KLM bassinet
dinsdag 8 maart 2011 om 15:47
Hallo,
Ik ga over twee maanden met mijn zoon van dan 6 maanden vliegen naar New York. Ik vlieg alleen, mijn man en twee dochters blijven thuis. Mamma gaat een weekje op stap (naar familie).
Vandaag was mijn zoon al 65.5 cm, en je mag alleen een bassinet als je baby niet langer is dan 65 en niet zwaarder is dan 10 kilo.
Ik denk dat hij rond de vliegdatum dus tegen de 70 cm loopt, zwaarder dan 10 kilo zal hij dan nog niet zijn.
Heeft iemand ervaringen met hoe streng KLM deze regels hanteren?
Alvast bedankt!
Evelien
Ik ga over twee maanden met mijn zoon van dan 6 maanden vliegen naar New York. Ik vlieg alleen, mijn man en twee dochters blijven thuis. Mamma gaat een weekje op stap (naar familie).
Vandaag was mijn zoon al 65.5 cm, en je mag alleen een bassinet als je baby niet langer is dan 65 en niet zwaarder is dan 10 kilo.
Ik denk dat hij rond de vliegdatum dus tegen de 70 cm loopt, zwaarder dan 10 kilo zal hij dan nog niet zijn.
Heeft iemand ervaringen met hoe streng KLM deze regels hanteren?
Alvast bedankt!
Evelien
dinsdag 8 maart 2011 om 15:58
Het lijkt me toch wel handig als je zoon ook in de bassinet past. Verder weet ik dat ze echt niet met een meetlint en een weegschaal gaan kijken of je zoon aan de voorwaarden voldoet. Maar het moet wel veilig en redelijk blijven. Als het 'fasten seatbelt' lampje aangaat moet je je zoon trouwens uit zijn mandje halen en op schoot nemen met de riem vast. Veel mensen vinden dit vervelend, omdat het kindje net slaapt o.i.d. maar je zal maar hebben dat de turbulentie erg hevig is en je kindje tegen het plafond gegooid wordt. Dat vindt ook niemand leuk. En ohja, als er erg veel kindjes aan boord zijn, kan het zijn dat je geen plek met een bassinet kunt krijgen, ook al heb je er wel om gevraagd. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal plaatsen en bassinets..
Hvm
Hvm
dinsdag 8 maart 2011 om 16:09
Niet zo heel streng volgens mij, mijn dochter van toen ruim 1,5 en bijna 11 kilo kon volgens de stewardess nog nét in het wiegje. Dat was het ook, het paste nét (beentjes wel een beetje buitenboord ) maar ze heeft er heerlijk en lang in geslapen.
Ze was zeker langer dan 65 cm, ik denk zo rond de 80-84 cm en ze kwam het vliegtuig zelf inlopen dus het zal ook geen misverstand zijn geweest
We hadden er trouwens niet eens om gevraagd (hadden plaatsen verder achterin gereserveerd op de site, omdat de bassinet-plaatsen al weg leken te zijn) maar werden door de KLM zelf daar geplaatst. Prima geregeld.
Met een baby van 6 maanden denk ik niet dat je een probleem zult hebben hoor!
Ze was zeker langer dan 65 cm, ik denk zo rond de 80-84 cm en ze kwam het vliegtuig zelf inlopen dus het zal ook geen misverstand zijn geweest
We hadden er trouwens niet eens om gevraagd (hadden plaatsen verder achterin gereserveerd op de site, omdat de bassinet-plaatsen al weg leken te zijn) maar werden door de KLM zelf daar geplaatst. Prima geregeld.
Met een baby van 6 maanden denk ik niet dat je een probleem zult hebben hoor!
dinsdag 8 maart 2011 om 19:18
Mijn zoon was op een paar dagen na 2 jaar. Hij was niet zwaar maar zeker langer dan 65 cm. Zowel heen als terug naar Singapore heeft hij heerlijk liggen slapen in de bassinet. Geen probleem dus lijkt mij! Anders kunnen ze het bakje eventueel op de grond zetten en dan kan hij er lekker in spelen. Goede reis alvast!