La Palma na vulkaanuitbarsting

12-01-2022 10:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm corona is er natuurlijk al minder toerisme, en de vulkaanuitbarsting is pas kort geleden, maar weet iemand misschien toch iets over de vakantie-situatie op La Palma nu? Kun je er nog steeds mooi wandelen? Is het hele eiland aangedaan of slechts een deel? Kun je het hele eiland bekijken of zijn grote delen afgezet? Etc. Kortom, is het leuk voor een vakantie (in maart)?
Ik weet ook niet of het 'gepast' is om vakantie te vieren als er daar vooral nog wordt overleefd en heropgebouwd. Al zullen inkomsten uit toerisme misschien juist ook heel welkom zijn.
Ik kan er maar weinig over vinden. Is er iemand met 'inside information'?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een gedeelte, in alle andere gebieden kan je je "gewoon" bewegen. Het vliegverkeer is ook weer op gang nu het weer rustig is qua uitbarsting.
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/watch/?v=377626114080457
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is maar een deel aangedaan. Omdat de uitbraak nu gestopt is en de mensen aan het opruimen zijn, kun je vast wel veel zien daar.

Op televisie zag ik verschillende mensen van La Palma die vertelden dat ze heel erg blij zouden zijn als de toeristen gewoon blijven komen. De vulkaanschade is al erg genoeg. Het zou verschrikkelijk zijn als er ook nog eens geen geld meer binnenkwam omdat de toeristen weg blijven.
Alle reacties Link kopieren
Het eiland wordt nog harder getroffen als de toeristen wegblijven. Dus ik zou gewoon gaan, er zijn gebieden waar je nog steeds prima kunt wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja gaan.
Ik had jaren geleden eens een reis geboekt waar kort voor vertrek een natuurramp was. Had ook twijfels, wilde geen ramptoerist zijn, maar eenmaal daar bleek het op onze route 'mee te vallen', het rampgebied hebben we niet eens gezien. Het belangrijkste: we werden overal zo hartelijk ontvangen en zelfs in de watten gelegd, mensen waren zo blij dat er nog toeristen kwamen. Ze leven juist van de toeristen, als die wegblijven kunnen ze ook niks meer opbouwen.
https://www.facebook.com/groups/587799224689726


Op deze FB groep vind je veel informatie. Wordt beheerd door een NLse man die op La Palma woont en er schrijven veel eilandbewoners mee.
Afbeelding


Dit is een recente foto. Zwarte deel is van de uitbarsting.
Alle reacties Link kopieren
Hier vind je ook actuele informatie: www.canarianweekly.com. Is Engelstalig.
Wij waren op La Palma in september 2021 en hebben de vulkaanuitbarsting helaas van dichtbij mee mogen maken.

Als je mij loept vind je een topic van mij daarover.

Wij zijn van plan om in september weer naar dit mooie eiland te gaan. Zoals gezegd is het voor de bevolking belangrijk dat het toerisme weer op gang komt.
Als Covid het toelaat uiteraard.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
La Palma is weer terug naar code geel, net als de andere eilanden. Natuurlijk is er covid, maar los daarvan is er geen reden om La Palma te vermijden. Het eiland is groter dan waar de vulkaan is uitgebarsten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor deze inzichten, dit helpt!! Mochten er nog meer zijn dan houd ik me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
Verkeer van zuid naar west is lastig (de wegen liggen onder de lavastromen). Via de oostkant kun je wel. Mogelijk is er nog as dat opgeruimd moet worden op de rest van het eiland.

Verder misschien dat sommige wandelpaden aan de westkant zijn afgesloten/onder de lava liggen.
95% ligt niet onder de verse lava. Het meeste is weer 'gewoon'.

Sla de destilleerderij niet over;)
Alle reacties Link kopieren
Ticket geboekt! :cheer2:

Tazacorte is denk ik nog wel goed bereikbaar en ok?
Weet iemand hoe dat met Puerto Naos zit? Dat ligt wel echt in de vulkaanzone denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is daar weinig meer van over...

En in heb toevallig nagevraagd, Puerto Naos heel moeilijk, waarschijnlijk alleen door om te rijden, niet via de tunnel.
Alle reacties Link kopieren
Mopje schreef:
18-01-2022 14:43
Volgens mij is daar weinig meer van over...

En in heb toevallig nagevraagd, Puerto Naos heel moeilijk, waarschijnlijk alleen door om te rijden, niet via de tunnel.
Tazacorte ligt ten noorden van de lavastromen.
Puerto naos ligt aan de zuidkant van de lavastromen.. daar zou ik van uitgaan dat het vanaf het zuiden misschien mogelijk is.

Alles tussen Tazacorte en Puerto naos lijkt me zeer moeilijk tot onmogelijk

Op de kaart zie je 2 bergen/bulten tussen die plaatsen de lavastromen zijn daar tussendoor en ten noorden van gelopen.

Ik zou genoeg alternatieven bedenken als ter plaatse blijkt dat het toch niet kan. En dan noordkant / oostkant.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er toevallig iemand nog goede tips qua accomodatie?
Ik heb nu bedacht een paar dagen noordoosten voor wandelingen, en het grootste deel aan de westkust, voor zon en wandelingen centraal. Maar als dit geen goed plan is hoor ik het graag!
Het lijkt mij nu mbt de westkust dat ik voor het warmste weer het best zo dicht mogelijk bij de kust zou moeten gaan zitten, maar dan is de rest vh eiland misschien moeilijk te bereiken over al die slingerwegen. Zou Los Llanos dan beter zijn?
Mijn vriend heeft een hekel aan steeds autorijden op vakantie, die stapt 't liefst zo de deur uit om te wandelen (overigens huren we wel een auto). Maar ik wil graag de grootste kan op zonnig/warm weer.
We zouden het liefst een vrijstaand huisje huren, vooral voor meer buitenruimte. Maar een appartement op de begane grond of mooie terassen zou ook kunnen. Zwembad niet belangrijk. Toevallig iemand een goede tip?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven