Kerstmarkt Hasselt BE?

08-12-2011 10:05 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Binnenkort ben ik een middag met manlief in Hasselt (BE).

Ik heb gelezen op internet dat er ook een kerstmarkt is.

Nu is mijn vraag of dit een leuke en mooie markt is, is het de moeite waard om deze te bezoeken?

Verder nog leuke bijzondere winkels die we gezien moeten hebben?

Ik heb gehoord dat je bij Century lekker kunt eten, klopt dit?

Alvast bedankt!
Wij vonden hasselt an sich vreselijk. We zijn direct doorgereden naar Aken.
Bazinga!
Echt waar?

Aken kennen wij goed, komen daar regelmatig. Ik denk dat Aken zo druk zal zijn 's middags, of zal dat meevallen?

Vorig jaar in Aken naar de kerstmarkt geweest, was leuk maar niet bijzonder vonden wij.

Verder vinden wij het ook een heerlijke stad en komen er graag.
ben jaren terug ook eens in Hasselt geweest met vriend. we vonden er allebei geen bal aan
Dusseldorf vind ik altijd n uitgebreide mooie kerstmarkt hebben. Sla Hasselt maar over en rij lekker naar Duitsland.
Ok, ik dacht dacht het een leuke stad was .

Misschien dat het dan toch Aken wordt? Of heeft iemand anders een tip van eens leuk plaatsje in de buurt van Hasselt?
Ok, Düsseldorf goed idee! Ben ik jaren geleden voor het laatst geweest.

Waar kunnen we uitgebreid en vooral lekker eten in Düsseldorf? Iemand een goede tip?
http://www.tripadvisor.nl ... rth_Rhine_Westphalia.html
Essen is ook heel erg leuk, zeer de moeite waard.
Bedankt voor de tips, ga het eens bekijken!

Essen ken ik alleen van naam, ligt dat niet net over de NL grens?
Nee ik bedoel de Duitse Essen.
Ben gisteren nog in Hasselt geweest, ook op de kerstmarkt.

Ik vond het wel gezellig, maar het heeft zeker niet de sfeer van Aken of Düsseldorf.
Essen Duitsland, dat bedoel ik ook. Weet niet eens of er ook een Essen in Nederland bestaat?

Ik bedoel dat dat niet Over van de NL grens ligt?
O en ik begon ineens te twijfelen over de Belgische Essen want dat ligt net over de grens!

De Duitse Essen ligt vlak achter Oberhausen. Oberhausen (CentrO) is ook leuk, maar Essen veel leuker. Want daar heb je echt een hele grote Kerstmarkt, ook een stuk Middeleeuws. Daarnaast kan je buiten goed shoppen maar in Limbecker Platz weer heel goed binnen. Doet niet onder voor CentrO.
Is Essen verder ook een leuke stad, zijn er leuke winkels en kun je er lekker eten?
Alle Duitse warenhuizen zitten er. Maar ook veel boetiekjes. Ik vind het erg leuk, wat ik net al schreef is het gewoon een goede mix van binnen èn buiten, groot en klein, oud en nieuw.
Essen klinkt erg leuk! Eens kijken hoe ver het rijden is.

We zullen er pas vroeg in de middag zijn, zal het dan erg druk zijn? Is er voldoende parkeergelegenheid?
Als je met de auto gaat moet je eerst even checken of je geen zgn. milieuvignet nodig hebt om in de stad te parkeren. In veel grote duitse steden is dit noodzakelijk namelijk, bijv in Dusseldorf. Je kunt natuurlijk altijd buiten de stad parkeren, op een P+R, vaak zijn er dan shuttlebussen naar de stad. En houd rekening met het weer (winterbanden zijn verplicht en soms zelfs ook sneeuwkettingen). Leuk he, "even" naar Duitsland
Die sticker heb je binnen twee dagen in huis, valt enorm mee. Ik heb geen winterbanden maar 'all season tires.' Gok het er altijd maar op, als het echt slecht weer is ga ik toch niet.

Parkeren kan prima, naast het station in de parkeergarage is altijd plek.
Waar kan je die sticker in Duitsland kopen ?

Wij rijden dinsdag richting Dusseldorf, dus ik denk dat wij het niet redden om er nog 1 te bestellen.
ik woon in Hasselt, de kerstmarkt ( Winterland ) is mooi gemaakt maar niet echt groot en je bent er heel snel door gewandeld... goed voor een uurtje ofzo...

de century zou ik niet gaan eten moest je gaan, was vroeger een goede zaak maar nu niet meer, er zijn veeeeeeel betere zaken in hasselt om te gaan eten...
Hier staat alles op wat je wilt weten...

http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/faq.html

Je moet daarvoor je kentekenbewijs wel bij je hebben. Het lijkt me trouwens best een toer om die sticker in Duitsland te moeten halen, daarom heb ik hem ook gewoon online besteld. Maar je moet wel, wil je de Duitse steden in!

Anders toch een plan B verzinnen? CentrO is bijvoorbeeld bereikbaar zonder door een Umweltzone te komen en daar zit ook best een leuke Kerstmarkt.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 december 2011 @ 12:58:

Die sticker heb je binnen twee dagen in huis, valt enorm mee. Ik heb geen winterbanden maar 'all season tires.' Gok het er altijd maar op, als het echt slecht weer is ga ik toch niet. Ahhh, lees net bij de ANWB dat mijn banden gewoon goed zijn. Pfieuw.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 december 2011 @ 15:18:

Hier staat alles op wat je wilt weten...

http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/faq.html

Je moet daarvoor je kentekenbewijs wel bij je hebben. Het lijkt me trouwens best een toer om die sticker in Duitsland te moeten halen, daarom heb ik hem ook gewoon online besteld. Maar je moet wel, wil je de Duitse steden in!

Anders toch een plan B verzinnen? CentrO is bijvoorbeeld bereikbaar zonder door een Umweltzone te komen en daar zit ook best een leuke Kerstmarkt.

Wij hebben al een hotel geboekt.

Ik zal mij er vanavond nog maar even in verdiepen.

Winterbanden hebben wij dan weer wel.
In Hasselt moet je echt lunchen bij Maison blanche zo lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven