Kerstshoppen Londen, tips?

18-09-2015 18:36 103 berichten
Ik post net op fb zo'n leip linkje die voor je bedenkt wat je per maand gaat doen volgend jaar. In december kwam daar "vakantie in Londen met mijn ouders" uit. Nu riep mijn moeder meteen "kerstshoppen in Londen!". Dus dat is de planning nu haha! Shoppen met mijn moeder en schoonzus! Kom je nog eens op leuke ideeën zo

Alleen, ik ben 1 keer in Londen geweest en dat was een georganiseerde reis met school. Dus ik zoek wat tips voor waar we moeten zijn (Harrods natuurlijk!) en hotels, welke buurt, tips qua vervoer of reisorganisaties enz. Met het vliegtuig lijkt me het handigst, maar dan? Ik weet dat Londen heel duur is, zeker in die periode. Vanaf wanneer is het daar in kerstsfeer? Wanneer is het slim om te gaan dan? Alle tips zijn welkom, want ik ben er helemaal niet in thuis...Londen. Wil wel ook in de London eye, dat vond ik erg leuk toen

Maar goed, kom dus maar op met de tips!
Leuk, ik lees mee!
Mij lijkt het ook super leuk! Wij gaan elk jaar naar een kerstmarkt in Duitsland met z'n drieën, dus dit is weer eens wat anders en ik kan eindelijk een grote Boots pharmacy zien! Daar ben ik ook heel benieuwd naar haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de London Eye in ieder geval reserveren, zeker in die periode!
Ja, DL is ook heel erg leuk. London schijnt iets magisch te hebben.

Kan je er verder geen tips over geven, echter ben zelf ook geïnteresseerd in de tips die gaan komen.

Kerst geeft gezelligheid in steden (ook in eigen stad) rond die tijd, helemaal in DL en London.

Wij denken er ook over na.
quote:Wardijntje schreef op 18 september 2015 @ 19:02:

Ik zou de London Eye in ieder geval reserveren, zeker in die periode!Owja, da's wel een goeie!
Volgens mij Londense vrienden begint de kerstsfeer in de winkels nu al te komen (zoals onze pepernoten).

Volgens mij is het vanaf November helemaal in sferen.
quote:AnAppleADay schreef op 18 september 2015 @ 19:08:

Volgens mij Londense vrienden begint de kerstsfeer in de winkels nu al te komen (zoals onze pepernoten).

Volgens mij is het vanaf November helemaal in sferen.Dat zou fijn zijn, want ik ga liever niet rond kerst zelf. Dan is de prijs een stuk hoger. Als we begin november al kunnen, dan zou dat wel prettig zijn
De lampjes gaan aan in november: http://www.timeout.com/lo ... hristmas-lights-in-london

Winter Wonderland gaat 19 november open. Verder zou ik kijken wanneer de etalages van Harrods, Fortnum & Mason en Liberty worden onthuld, die zijn meestal wel heel speciaal.

De eerste kerstafdeling is al sinds augustus open, dus dat zit later in het jaar helemaal wel snor.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Goede prijs kwaliteitverhouding: http://www.vannood.nl/ste ... Jnvj_eJgcgCFRW3Gwod0ZcK7Q
quote:Wardijntje schreef op 18 september 2015 @ 19:02:

Ik zou de London Eye in ieder geval reserveren, zeker in die periode!

En als je vooraf boekt, is het ook nog goedkoper.

Dat is met heel veel bezienswaardigheden zo, dus kijk even goed wat je zeker wilt doen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:47084 schreef op 18 september 2015 @ 19:13:

Goede prijs kwaliteitverhouding: http://www.vannood.nl/ste ... Jnvj_eJgcgCFRW3Gwod0ZcK7QDat is met de bus. We gaan liever met het vliegtuig, scheelt zoveel tijd en is ook niet heel duur meer tegenwoordig.
quote:DG2015 schreef op 18 september 2015 @ 19:13:

De lampjes gaan aan in november: http://www.timeout.com/lo ... hristmas-lights-in-london

Winter Wonderland gaat 19 november open. Verder zou ik kijken wanneer de etalages van Harrods, Fortnum & Mason en Liberty worden onthuld, die zijn meestal wel heel speciaal.

De eerste kerstafdeling is al sinds augustus open, dus dat zit later in het jaar helemaal wel snor.Dank je! Ik ga die etalages even opzoeken
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 september 2015 @ 19:12:

[...]

Dat zou fijn zijn, want ik ga liever niet rond kerst zelf. Dan is de prijs een stuk hoger. Als we begin november al kunnen, dan zou dat wel prettig zijn Ik ben de week voor Sinterklaas geweest aantal jaar terug, alles was al mooi en kersterig. Eind November dus.
Ik lees mee, heb aan dochter beloofd dat we voor het halen van haar VWO-diploma een paar dagen naar Londen gaan. We willen in elk geval de kerstsfeer opsnuiven, dus gaan we waarschijnlijk in november.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Probeer een vlucht te boeken die land op london City, je bent dan echt al midden in de stad (soort van ponton in de theems) en scheelt een lange reistijd vanaf heatrow. Mijn man doet dat altijd wanneer hij weer eens naar Londen moet.
Oxford street en covent garden zijn eigenlijk altijd mooi verlicht. Iemand noemde al de diverse warenhuizen.

Zoek een hotel/b&b bij een metro station. Heeeel fijn dat je na een dag shoppen vanuit metro zo hotel in stapt. Tips hotels ligt beetje aan het budget . Metro is makkelijkst met een soort OV chipkaart, Oystercard heet het

Oh en vergeet niet een musical op lijstje te zetten! Voor elk budget is er wel 1 te vinden.

High tea is ook heel leuk!

sinds vorig jaar is er trouwens een nieuw gebouw geopend, wat nu hoogste is in londen. Je kunt kaartjes voor uitzicht punt kopen. Ik ben zelf nog niet geweest, erg prijzig (net zoals London eye)

Te veel om op te noemen
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alles is prijzig in Londen: elke bezienswaardigheid kost zo'n twintig pond pp, maar musea zijn prachtig en gratis.
Voor wat betreft de grote Boots-pharmacy: op Oxford Street, ter hoogte van Bond Street metrostation, zit een supergrote Boots. Een walhalla!
Winter is coming...
Oh als je een gratis uitkijkpunt wilt: dakterras van het winkelcentrum naast ST Pauls. Naam ben ik even kwijt
quote:Pochacco schreef op 18 september 2015 @ 19:39:

Oh als je een gratis uitkijkpunt wilt: dakterras van het winkelcentrum naast ST Pauls. Naam ben ik even kwijt One New Change heet dat volgens mij.
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 18 september 2015 @ 19:43:

[...]

One New Change heet dat volgens mij.
quote:Pochacco schreef op 18 september 2015 @ 19:44:

[...]

Winter is coming...
quote:knorretje28 schreef op 18 september 2015 @ 19:29:

Probeer een vlucht te boeken die land op london City, je bent dan echt al midden in de stad (soort van ponton in de theems) en scheelt een lange reistijd vanaf heatrow. Mijn man doet dat altijd wanneer hij weer eens naar Londen moet.Dank je! Dat zijn de tips die ik zoek haha! Ik ga eens kijken hoe en wat hoe is het verder met jullie?
quote:winterqueen schreef op 18 september 2015 @ 19:37:

Voor wat betreft de grote Boots-pharmacy: op Oxford Street, ter hoogte van Bond Street metrostation, zit een supergrote Boots. Een walhalla! ik werk er, dus moet er eens 1 van binnen gaan zien daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven