Kerst in Duitsland

20-02-2013 09:39 16 berichten
Hallo allemaal,

Wij willen graag met onze familie (negen volwassenen, vijf jonge kinderen) kerst komend jaar in Duitsland doorbrengen. Maar welk gebied is leuk om te bezoeken? Ik heb echt geen idee.

Tips anyone?

We willen graag:

- niet te ver rijden

- sneeuw, sleeën zou leuk zijn

- stadje of leuke dorpjes in de buurt voor vermaak

Alvast bedankt!
Mijn ouders wonen in de Eifel. Vind dat zelf echt een heel leuk gebied. Leuke stadjes, Trier heeft een leuke kerstmarkt bijvoorbeeld. Sneeuw kan, maar afgelopen kerst lag er niks. Jaar ervoor 20cm. Afstand valt mee, mijn ouders wonen vlakbij Gerolstein en dat is 300km vanaf Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar in Nederland je woont en wat jij onder niet te ver verstaat, maar ik vind persoonlijk het Zwarte Woud heel mooi. En daar kun je 's winters ook wel op de ski's staan.
Jeetje, het is pas februari. Ben je daar nu al mee bezig??
Het Sauerland is sneeuwzekerder, maar je hebt nooit garanties.
Ik woon vlakbij de Harz. Hier lopen de kerstmarkten tot oud en nieuw. Op 25 en 26 december is er niet zoveel te beleven. De Harz is niet zo ver vanuit Nederland maar ook niet echt sneeuwzeker. Er kan sneeuw liggen, maar dit jaar kwam de eerste sneeuw pas half januari. Vorig jaar lag er al sinds eind november sneeuw.
Dat zijn snelle reacties!

We komen uit verschillende delen in Nederland: randstad, Zuiden en Oosten. Als het maximaal vier/vijf uur rijden is, vind ik het prima.

De Eiffel klinkt wel erg leuk, Zwarte Woud zou ook kunnen.

Sophiaaaa

Als je een huisje voor zoveel personen wilt huren met kerst, moet je er snel bij zijn. Dus ja, ik ben er al mee bezig.
En zijn ze allemaal bereid om winterbanden aan te schaffen??
Het Zwarte Woud is dan wel weer wat verder rijden. Hier in mijn gebied zijn wel hele leuke steden en dorpjes. Je zit ook op de grens met de voormalige DDR. Daar is ook het een en ander te zien. En er is een leuke stoomtrein in de Harz. Als er sneeuw ligt is dat zeker heel mooi!
Ik heb in Duitsland gewoon en vier Kerst en Oud en Nieuw de afgelopen tien jaar bijna altijd bij vrienden in Duitsland.

Houd er rekening mee dat de Kerst voor de Duitsers al ingaat op 24 december (Heiligenabend). Dat is een echte familie-avond, Bescherung, de pakjes worden opengemaakt, enz. Ook de Kerstdagen zijn echte familiedagen, die in huiselijke kring worden doorgebracht. Dus dan zal er buiten de deur weinig te doen zijn en moet je je er echt op instellen dat je het in je eigen huisje gezellig maakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:redband schreef op 20 februari 2013 @ 10:00:

En zijn ze allemaal bereid om winterbanden aan te schaffen??

(Nadat ik me in een aantal andere topics al vaker met dit thema heb beziggehouden. Ik pak alvast een stoel en wat te drinken)
En ik maar hopen dat dit een oud (alsin voor december 2012) topic was.
Luibi

Ik vind dat toch iets te ver. Toch bedankt!

Redband

Ik voorzie geen problemen op dat gebied.

Pejeka

Thanks voor de tip. Op zich denk ik dat we ons ook prima met de familie kunnen vermaken die dagen, al is het fijn om er even uit te kunnen als de kindjes hun energie kwijt moeten. En voor de afwisseling is het wel leuk om ook naar een stad of dorpje te gaan. Maar dat kunnen we dan dus beter niet op de kerstdagen en kerstavond zelf doen.

*gaat googelen op huisjes*
Wat de Harz is te ver? Of het Zwarte Woud?
De Harz bedoelde ik.
Trier, I love it! Ontzettend mooie omgeving, dagje Luxenburg, Saarburg, Saarbrucken. Vanuit Oost Nederland zo'n 3.5 uur rijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven