Kamperen Denemarken

20-04-2016 12:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik aan het nadenken over de zomervakantie en het lijkt mij leuk om eens naar het noorden te gaan. Ik ben hier nooit geweest en ken verder ook niemand in mijn omgeving die daar gekampeerd heeft, dus ik vroeg me af of jullie tips hebben? Wat zijn de mooie gebieden (en dan voornamelijk in Denemarken)? En wat is er te doen? Ik houd heel erg van natuur, maar vind het ook leuk om dingen te doen. Het probleem is een beetje dat één van ons wel aan een rolstoel gebonden zit, dus er moeten wél dingen te doen zijn die in een rolstoel makkelijk te doen zijn. Hebben jullie tips?
Wij hebben een aantal keer op een camping in de buurt van køge gestaan. Deze camping lag vlakbij een strand en bos en een leuk oud stadje. Maar het is alweer een tijdje terug dat we daar waren dus ik weet eerlijk gezegd niet of die camping nog steeds zo leuk is. De omgeving daar is in ieder geval wel prachtig.
Tvp! Hier ook plannen om in Denemarken te gaan kamperen. Wij willen graag naar legoland en Kopenhagen. Iemand tips voor campings?
Het merengebied tussen Silkeborg en Viborg is erg mooi. En vandaar uit kan je redelijk gemakkelijk naar Legoland.

Odense wat op een ander eiland ligt is ook leuk, maar verwacht niet dat het een hele grote stad is. Kopenhagen vind ik echt een leuke stad! Tivoli is leuk om 's avonds naar toe te gaan, Nyhavn, de (kleine) kleine zeemeermin.

Ik weet niet hoe ze op rolstoelen zijn uitgerust, maar ik vind de campings erg netjes, schoon en heel goed op kinderen ingesteld ook met voorzieningen.
Zelf vind ik de omgeving van Ribe leuk. Er is daar een leuke camping met prima voorzieningen, vooral de familiebadkamers op de campings in heel Denemarken vind ik heel fijn.

Het Vikingscentrum, een openluchtmuseum, in Ribe is leuk en goed toegankelijk: http://www.ribevikingecen ... -visit/accessibility.aspx

Ribe zelf is een heel oud stadje, wat leuk is om een keer te bezoeken.

Vlak bij Ribe liggen de Deense Waddeneilanden, erg mooi net als de Nederlandse Waddeneilanden, Romo is te bereiken via een dam, daar kan je dus gewoon met de auto naar toe rijden.

Odense vind ik ook een erg leuk stadje, het is de geboorteplaats van Hans Christian Andersen en van zijn geboortehuis is een museum gemaakt. Het museum is niet geweldig, ik vond het wel leuk om te bezoeken, maar in het parkje ervoor worden elke dag in de zomer toneelvoorstellingen van zijn sprookjes gehouden en die kan je gratis bezoeken.

Op Funen, een stuk onder Odense, ligt Egeskov een kasteel, met park en musea. Is ook leuk voor een dag met een picknick.
quote:maaike_92 schreef op 20 april 2016 @ 13:10:

Tvp! Hier ook plannen om in Denemarken te gaan kamperen. Wij willen graag naar legoland en Kopenhagen. Iemand tips voor campings?

Wij hebben op de camping van Legoland gestaan, we zijn er drie nachten geweest en zijn twee dagen naar Legoland gegaan. Onze kinderen vonden het helemaal geweldig. De camping is prima, veel lego bouwwerken, alleen het sanitair was een stuk minder dan wij van Deense campings gewend zijn, het was verouderd, maar wel netjes. Dat we op de camping van Legoland stonden vonden onze kinderen helemaal geweldig.

Een paar jaar daarvoor zijn we vanaf de camping in Ribe naar Legoland gereden in iets minder dan een uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven