Werk & Studie alle pijlers

Fraude door ouders groep 5

12-12-2025 14:29 152 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Het volgende: mijn zoon van net 8 zit in groep 5. Ze werken op deze school met een digitaal systeem genaamd snappet. Mijn zoon komt net thuis en verteld dat andere kinderen tijdens de toets hulp krijgen van hun ouders op afstand, dit lijkt met toch niet de bedoeling! Ik heb de juf al een mail gestuurd. Deze kinderen zitten in de plusgroep, zou dit al langer spelen vraag ik me dan af he. En mijn zoon maar zijn stinkende best doen. Kan de juf niet zien vanaf welk ip adres antwoorden zijn ingevoerd of iets dergelijks? Of op welke tijden er aan een toets is gewerkt? Is toch van de zotte dit.

Groet,

een kwade ouder
Tsja, dit lijkt me een gevalletje: wordt jouw zoon hierdoor benadeeld? Zou hij anders deel mogen nemen in het plusklasje maar is er nu geen plek oid?
Zo niet, lekker laten gaan. Hoort het? Nee tuurlijk niet. Zijn het jouw zaken? Nee ook niet.
Leuk is anders, maar kinderen worden aan het eind van de rit beoordeeld op hun afzonderlijke prestaties, dus jouw zoon krijgt niet een lager niveau ofzo hierdoor. Hooguit krijgen anderen onterecht een hoger niveau maar dat heeft eigenlijk niks met jouw kind te maken.

ze hebben alleen maar zichzelf ermee, want van afkijken/het door een ander laten maken leer je sowieso geen zak en als je dat te vaak doet, zal dat later wel blijken.

En dan moet het verhaal ook nog eens kloppen; ik heb gekkere dingen gehoord en die waren achteraf ook compleet anders of gewoon verzonnen in de klas en verspreid.

Kortom: ik snap dat het vreemd is en ik zou het wellicht ook wel melden, maar hier kwaad om zijn lijkt me zonde van je eigen energie.
Honingbij_ schreef:
12-12-2025 14:33
Tsja, dit lijkt me een gevalletje: wordt jouw zoon hierdoor benadeeld? Zou hij anders deel mogen nemen in het plusklasje maar is er nu geen plek oid?
Zo niet, lekker laten gaan. Hoort het? Nee tuurlijk niet. Zijn het jouw zaken? Nee ook niet.
Nouja dit dus: als het ook niet op die manier benadeeld kun je het melden of niet; maar ik beide gevallen zou ik het daarna loslaten
Dit gaat over groep 5. Bizar. Waarom reageer je zo geemotioneerd? En waarom vraag je niet eerst even (geinteresseerd en dus niet aanvallend) na hoe het zit ipv meteen hoog in de boom te springen?
Tja, de eerste vraag is natuurlijk of dit waar is. Ga je af op verhaal zoon of heb je meerdere signalen?

Ten tweede, is het nadelig voor jouw kind? Het lijkt mij namelijk vooral nadelig op de langere termijn voor de kinderen die door ouders geholpen worden. Op een toets moment zullen ze toch hun eigen vaardigheden moeten laten zien.

Of wil je graag dat je kind ook naar de plusgroep mag?
Voor de duidelijkheid: de ouders werken dus in de toetsen!
Natuurlijk ik wil het beste voor mijn kind, dus als hij naar de plusgroep kan waaorm niet?
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 14:50
Voor de duidelijkheid: de ouders werken dus in de toetsen!
Voor de duidelijkheid: dat snappen we. Lees de reacties even, wij zien gewoon niet in hoe het jouw kind benadeeld.
Arbeidsrecht86 schreef:
Natuurlijk ik wil het beste voor mijn kind, dus als hij naar de plusgroep kan waaorm niet?
Je ziet dit denk ik verkeerd/andersom. Als hij naar de plusgroep wil dan moet hij laten zien dat hij erin kan. En hij heeft ook alleen wat aan zo’n plusgroep als hij dat op eigen kracht doet. Heeft nog steeds niks te maken met de andere kinderen en of die daar wel of niet terecht zitten
Arbeidsrecht86 schreef:
Als hij goed genoeg was voor die groep had hij er al in gezeten toch? Of wil je hem net als de andere ouders ook op die manier " helpen"?
Solsol schreef:
12-12-2025 14:52
Voor de duidelijkheid: dat snappen we. Lees de reacties even, wij zien gewoon niet in hoe het jouw kind benadeeld.
De plusgroep wordt gevormd door de beste kinderen van de klas, is geen minimaal niveau voor nodig. Er zijn nu dus zoveel goede kinderen die worden geholpen door hun ouders...
Ouders die de servers van Snappet hacken om hun kind in groep 5 door een toets heen te helpen om in een plusklasje te komen en dan ook nog eens in groepsverband.

Klinkt nogal onwaarschijnlijk. Zou even iets meer onderzoek doen, voor je jezelf compleet voor gek zet bij de leerkracht.
dolfje schreef:
12-12-2025 14:54
Als hij goed genoeg was voor die groep had hij er al in gezeten toch? Of wil je hem net als de andere ouders ook op die manier " helpen"?
Nee anders had ik dat allang gedaan.
Zou wel willen dat er een juf of meester reageert, wil weten of ze op school kunnen zien of ouders in die toets werken. Dan kan ik in ieder geval de geruchten bevestigen. Is het klaar met deze rotzooi.
Wat een bizar verhaal.
Maar, de plusklas is voor kinderen die zich anders vervelen, die echt extra uitdaging nodig hebben. Het is niet dat je kind daar nu perse beter van wordt ofzo. Als je kind het gewoon naar zijn zin heeft op school en lekker meedraait in de klas dan is dat toch helemaal prima?
Als dit echt waar is zullen die andere kinderen op den duur vanzelf door de mand vallen, ik vind het vooral zielig voor ze want als het nu lijkt of ze van alles goed begrijpen maar dat eigenlijk niet zo is dan zullen ze daar op termijn zelf het meeste last van hebben.

Klopt het dat er op school door kinderen of ouders veel waarde wordt gehecht aan het wel of niet in de plusklas zitten? Of waarom wil je dit graag voor jouw kind?
Mabel schreef:
12-12-2025 14:58
Ouders die de servers van Snappet hacken om hun kind in groep 5 door een toets heen te helpen om in een plusklasje te komen en dan ook nog eens in groepsverband.

Klinkt nogal onwaarschijnlijk. Zou even iets meer onderzoek doen, voor je jezelf compleet voor gek zet bij de leerkracht.
jdenk je dat mijn kind het verzint?
Ik vind dit een ongeloofwaardig verhaal.

Als mijn eigen groep 5 leerling hiermee aan zou komen, zou ik dit niet meteen op hoge poten bij de juf melden omdat het zo onwaarschijnlijk klinkt.
mangogogo wijzigde dit bericht op 12-12-2025 15:02
65.07% gewijzigd
You can only succeed when there is room to fail.
Bloempje* schreef:
12-12-2025 15:00
Wat een bizar verhaal.
Maar, de plusklas is voor kinderen die zich anders vervelen, die echt extra uitdaging nodig hebben. Het is niet dat je kind daar nu perse beter van wordt ofzo. Als je kind het gewoon naar zijn zin heeft op school en lekker meedraait in de klas dan is dat toch helemaal prima?
Als dit echt waar is zullen die andere kinderen op den duur vanzelf door de mand vallen, ik vind het vooral zielig voor ze want als het nu lijkt of ze van alles goed begrijpen maar dat eigenlijk niet zo is dan zullen ze daar op termijn zelf het meeste last van hebben.

Klopt het dat er op school door kinderen of ouders veel waarde wordt gehecht aan het wel of niet in de plusklas zitten? Of waarom wil je dit graag voor jouw kind?
plusklas kinderen mogen twee keer per week 2 uur de reguliere les overslaan dus ja kinderen hechten daar veel waarde aan. en ik wil mijn kind op een goed vervolgonderwijs, liefst vwo, want hij wil later dokter worden
Mangogogo schreef:
12-12-2025 15:00
Ik vind dit een ongeloofwaardig verhaal.
Ik wacht nog op een juf of meester. Als mijn verhaal blijkt te kloppen ga ik dat hier ook posten
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 15:01
plusklas kinderen mogen twee keer per week 2 uur de reguliere les overslaan dus ja kinderen hechten daar veel waarde aan. en ik wil mijn kind op een goed vervolgonderwijs, liefst vwo, want hij wil later dokter worden
Maar wat is nou het probleem voor jouw kind? Als er geen maximum aantal in zit zal je kind gewoon in de Plusklas zitten als zijn cijfers voldoende zijn. Aan de andere kant zou ik hier in Groep 5 sowieso nog niet zoveel waarde aan hechten.

Het duurt nog zo'n 10 jaar voor hij klaar is met middelbare school en die beroepskeuze kan nog heel vaak wijzigen.
You can only succeed when there is room to fail.
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 15:01
Nou, dan kan-ie maar beter niet naar de plusklas he? Het lijkt me dat hij dan beter zoveel mogelijk lesuren kan volgen ipv twee keer per week een uur over te slaan. Overigens willen heel veel kinderen van 8 dokter worden. Of brandweerman. Of profvoetballer. Daar zou ik vooral nog niet teveel waarde aan hechten. Eerst maar eens afwachten wat er straks voor advies uit komt, en hoe hij zijn toetsen tzt maakt. Het schaap zit in groep 5, niet in groep 7 of 8.
Ik had je overigens geloept omdat ik me niet kon voorstellen dat dit een serieus topic was, maar ik vrees dat je echt bent. Je doet totaal hysterisch, met je "fraude door ouders". Op basis van vage geruchten die je nota bene van je 8-jarige hebt gehoord een "kwade ouder" zijn en meteen een mail op hoge poten naar de juf sturen, mijn god hee, doe eens rustig. ALS het al waar is, dan hebben jij noch jouw kind daar op wat voor manier dan ook last van. Maar, en die uitkomst schijn jij nu al uit te sluiten: het zou ook kunnen dat er niks van klopt.
Je hebt geen plusklas nodig om op het VWO te komen.

Als het frauderen waar is, is dat vooral sneu voor die kinderen. Vroeg of laat krijgen ze een probleem.

Frauderen met Snappet kan wel, maar totaal ander probleem dan door TO beschreven.
https://www.ad.nl/binnenland/pesten-gaa ... edia.nl%2F
phlox24 wijzigde dit bericht op 12-12-2025 15:12
6.55% gewijzigd
Als het al klopt, dan laten de ouders zien dat ze de stof beheersen en niet hun kind. Zielig voor de kinderen als ze op enig moment door toedoen van hun ouders, door de mand vallen.
Afkoelen heeft gewerkt
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 14:59
Nee anders had ik dat allang gedaan.
Zou wel willen dat er een juf of meester reageert, wil weten of ze op school kunnen zien of ouders in die toets werken. Dan kan ik in ieder geval de geruchten bevestigen. Is het klaar met deze rotzooi.
Aha, schoolpleingeruchten. Zou ze niet te serieus nemen.

En daarbij, als het al zou kunnen he, wat dus niet kan, tenzij ze echt heel professioneel te werk gaan wat nogal uit verhouding is met wat het oplevert, wat kan jou het schelen.
Leuk is anders en het zou niet moeten kunnen maar bedenk je ook dat die kinderen zichzelf later echt wel tegen komen, en de ouders ook. De ouders kunnen niet altijd vals spelen en dan weet het kind dus niet hoe je een bepaalde som uitrekent of wat het juiste antwoord is want men heeft noot geleert om te leren want pa en ma zeggen alles toch voor. Leuk om op die manier op het VWO terecht komen en dan flink te zakken en uiteindelijk met hakken over de sloot VMBO halen.
graze wijzigde dit bericht op 12-12-2025 15:12
0.74% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven