Kleding in KOUD land
zondag 29 januari 2012 om 20:39
Over een weekje vertrek ik voor mijn studie naar een koud land. Eerst viel het wel allemaal mee maar nu keldert daar, net als hier, ineens de temperatuur.
Nu twijfel ik over mijn kleding. Ik dacht eerst dat mijn gewone winterkleding wel zou voldoen, maar bij het zien van temperaturen van zo'n -10 tot -15 graden, ben ik geneigd om naar de ANWB te sprinten om van die outdoor-kleding aan te schaffen.
Ski-sokken heb ik, evenals wat warme truien. Zal ik thermo-ondergoed aanschaffen? En ik twijfel vooral over mijn jas, ik heb een wollen jas gevoerd met polyester, zou dat goed genoeg zijn?
Sorry voor de musterige post
Nu twijfel ik over mijn kleding. Ik dacht eerst dat mijn gewone winterkleding wel zou voldoen, maar bij het zien van temperaturen van zo'n -10 tot -15 graden, ben ik geneigd om naar de ANWB te sprinten om van die outdoor-kleding aan te schaffen.
Ski-sokken heb ik, evenals wat warme truien. Zal ik thermo-ondergoed aanschaffen? En ik twijfel vooral over mijn jas, ik heb een wollen jas gevoerd met polyester, zou dat goed genoeg zijn?
Sorry voor de musterige post
zondag 29 januari 2012 om 20:42
Ik zou echt een goede warme jas nemen die bestand is tegen extreme temperaturen. Dat scheelt echt zo ontzettend veel! Thermo-ondergoed en sokken kan ook zeker geen kwaad. En denk je ook aan warme waterdichte schoenen met isolatie? Als je koude voeten hebt, dan trekt die kou alsnog door je hele lijf!
zondag 29 januari 2012 om 20:44
Ik weet niet of je het snel koud hebt, maar ik denk dat je echt wel een dik ski-jack en misschien ook wel een skibroek nodig hebt, een thermoshirt, lange thermobroek/legging eronder, muts, sjaal, handschoenen. Ik heb zelf ook een wollen jas, maar die is bij temperaturen onder het vriespunt echt te koud. Maar goed, ik ben een koukleum.
zondag 29 januari 2012 om 20:44
Waar ga je ongeveer heen? Richting scandinavie? Ik heb in Finalnd gestudeerd en heb daar plaatselijk wat aangeschaft maar miste wel bepaalde dingen die ik NL goedkoper kon krijgen, zoals thermoleggings (wibra). Maar de hkou kan ook daar vrij tijdelijk zijn en dan zit je daar met een compleet eskimo outfit. Warme jas, een overbroek (vond ik erg handig) en thermo ondergoed waren voor mij voldoende. Ja,goede muts en handschoenen.
zondag 29 januari 2012 om 20:59
zondag 29 januari 2012 om 21:22