Kerstmarkt Düsseldorf
donderdag 11 december 2025 om 15:26
Parkeren is makkelijk in een overdekte parkeergarage aan de Koningsallee. Als je daaruit loopt kom je in een prachtig overdekt winkelcentrum. Eenmaal op de Koningsallee zelf loop je al snel de Kerstmarkt op. Het is er razend druk en voetje voor voetje lopen. Ik zou zonder hond of wandelwagen gaan, als dat lukt. Het is een markt maar deze is verdeeld over meerdere plein en straten. Goed te doen. Wij waren in Aken op de markt en het viel ons wel op hoe duur het allemaal is geworden. Een glas gluhwein 5 euro en daar komt de borg nog bij
donderdag 11 december 2025 om 15:29
Ik ben al geweest. Parkeren aan de rijn. En dan ver doorrijden richting het reuzenrad. Wij waren iets te snel op een parkeerplek gesprongen, en verderop richting de stad waren nog heeeel veel plekken vrij. Ook niet duur om te parkeren. Heb me laten vertellen dat parkeren in de Japanse buurt ook goedkoop is en dat je dan de metro kunt pakken.
We hebben gewoon een rondje door de stad gemaakt, en zo volgens mij alle kerstmarkten gehad. Het is wel teringdruk. Dus na een stuk of vier had ik er niet zo veel zin meer in. Het is vooral leuk voor de snacks en de lekkere drankjes. Qua spullen is het veel overprijsde meuk, helaas. Zorg dat je niet de Bob bent en drink dan lekker veel eierpunch en gluhwein.
We hebben gewoon een rondje door de stad gemaakt, en zo volgens mij alle kerstmarkten gehad. Het is wel teringdruk. Dus na een stuk of vier had ik er niet zo veel zin meer in. Het is vooral leuk voor de snacks en de lekkere drankjes. Qua spullen is het veel overprijsde meuk, helaas. Zorg dat je niet de Bob bent en drink dan lekker veel eierpunch en gluhwein.
donderdag 11 december 2025 om 16:07
Paar keer geweest. Er zijn inderdaad verschillende markten door de stad. Parkeren doen wij altijd langs de rijn inderdaad, op de Rhijnterasse. Zaterdag zal het wel ontzettend druk zijn. Wij gaan altijd op vrijdag en dan zo vroeg mogelijk, hoe dichter richting kerst hoe drukker het is. Bij sommige stalletjes kan je een plattegrondje meenemen waar de verschillende markten op staan. Wij gaan altijd in 1 dag op en neer en dat is prima te doen vanaf ons. Verder is het gewoon lekker door de stad struinen, winkelen, lekker eten en de markten bezoeken. Veel plezier!!
donderdag 11 december 2025 om 16:54
donderdag 11 december 2025 om 17:13
donderdag 11 december 2025 om 17:18
donderdag 11 december 2025 om 18:31
donderdag 11 december 2025 om 19:45
Keulen heeft 6 markten in de binnenstad
Ik ben ook al diverse keren in Keulen geweest. Leuker dan Düsseldorf inderdaad. Ik parkeer altijd gratis bij Haus vorst en pak dan de tram. Dat is een halte of 7 vanaf het centrum en de auto staat dus gratis en is een overdekte garage met beveiliging. Keulen is wel echt nog veel uitgestrekter dan Düsseldorf. De markten liggen best ver uit elkaar soms. Zeker die bij de Stadtgarten is een eind uit de richting en ook niet echt de moeite waard. Qua winkelen is de buurt daar tegenover, Belgisches viertel, wel heel leuk! Wij beginnen meestal bij de Neumarkt en Rudolfplatz en wandelen dan door de winkelstraten richting de Dom. De markt daarnaast is prachtig en er zit nog een kleine markt tegenaan met de Weihnachtspyramide, daar is het altijd ontzettend druk in de avond.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 12-12-2025 07:09
7.92% gewijzigd
vrijdag 12 december 2025 om 07:02
Wij zijn er meestal ook rond half 12 en dan tot een uur of 8, half 9. Dan heb je prima de tijd om de kerstmarkt te bezoeken en wat te winkelen. Sowieso die in de stadtgarten dus overslaan, die stelt niks voor. Heel klein en alleen maar wat eetstalletjes. En die ligt echt een eind lopen van de rest af. Die bij de haven hebben wij de laatste keer ook overgeslagen, die is ook een eindje lopen. Bij de oude markt ligt een leuke schaatsbaan ook, erg gezellig!
vrijdag 12 december 2025 om 07:55
Wij gaan elk jaar 1 dagje naar 1 van de kerstmarkten.
Keulen is mooi. Grote kerstmarkt en een aantal kleinere er om heen.
Wel erg druk, maar dat weet je.
Dusseldorf hoeft van ons niet meer.
Overal een paar kraampjes, verspreid door de stad. Niet echt een kerstmarkt.
En bij al die kraampjes kreeg je alleen eten, eten en nog eens eten én natuurlijk glühwein.
Bijna nergens iets van kertstmeuk.
Oja, ook geen kerstmuziek, maar moderne "dans"- muziek.
En bij al die kraampjes kreeg je alleen eten, eten en nog eens eten én natuurlijk glühwein.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 12 december 2025 om 08:12
Huh? Düsseldorf heeft diverse pleinen met markt. De marktplatz, Heinrich heine platz, schadowplatz en gustaf grundgrens platz zijn allemaal pleinen met een markt. En ik heb genoeg kraampjes gezien met wat anders dan eten daar. Sowieso ook altijd een huisje van Kathe wohlfahrt waar je binnen kan en die hebben allemaal kerstballen enz. En ook altijd stalletjes met van die huisjes waar je een kaarsje in kan zetten en van die rookmannetjes waar wierook in kan. Ik ben op diverse kerstmarkten geweest in Duitsland en eigenlijk overal staan dezelfde soort kraampjes met kerstspullen en eten/drinken.thanx schreef: ↑12-12-2025 07:55Wij gaan elk jaar 1 dagje naar 1 van de kerstmarkten.
vrijdag 12 december 2025 om 08:41
TO vraagt niet om ervaringen met de kerstmarkt in Keulen, maar die in Düsseldorf.
Ik vind de kerstmarkt in Düsseldorf altijd erg leuk en gezellig. Kom er al jaren. Maar eerlijk, we slaan de weekenden over. Dan is het zo verschrikkelijk druk! Liever op een door de weekse dag. Dat geldt trouwens voor elke kerstmarkt. Dus bereid je voor op veel drukte. Maar leuk is Düsseldorf zeker.
Ik vind de kerstmarkt in Düsseldorf altijd erg leuk en gezellig. Kom er al jaren. Maar eerlijk, we slaan de weekenden over. Dan is het zo verschrikkelijk druk! Liever op een door de weekse dag. Dat geldt trouwens voor elke kerstmarkt. Dus bereid je voor op veel drukte. Maar leuk is Düsseldorf zeker.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 08:52
Die zijn er toch ook gegeven? En iemand anders vraagt om tips over Keulen en daar wordt ook gewoon op gereageerd. Is dat zo erg? Overigens is “de kerstmarkt in Keulen is leuker” ook gewoon een ervaring die wat zegt over de kerstmarkt in Düsseldorf natuurlijkMadam_Madness schreef: ↑12-12-2025 08:41TO vraagt niet om ervaringen met de kerstmarkt in Keulen, maar die in Düsseldorf.
vrijdag 12 december 2025 om 08:55
vrijdag 12 december 2025 om 08:58
Ik vind dat een topic kapen. Diegene had een eigen topic moeten openen.Irregular_Choice schreef: ↑12-12-2025 08:52Die zijn er toch ook gegeven? En iemand anders vraagt om tips over Keulen en daar wordt ook gewoon op gereageerd. Is dat zo erg? Overigens is “de kerstmarkt in Keulen is leuker” ook gewoon een ervaring die wat zegt over de kerstmarkt in Düsseldorf natuurlijk![]()
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 09:43
vrijdag 12 december 2025 om 10:55
Stel je niet zo aan.Madam_Madness schreef: ↑12-12-2025 08:58Ik vind dat een topic kapen. Diegene had een eigen topic moeten openen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in