Koffer kwijt Schiphol
maandag 10 juni 2019 om 12:14
Man komt terug van een korte werkvakantie en is zijn koffer kwijt. Hij had een overstap in de VS. Hoe groot is de kans dat de koffer alsnog gevonden wordt? Hij baalt uiteraard want er zaten allemaal cadeautjes in...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

maandag 10 juni 2019 om 19:28
Da’s toch meestal op de heenweg náár de VS? Daarom moet je zo’n TSA-approved slotje hebben.Superuser2018 schreef: ↑10-06-2019 16:44In het geval van TO kan het ook nog zijn dat de koffer bij de Amerikaanse douane eruit gepikt is. Meestal komt hij dan met een brief erin mee op de volgende vlucht.
maandag 10 juni 2019 om 20:59
Ja zo ging het precies bij ons. Hier geen lange vlucht, maar wel al heel laat op de zondagavond en de volgende dag moeten werken. Dus was ook niet erg bij. Maar ja beter dan dat hij helemaal niet was mee gekomen.MinkeDeWit schreef: ↑10-06-2019 12:25Dat had ik ook laatst! Echt enorm balen. Sta je al een uur op je bagage te wachten, zie je ineens op het scherm dat alle bagage op de band ligt. Gelukkig waren er nog zeker 20 andere reizigers die ook geen bagage hadden, dus we vermoedden dat er wel ergens iets niet helemaal lekker ging. Bleek de bagage een verkeerde afslag gemaakt te hebben, dus een half uur later kwam het alsnog. Daar zit je niet op te wachten na een vlucht van 12 uur.
maandag 10 juni 2019 om 21:09
De enige twee keren dat het bij ons in het gezin mis ging, was juist met handbagage. Laatste keer was wat ik ergens boven al vertelde, dat van het halve vliegtuig de bagage in het vliegtuig was achtergebleven. Ging allemaal om handbagage die we bij de gate toch af hadden moeten geven. De andere keer was bij mijn zoon, ook toen hij bij de gate zijn bagage moest afgeven. Was Transavia, dus max 1 stuk bagage, ook geen klein tasje. Ik haal dan altijd snel de echt belangrijke dingen zoals telefoon, portemonnaie, laptop, medicijnen en lenzendoosje eruit en stop dat in een plastic tasje dat ergens in de koffer zit. Maar het is natuurlijk best druk bij zo'n gate en alles gaat snel, dus het overviel hem en hij gaf zijn hele koffertje af. Al in het vliegtuig werd omgeroepen dat ze bij de gate waren blijven staan en nagebracht werden. Gelukkig had hij portemonnaie, id en telefoon in zijn broekzak, maar daar stond hij dus mooi op de plaats van bestemming zonder medicijnen en lenzenspullen. Als je een stedentripje van 3 dagen doet, best vervelend dat je daar eerst achteraan moet, ook al krijg je het vergoed. De koffer kwam volgende dag, maar die dingen had hij natuurlijk gelijk nodig.
Ik ga dus de laatste tijd weer vaker juist voor incheckbagage ipv handbagage, ben er gewoon niet gerust meer op. Of ik zorg dat ze het niet innemen. Als je een sporttas neemt ipv een trolly, kan er evenveel in, maar nemen ze die eigenlijk nooit in. En als je dan een beetje bij een groepje mensen gaat staan met veel best wel grote trollys dan nemen ze die in en niet jouw tas.
maandag 10 juni 2019 om 21:14
Om 1 of andere reden wordt mijn koffer er altijd uit gepikt op vluchten binnen en uit de VS. Maar dan zit hij er gewoon bij en zit er een brief in dat hij doorzocht is en is al je zorgvuldig kreukvrij gevouwen kleding verkreukeld. Twee keer een rondreis gemaakt door de VS en beide keren gebeurd op echt alle vluchten. Nooit die van man en kinderen, ik moet ook altijd zo'n kwastje met zwart poeder op mijn handen en zij niet.

maandag 10 juni 2019 om 21:57
Zachte reistas inderdaad, dan word je er zelden uitgepikt. Ik heb er een die ook op m’n rug kan. Sowieso lekker om je handen vrij te hebben. En als je in steden als Londen met veel trappen enzo moet is het ook veel handiger.lattemachiato schreef: ↑10-06-2019 21:09Als je een sporttas neemt ipv een trolly, kan er evenveel in, maar nemen ze die eigenlijk nooit in. En als je dan een beetje bij een groepje mensen gaat staan met veel best wel grote trollys dan nemen ze die in en niet jouw tas.
maandag 10 juni 2019 om 23:17
Reisje met groep collega’s als dank voor goede resultaten.luiwammes schreef: ↑10-06-2019 13:42Wat is een werkvakantie? Is hij dan op vakantie aan het werk of andersom?
Op de terugweg je koffer kwijt is meestal geen ramp, thuis genoeg spullen. Als ie terecht is komt KLM m brengen thuis met een kortingsvoucher voor de volgende vlucht. Ik woonde op 3 hoog achter en vond het topservice toen ik de volgende ochtend Mn backpack terug kreeg.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.