Kerstmarkten Duitsland
zondag 14 december 2025 om 10:54
Gelukkig wel zou ik bijna zeggen. Hebben we echt meer goedkoop gemaakte Aziatische rommel nodig waar de meeste andere kramen mee zijn gevuld?
zondag 14 december 2025 om 11:12
ik ben fan van Keulen, de markten zijn verdeeld over de stad, en zijn ook verschillend.
Bij de dom is de grootste, er zit van alles, eten, ambachtspullen, verkopers, een muziekpodium.
*hier vind je ook het toeristenbureau waar je gratis een map kan halen van alle kerstmarkten.
De Haven van Keulen am Schokoladenmuseum is de ''middeleeuwse'' kerstmarkt en het reuzenrad.
ook leuk, kan ook even in het museum winkeltje chocola kopen/naar de wc .
Rudolfplatz vind je het sinterklaasdorp, vooral gericht op kinderen, is wat kleiner maar leuk om te snuffelen zitten veel leuke kerstartikelen kraampjes.
Op de oude markt staat alles in teken van de Heinzelmännchen, voelt ook heel sprookjesachtig door de gekleurde huizen en het plein.
hier staat ook de ijsbaan als ik me niet vergis.
er rijdt ook een treintje die langs de markten rijd als je niet wilt lopen
Bij de dom is de grootste, er zit van alles, eten, ambachtspullen, verkopers, een muziekpodium.
*hier vind je ook het toeristenbureau waar je gratis een map kan halen van alle kerstmarkten.
De Haven van Keulen am Schokoladenmuseum is de ''middeleeuwse'' kerstmarkt en het reuzenrad.
ook leuk, kan ook even in het museum winkeltje chocola kopen/naar de wc .
Rudolfplatz vind je het sinterklaasdorp, vooral gericht op kinderen, is wat kleiner maar leuk om te snuffelen zitten veel leuke kerstartikelen kraampjes.
Op de oude markt staat alles in teken van de Heinzelmännchen, voelt ook heel sprookjesachtig door de gekleurde huizen en het plein.
hier staat ook de ijsbaan als ik me niet vergis.
er rijdt ook een treintje die langs de markten rijd als je niet wilt lopen
Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 14 december 2025 om 12:14
Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
zondag 14 december 2025 om 12:29
Ben er jaren geleden geweest en waren toen ook al veel eetkramen.Gisselle schreef: ↑14-12-2025 12:14Ik vind het juist een tegenvaller. Was vorig jaar in Dusseldorf en was echt teleurgesteld door de vele eetkramen. Ik kan me herinneren dat er een aantal jaren geleden in Keulen juist heel leuke handgemaakte spullen te koop waren, net als op de kerstmarkt van Munster. Eetkraampjes zijn leuk maar niet als ze de overhand hebben.
Ik hoor ook goede verhalen over Keulen van mensen die er recentelijk geweest zijn. Ook kleine marktjes, maar ook veel echt Duitse kerst spullen. Wil je unieke kerststal dan kun je die daar blijkbaar ook goed aanschaffen.
zondag 14 december 2025 om 13:29
Precies.WendyByrde schreef: ↑14-12-2025 12:31Ik zou voor de Kerstmarkt gaan met de grootste betonblokken eromheen.
Er is gelukkig een aanslag verijdeld.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in