Kerst in Duitsland
woensdag 20 februari 2013 om 09:39
Hallo allemaal,
Wij willen graag met onze familie (negen volwassenen, vijf jonge kinderen) kerst komend jaar in Duitsland doorbrengen. Maar welk gebied is leuk om te bezoeken? Ik heb echt geen idee.
Tips anyone?
We willen graag:
- niet te ver rijden
- sneeuw, sleeën zou leuk zijn
- stadje of leuke dorpjes in de buurt voor vermaak
Alvast bedankt!
Wij willen graag met onze familie (negen volwassenen, vijf jonge kinderen) kerst komend jaar in Duitsland doorbrengen. Maar welk gebied is leuk om te bezoeken? Ik heb echt geen idee.
Tips anyone?
We willen graag:
- niet te ver rijden
- sneeuw, sleeën zou leuk zijn
- stadje of leuke dorpjes in de buurt voor vermaak
Alvast bedankt!
woensdag 20 februari 2013 om 09:42
woensdag 20 februari 2013 om 09:46
Ik woon vlakbij de Harz. Hier lopen de kerstmarkten tot oud en nieuw. Op 25 en 26 december is er niet zoveel te beleven. De Harz is niet zo ver vanuit Nederland maar ook niet echt sneeuwzeker. Er kan sneeuw liggen, maar dit jaar kwam de eerste sneeuw pas half januari. Vorig jaar lag er al sinds eind november sneeuw.
woensdag 20 februari 2013 om 09:51
Dat zijn snelle reacties!
We komen uit verschillende delen in Nederland: randstad, Zuiden en Oosten. Als het maximaal vier/vijf uur rijden is, vind ik het prima.
De Eiffel klinkt wel erg leuk, Zwarte Woud zou ook kunnen.
Sophiaaaa
Als je een huisje voor zoveel personen wilt huren met kerst, moet je er snel bij zijn. Dus ja, ik ben er al mee bezig.
We komen uit verschillende delen in Nederland: randstad, Zuiden en Oosten. Als het maximaal vier/vijf uur rijden is, vind ik het prima.
De Eiffel klinkt wel erg leuk, Zwarte Woud zou ook kunnen.
Sophiaaaa
Als je een huisje voor zoveel personen wilt huren met kerst, moet je er snel bij zijn. Dus ja, ik ben er al mee bezig.
woensdag 20 februari 2013 om 10:01
woensdag 20 februari 2013 om 10:12
Ik heb in Duitsland gewoon en vier Kerst en Oud en Nieuw de afgelopen tien jaar bijna altijd bij vrienden in Duitsland.
Houd er rekening mee dat de Kerst voor de Duitsers al ingaat op 24 december (Heiligenabend). Dat is een echte familie-avond, Bescherung, de pakjes worden opengemaakt, enz. Ook de Kerstdagen zijn echte familiedagen, die in huiselijke kring worden doorgebracht. Dus dan zal er buiten de deur weinig te doen zijn en moet je je er echt op instellen dat je het in je eigen huisje gezellig maakt.
Houd er rekening mee dat de Kerst voor de Duitsers al ingaat op 24 december (Heiligenabend). Dat is een echte familie-avond, Bescherung, de pakjes worden opengemaakt, enz. Ook de Kerstdagen zijn echte familiedagen, die in huiselijke kring worden doorgebracht. Dus dan zal er buiten de deur weinig te doen zijn en moet je je er echt op instellen dat je het in je eigen huisje gezellig maakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 20 februari 2013 om 10:21
woensdag 20 februari 2013 om 10:52
Luibi
Ik vind dat toch iets te ver. Toch bedankt!
Redband
Ik voorzie geen problemen op dat gebied.
Pejeka
Thanks voor de tip. Op zich denk ik dat we ons ook prima met de familie kunnen vermaken die dagen, al is het fijn om er even uit te kunnen als de kindjes hun energie kwijt moeten. En voor de afwisseling is het wel leuk om ook naar een stad of dorpje te gaan. Maar dat kunnen we dan dus beter niet op de kerstdagen en kerstavond zelf doen.
*gaat googelen op huisjes*
Ik vind dat toch iets te ver. Toch bedankt!
Redband
Ik voorzie geen problemen op dat gebied.
Pejeka
Thanks voor de tip. Op zich denk ik dat we ons ook prima met de familie kunnen vermaken die dagen, al is het fijn om er even uit te kunnen als de kindjes hun energie kwijt moeten. En voor de afwisseling is het wel leuk om ook naar een stad of dorpje te gaan. Maar dat kunnen we dan dus beter niet op de kerstdagen en kerstavond zelf doen.
*gaat googelen op huisjes*