Kerstmarkten Duitsland

14-12-2025 08:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, het zoveelste topic over kerstmarkten. 😅 Wij willen graag een kerstmarkt bezoeken, maar we weten niet zo goed welke. Munster, Oberhausen en Düsseldorf hebben we al gehad. Wat zijn jullie aanraders en waarom?
Bremen is erg leuk. Daar heb je op verschillende plekken markten en het is een mooie oude stad. Wel steeds meer eet- en drinktenten jammer genoeg.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
14-12-2025 09:56
Bremen is erg leuk. Daar heb je op verschillende plekken markten en het is een mooie oude stad. Wel steeds meer eet- en drinktenten jammer genoeg.
Gelukkig wel zou ik bijna zeggen. Hebben we echt meer goedkoop gemaakte Aziatische rommel nodig waar de meeste andere kramen mee zijn gevuld?
ik ben fan van Keulen, de markten zijn verdeeld over de stad, en zijn ook verschillend.

Bij de dom is de grootste, er zit van alles, eten, ambachtspullen, verkopers, een muziekpodium.
*hier vind je ook het toeristenbureau waar je gratis een map kan halen van alle kerstmarkten.

De Haven van Keulen am Schokoladenmuseum is de ''middeleeuwse'' kerstmarkt en het reuzenrad.
ook leuk, kan ook even in het museum winkeltje chocola kopen/naar de wc .

Rudolfplatz vind je het sinterklaasdorp, vooral gericht op kinderen, is wat kleiner maar leuk om te snuffelen zitten veel leuke kerstartikelen kraampjes.

Op de oude markt staat alles in teken van de Heinzelmännchen, voelt ook heel sprookjesachtig door de gekleurde huizen en het plein.
hier staat ook de ijsbaan als ik me niet vergis.

er rijdt ook een treintje die langs de markten rijd als je niet wilt lopen :P
Relax we're all crazy, it's not a competition
Appletje schreef:
14-12-2025 10:54
Gelukkig wel zou ik bijna zeggen. Hebben we echt meer goedkoop gemaakte Aziatische rommel nodig waar de meeste andere kramen mee zijn gevuld?

Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
Gisselle schreef:
14-12-2025 12:14
Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
Ben er jaren geleden geweest en waren toen ook al veel eetkramen.

Ik hoor ook goede verhalen over Keulen van mensen die er recentelijk geweest zijn. Ook kleine marktjes, maar ook veel echt Duitse kerst spullen. Wil je unieke kerststal dan kun je die daar blijkbaar ook goed aanschaffen.
Ik zou voor de Kerstmarkt gaan met de grootste betonblokken eromheen.
We only know what it's been. What about what it could be?
WendyByrde schreef:
14-12-2025 12:31
Ik zou voor de Kerstmarkt gaan met de grootste betonblokken eromheen.
Precies.
Er is gelukkig een aanslag verijdeld.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
14-12-2025 13:29
Precies.
Er is gelukkig een aanslag verijdeld.
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. :)
Mijn dochter is net terug uit Keulen. Ze vond het ontzettend gezellig en sfeervol. Ik had haar allerlei veiligheidsaanwijzingen mee gegeven, maar dat was gelukkig niet nodig.
Het is geen Duitsland, maar het Museumplein in Amsterdam is ontzettend sfeervol momenteel. Met schaatsbaan en kerstmarkt. Zelfs als je er niet van houdt.
Ik vind Bremen leuk en ook leuke winkels.
Vanuit de andere kant vond ik Aachen ook tof.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven