppen. Dat dit keer maar niet, het is 'zijn' weekend.

Wenen is goed te doen qua ticket, Berlijn heeft (met wat ik zo snel heb kunnen checken) ongunstige vliegtijden.

Marrakech ben ik wat huiverig voor, mijn paspoort verloopt begin juni en voor die tijd een nieuwe halen lukt technisch niet volgens het gemeentehuis hier Wil geen gezeik bij douane. Was anders wel een hele goede optie geweest, vriend is gek op warmte.

Ga nu zoeken op Edinborough...
IJsland wordt de zomervakantie, dus dat valt voor nu ook af.

Wat maakt Wenen oubollig, dat idee heb ik namelijk ook...?

(maarja hij wordt wel VEERTIG )

En Berlijn kan ik kiezen uit Tegelen of een ander vliegveld, welke is dan het dichtstbijzijnde?

*concludeert dat vriend dit graag had willen uitzoeken en hier ook heel goed in is maar ik er niks van bak*
quote:Confiture schreef op 04 mei 2012 @ 16:26:

Praag, Wenen, Moskou, Rome?

Rusland heb je visum voor nodig, weet niet of je dat op redelijk korte termijn nog kan regelen.

Berlijn is leuk, Rome ook...
Edinburgh!

Absolute aanrader!
quote:Dotjemol schreef op 04 mei 2012 @ 16:44:

En Berlijn kan ik kiezen uit Tegelen of een ander vliegveld, welke is dan het dichtstbijzijnde?

Ze liggen ongeveer even ver. In de zomer van 2012 wordt Tegel gesloten en gaat alles via Schöneveld.
quote:saracenen schreef op 04 mei 2012 @ 16:45:

[...]

Rusland heb je visum voor nodig, weet niet of je dat op redelijk korte termijn nog kan regelen.

Aanvraag duurt normaliter een week (maar ik weet niet eens wanneer pinksteren is ;)).
Naar Berlijn doe je er zes uur over met de auto. En dan sta je voor de deur van je hotel/appartement.
Rome vind ik nog mooier. En je hebt meer kans op zon.
Als je even Berlijn intikt in het zoekvenster hiernaast, zie je verschillende topics vol met tips over Berlijn.
Dank voor jullie tips! Ik ga vanavond door met zoeken, hij komt zo thuis en dit moet natuurlijk wel een verrassing blijven
Ik denk dat je, omdat het op redelijk korte termijn is, snel een beslissing moet nemen wáár je heen wilt, en je dan concentreren op tips en dingen te doen en waar te verblijven en hoe er te komen.

Anders wordt je helemaal gek van alle informatie.
Budapest!!!

Echt een aanrader. het is een prachtige stad met veel variatie. En het kost daar allemaal niks.
quote:himalaya schreef op 04 mei 2012 @ 17:01:

Ik denk dat je, omdat het op redelijk korte termijn is, snel een beslissing moet nemen wáár je heen wilt, en je dan concentreren op tips en dingen te doen en waar te verblijven en hoe er te komen.

Anders wordt je helemaal gek van alle informatie.Eens. Bovendien kan je echt overal een leuk weekend beleven samen, welke stad je ook kiest. Dus kies gewoon een stad en ga daarna focussen op hoe je in die specifieke stad een leuk weekend gaat hebben. Veel plezier
Mailde hem net de vraag of een stedenlijstje kan geven. Antwoord:

Buenos Aires, Kaapstad en Papeete. Alleen de laatste zijn we nog niet geweest maar dit is natuurlijk geen weekendoptie.

Ik neig naar Praag, Wenen, Budapest, Edinburg en Berlijn :-)
Edinburg is ontzettend gaaf en ook lekker dichtbij.

Lissabon zou je ook nog kunnen kiezen, is het misschien wat warmer.
quote:Dotjemol schreef op 04 mei 2012 @ 17:06:

Mailde hem net de vraag of een stedenlijstje kan geven. Antwoord:

Buenos Aires, Kaapstad en Papeete. Alleen de laatste zijn we nog niet geweest maar dit is natuurlijk geen weekendoptie.

Ik neig naar Praag, Wenen, Budapest, Edinburg en Berlijn :-)Huh, hij geeft een lijstje van drie steden, en jij neigt naar vijf andere steden? Waarom? Is het zo belangrijk dat jullie er nog niet geweest zijn? Het is toch zijn weekend?
quote:schaduwlicht schreef op 04 mei 2012 @ 17:11:

[...]

Huh, hij geeft een lijstje van drie steden, en jij neigt naar vijf andere steden? Waarom? Is het zo belangrijk dat jullie er nog niet geweest zijn? Het is toch zijn weekend?Misschien omdat Buenos Aires, Kaapstad en Papeete niet echt bestemmingen zijn voor een weekendje weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven