Kosten vliegvakantie - camping

07-08-2013 16:12 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij zijn net terug van een 20 dgn kampeervakantie in Frankrijk. Heerlijk hoor.... maar ja... die reis hé....

Dit jaar was ik ongeveer 1300,- euro kwijt aan de camping en 800 euro aan benzine en tol. Daar komen dus nog eten/drinken/uitstapjes bij.

Wie kan mij vertellen wat hij/zij kwijt was aan zijn vliegvakantie? (Griekenland/Turkije ofzo, niet naar heeeeel ver weg).

Dochter zou liever vliegen. Ik bedacht dat ik gewoon net doe of ik een vliegreis ga boeken, maar de bestemmingen zitten of vol, of ik krijg een "last-minute prijs" te zien en weet dus niet of dit een reeele prijs is.

We hebben in november al de camping geboekt en het lijkt wel of dit steeds vroeger moet gebeuren.

Dus eigenlijk is mijn vraag: hoe lang was je weg, wanneer heb je geboekt en wat wat je ongeveer kwijt.

Alvast bedankt !
Nog even een aanvulling: wij zijn gebonden aan het hoogseizoen en gaan met vier personen: twee volwassenen en twee kinderen van boven de 13 jaar.
Naar het reisbureau gaan en daar folders met prijslijsten ophalen? Daar staan vaak de prijzen van meerdere maanden in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
20 dagen kamperen voor 1300 euro? Dat is 65 euro per nacht. Volgens mij is dat best wel veel en moet dat echt nog wel minstens 15 euro goedkoper kunnen. Of had je een caravan en drie bijzettentjes ofzo?

Sorry, ik ga kamperen in Nederland dus kan je verder niet vertellen hoe duur een vliegvakantie is.
het is wat het is
pfoe...voor dat geld zitten wij 3 weken in een appartement in kroatie.
Ik neem aan dat voor dat geld ook eten en drinken was inbesloten Ruiva, dat dat dus alle kosten waren.
3 weken kamperen met 5 personen , hond en tent was 999 euro

4 x tanken a 75 euro per tank ong. , tol 60 euro ( flink stuk over de n wegen gereden ,, rijdt net zo vlot als peage)

We zijn net terug ;)
quote:matroesjka_ schreef op 07 augustus 2013 @ 16:20:

pfoe...voor dat geld zitten wij 3 weken in een appartement in kroatie.Met 5 man ? In hoogseizoen ?
quote:dymo9 schreef op 07 augustus 2013 @ 16:21:

Ik neem aan dat voor dat geld ook eten en drinken was inbesloten Ruiva, dat dat dus alle kosten waren.

Nee, want TO schrijft:

quote:Dit jaar was ik ongeveer 1300,- euro kwijt aan de camping en 800 euro aan benzine en tol. Daar komen dus nog eten/drinken/uitstapjes bij.
het is wat het is
Het ligt er maar net aan waar je heen wilt. Bestemmingen als Bulgarije, Kroatie en op dit moment Griekenland hoeven niet zo duur te zijn. Maar hou er wel rekening mee dat je dan dus zonder auto zit en dus niet zoveel kunt doen. Ter plaatse een auto huren maakt het totaalplaatje alweer een stuk duurder.
quote:Dit jaar was ik ongeveer 1300,- euro kwijt aan de camping en 800 euro aan benzine en tol. Daar komen dus nog eten/drinken/uitstapjes bij.

Met 2 volwassenen en 2 kinderen.

Dan heb je 4 vliegtickets nodig. Naar Griekenland, dan kom je in een appartement of hotel. In Kroatië kan je dan nog wel een camping vinden, maar ik vraag me dan weer praktisch af of je dan een tent huurt daar, want je eigen tent meenemen het vliegtuig in, op de een of andere manier vind ik dat raar.

Vakanties van man en mij, maar wij kijken niet heel precies op de centen, zijn ongeveer 1200 euro pp voor een vliegvakantie met hotel, uitstapjes en uiteten voor 2 weken in Griekenland, om je een indruk te geven. Ook hoogseizoen.
Je kan AI in Turkije zitten voor rond de 1000, pp in Turkije voor 3 weken.

Wij zitten niet AI maar verblijven in pensions of hotels en zijn alleen voor de vliegreis 1200, - kwijt, dan nog de busritten, rond de 500,- ( of autohuur, dan ben je rond de 1000,- kwijt) en de hotels/pensions 1200,- voor rond de 20 nachten.

En dan nog eten en drinken, rond de 150 per dag.

Dus wij zijn veel meer kwijt, dan als we AI zouden zitten.

Het is dus waar je voor kiest.
quote:ruiva schreef op 07 augustus 2013 @ 16:26:

[...]

Nee, want TO schrijft:

[...]

oeps, ja wat een geld!
quote:doreia schreef op 07 augustus 2013 @ 16:26:

[...]

Vakanties van man en mij, maar wij kijken niet heel precies op de centen, zijn ongeveer 1200 euro pp voor een vliegvakantie met hotel, uitstapjes en uiteten voor 2 weken in Griekenland, om je een indruk te geven. Ook hoogseizoen.

Echt?

Wat een geld..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij kunnen met onze auto 500 km rijden op een tank van zeg 60 euro (neem hem even ruim ivm lading en personen). Dus als vraag ik me wel af hoeveel kilometers jullie hebben gemaakt om 800 euro aan km's en tol kwijt te zijn. Klopt dit bedrag wel?
quote:ruiva schreef op 07 augustus 2013 @ 16:19:

20 dagen kamperen voor 1300 euro? Dat is 65 euro per nacht. Volgens mij is dat best wel veel en moet dat echt nog wel minstens 15 euro goedkoper kunnen. Of had je een caravan en drie bijzettentjes ofzo?

Natuurlijk zijn er goedkopere campings.... ik klaag ook niet over de kosten van de camping. We hebben een caravan en een bijzettentje.

De auto verbruikt meer omdat de caravan er achter hangt.

Ik was gewoon benieuwd wat andere mensen kwijt zijn aan 14/18 dagen vliegen.
quote:poldervrouw schreef op 07 augustus 2013 @ 16:23:

[...]

Met 5 man ? In hoogseizoen ?Als je vroeg boekt en zelf zoekt ipv via een organisatie heb je voor 60-70 euro per nacht een appartement met 2 slaapkamers en 6 slaapplaatsen (vaak slaapbank in de woonkamer)
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Vorig jaar was ik 8 dagen voor 600 pp in het hoogseizoen in een groot appartement op Sicilie met mijn vriend. Het jaar daarvoor met 2 vriendinnen voor 760 pp 14 dagen in het hoogseizoen op Gran Canaria in een appartement in hotel. Het verschilt enorm per keer en ligt ook aan je eisen en een beetje geluk.
I choose happy!
quote:haantje69 schreef op 07 augustus 2013 @ 16:31:

[...]

Natuurlijk zijn er goedkopere campings.... ik klaag ook niet over de kosten van de camping. We hebben een caravan en een bijzettentje.

De auto verbruikt meer omdat de caravan er achter hangt.

Ik was gewoon benieuwd wat andere mensen kwijt zijn aan 14/18 dagen vliegen.

Ja, maar het is voor de vergelijking wel handig om te weten natuurlijk. Want als je op een tweesterrencamping gaat staan en dat dan vergelijkt met een week in een vijfsterrenhotel dan kom je nooit tot een goed en eerlijk vergelijk.

Dus misschien wel handig om te weten wat jullie dan voor luxe willen; gaan jullie vaak uit eten of wil je All Inclusive? Hotel of appartement?
ruiva wijzigde dit bericht op 07-08-2013 16:35
Reden: typo
% gewijzigd
het is wat het is
Ik vind zowel het tarief voor de camping als de reiskosten erg hoog. Dat kan echt goedkoper, maar ligt wel aan je wensen.

Met 4 personen in hoogseizoen, voor vliegreis en accommodatie voor EUR 2100,00 is ook niet eenvoudig te vinden denk ik.
Als je het eens pp neemt dan is het ruim 400 euro per persoon voor bijna 3 weken weg(zonder eten/drinken en uitstapjes).

Denk dat dat voor het hoogseizoen een hele nette prijs is..

Wij (man en ik)gaan in september 13 dagen naar Ibiza in een appartement en betalen (vlucht en logies) 550 euro pp. En dan zitten we echt niet luxe en ook niet midden in alle aktie.
quote:ruiva schreef op 07 augustus 2013 @ 16:34:

[...]

Ja, maar het is voor de vergelijking wel handig om te weten natuurlijk. Want als je op een tweesterrencamping gaat staan en dat dan vergelijkt met een week in een vijfsterrenhotel dan kom je nooit tot een goed en eerlijk vergelijk.

Dus misschien wel handig om te weten wat jullie dan voor luxe willen; gaan jullie vaak uit eten of wil je All Inclusive? Hotel of appartement?

We hadden nu inderdaad een vier sterren camping. Ik denk dat ik met een vliegvakantie voor een all-in zou gaan.

En die benzinekosten die ik net noemde zijn even uit de losse pols hoor. Het is tol, een aantal keer tanken op de tolweg en ter plaatse ook nog. Daar kan ik best 100 euro naast zitten hoor!
En dan ook 3 weken neem ik aan? Dat maakt het dan weer duurder!

Kroatie is helemaal niet meer goedkoop of je moet helemaal naar Dalmatie rijden.

We zitten een beetje voor hetzelfde. Ben er nog niet uit, 8 dagen op vliegvakantie vind ik nogal kort, maar komt qua kosten denk ik overeen met 3 weken kamperen.
Vorig jaar zaten wij (1 volwassene, 2 kinderen) een week in een appartement in Kreta voor 2000 euro. Daarbij kwamen nog de kosten voor eten en uitstapjes (ca. 100 euro per dag, maar ik heb niet gekookt). Dat had waarschijnlijk wel goedkoper gekund, maar onder de 600 pp kom je bijna niet. Als je meer dan een week gaat komt er vaak een relatief klein bedrag bij omdat de tickets het duurst zijn. Schat in dat je dan voor 2 weken zo'n 800 pp kwijt bent.

Kamperen en met de auto is echt véél goedkoper dan een vliegvakantie, zeker met 4 personen.
Ik gooi hem er ook even in: 20 dagen camping -> 1750 euro, brandstof -> 215 euro, tolkosten -> 135 euro. Dan komt het eten en drinken er nog bij. 2 Volwassenen en twee kinderen onder 12 jaar.

Dus ik volg dit topic even met veel interesse.
Ik doe mijn best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven