Laatste week september zonnig, warm en Europa

14-08-2018 12:36 67 berichten
En/of eerste week oktober maar dat paste niet in titel. Bestemming die ik niet wil: Turks Cyprus, Turkije.

Wie biedt? ;-) Temperatuur > 25 graden, zon, Europa
Het is altijd een gok natuurlijk maar wie heeft ervaring met deze reisperiode en een bestemming in Europa? Vaak is het wisselvallig, dat weet ik (familie op Balkan) maar heeft iemand recente ervaring met weg gaan in deze periode en de weersomstandigheden?

kan ik er een rekenmodel op los gaan laten :P

P.S: ik wil dicht bij de zee zijn
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:58
Reden: duidelijker maken
8.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden 10 dagen op Sardinë geweest in dezelfde periode. Op een dag na, prima weer gehad.
O en voor mooie plekken in o.a. Griekenland:

https://www.elizawashere.nl/
Star² schreef:
14-08-2018 13:13
Wil je echt niet buiten Europa?

Anders zou ik gewoon lekker een week op het strand van Abu Dhabi gaan liggen of een stedentrip/strand Baku doen.
Nee, emiraten sowieso niet (ik reis dus nooit naar islamitische landen). Ik ben ook geen strandmens, maar lekker op je eigen balkon zitten en lekker in de zon stuk wandelen vind ik ook 'niks doen' haha. Bovendien vind ik het het geld niet waard. Heb wel naar Israël gekeken nog en naar idd Kaapverdië, maar wil toch proberen het goedkoper te doen binnen Europa.

Klinkt zo gierig haha, maar ik heb nooit echt veel uit gegeven aan vakantie (ik reisde vroeger enkel met backpack en in hostels etc en dat kost niks). Als het in NL zo warm was gebleven dan was ik gewoon in NL gebleven.
Canarische eilanden .

Griekenland etc: grote kans op mooi weer, maar de kans bestaat gewoon dat je pech hebt en het weer net omslaat.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar half oktober naar Kreta geweest, hele week rond de 25 graden. ‘S Avonds wel een vestje aan, maar was heerlijk strandweer overdag.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
En waarom trekken de Canarische eilanden je niet? De Canarische eilanden zijn zoveel meer dan volle stranden en dronken toeristen.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:23
Nee, emiraten sowieso niet (ik reis dus nooit naar islamitische landen). Ik ben ook geen strandmens, maar lekker op je eigen balkon zitten en lekker in de zon stuk wandelen vind ik ook 'niks doen' haha. Bovendien vind ik het het geld niet waard. Heb wel naar Israël gekeken nog en naar idd Kaapverdië, maar wil toch proberen het goedkoper te doen binnen Europa.

Klinkt zo gierig haha, maar ik heb nooit echt veel uit gegeven aan vakantie (ik reisde vroeger enkel met backpack en in hostels etc en dat kost niks). Als het in NL zo warm was gebleven dan was ik gewoon in NL gebleven.

Ik ben net terug uit Kroatië en vond het echt geweldig. Als je helemaal naar Dubrovnik gaat, dan heb je denk ik nog wel kans op 25+ in september. Lekker goedkoop ook ;-)
Star² schreef:
14-08-2018 13:27
Ik ben net terug uit Kroatië en vond het echt geweldig. Als je helemaal naar Dubrovnik gaat, dan heb je denk ik nog wel kans op 25+ in september. Lekker goedkoop ook ;-)
Ik heb familie daar in de buurt (Montenegro), en mijn ervaring is dat het ook kan om slaan.

Zit ook naar Madeira te kijken, dat lijkt me erg mooi met al die bloemen en dergelijke.
Portugal, Algarve?
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:30
Zit ook naar Madeira te kijken, dat lijkt me erg mooi met al die bloemen en dergelijke.
Madeira is prachtig!
Maar geen garantie op >25C eind september/begin oktober.
Alle reacties Link kopieren
Malta is mooi! Er zijn alleen niet veel zandstranden, daar moet je wel echt naar op zoek/wat meer moeite voor doen maar ik las dat je ook niet per se echt een strandmens bent. Hou er wel rekening mee dat hotels in Malta meestal wat verouderd zijn/andere standaard hebben. Mocht je dus voor Malta gaan dan zal ik daar dus even op letten als ik jou was (3* daar is niet hetzelfde als wat je normaal als 3* beschouwt). Malta bestaat eigenlijk uit 3 eilanden (Malta, Gozo en Comino) en je kunt vrij gemakkelijk via plaatselijke bureautjes een dag naar de andere eilandjes. In jouw geval zou ik zeker naar Comino gaan, daar heb je de blue lagoon. Dat is echt heel mooi en kun je lekker luieren (wel toeristisch maar je zit niet in het hoogseizoen dus dat scheelt)

Verder zou je inderdaad ook naar de Canarische eilanden kunnen gaan, heb je wel de beste garantie op mooi weer en mooie stranden.

En verder misschien de Algarve? Mooie kustlijn, lekker eten en binnen Europa.
RoseHip schreef:
14-08-2018 13:33
Madeira is prachtig!
Maar geen garantie op >25C eind september/begin oktober.
Ja inderdaad..dat is het jammere.
Griekse eilanden, drie keer geweest. Twee keer in september, een keer in oktober. Prachtig weer. Kreta en Samos, waarbij het in Samos savonds wat frisser was.
Verder ben ik in september twee keer in Egypte geweest, bloedheet.
Griekse sfeer is wa5 mij betreft fijner voor een vrouw.
Olivia_93 schreef:
14-08-2018 13:34
Malta is mooi! Er zijn alleen niet veel zandstranden, daar moet je wel echt naar op zoek/wat meer moeite voor doen maar ik las dat je ook niet per se echt een strandmens bent. Hou er wel rekening mee dat hotels in Malta meestal wat verouderd zijn/andere standaard hebben. Mocht je dus voor Malta gaan dan zal ik daar dus even op letten als ik jou was (3* daar is niet hetzelfde als wat je normaal als 3* beschouwt). Malta bestaat eigenlijk uit 3 eilanden (Malta, Gozo en Comino) en je kunt vrij gemakkelijk via plaatselijke bureautjes een dag naar de andere eilandjes. In jouw geval zou ik zeker naar Comino gaan, daar heb je de blue lagoon. Dat is echt heel mooi en kun je lekker luieren (wel toeristisch maar je zit niet in het hoogseizoen dus dat scheelt)

Verder zou je inderdaad ook naar de Canarische eilanden kunnen gaan, heb je wel de beste garantie op mooi weer en mooie stranden.

En verder misschien de Algarve? Mooie kustlijn, lekker eten en binnen Europa.
Ha, ik ben gelukkig iemand die geen luxe verwacht en/of nodig heeft. Zo lang er geen kakkerlakken rond lopen en de wc door trekt ben ik al tevreden :P

Ik ga eens naar Comino kijken. Jij ervaring met de reisperiode eind sept/begin okt?
De Prinseneilanden.
Ik vind Griekenland trouwens geweldig maar de laatste keer dat ik daar begin oktober was, was het niet zo warm. Te fris om op het strand te liggen. En veel horeca etc al dicht vanwege het aflopende seizoen.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:30
Ik heb familie daar in de buurt (Montenegro), en mijn ervaring is dat het ook kan om slaan.

Zit ook naar Madeira te kijken, dat lijkt me erg mooi met al die bloemen en dergelijke.

In het najaar ook? Lijkt me juist iets voor het voorjaar :proud:

Azoren ook te koud voor jou:

https://www.klimaatinfo.nl/portugal/azoren.htm
Gibraltar misschien ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:37
Ha, ik ben gelukkig iemand die geen luxe verwacht en/of nodig heeft. Zo lang er geen kakkerlakken rond lopen en de wc door trekt ben ik al tevreden :P

Ik ga eens naar Comino kijken. Jij ervaring met de reisperiode eind sept/begin okt?
Haha oké, dat moet wel goed komen dan :p Volgens mij kun je trouwens niet op Comino zelf verblijven (weet ik niet helemaal zeker), maar dus wel gemakkelijk naar Comino toe. Bijna iedereen verblijft op het hoofdeiland, Malta zelf dus. Gozo vond ik niet veel aan.

Ik ben er zelf in augustus geweest, dus heb geen ervaring met eind september/begin oktober. Ff snel gegoogled en ik lees

"De allerbeste maanden om Malta te bezoeken zijn juni en september. In deze maanden is het vaak aangenaam warm. De grote drukte vermijd je dan echter wel. In juli en augustus is de kans op warm en zonnig weer het allergrootste. Je zit dan echter wel in het hoogseizoen. Dat betekent drukte en de hoogste prijzen voor hotelkamers, huurauto's en vliegtickets. In mei en oktober heb je kans op koeler weer. Ook is er een kans op een regenbui of een grijze dag"

Beetje lastig te voorspellen dus, volgens mij zou eind september nog prima kunnen maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik niet iemand ben die heel gelukkig wordt van 30+ graden (ik had dus beter niet in augustus naar Malta kunnen gaan haha). Als je Malta rond die tijd qua temperatuur oké vindt zou je ook nog kunnen kijken naar Sicilië, dat ligt er relatief dicht bij. Groot voordeel van Malta vond ik trouwens dat iedereen goed Engels sprak (is kolonie van Engeland geweest)
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in de buurt van Rome rond die tijd!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor Sardinië. Ik ben er in die periode geweest en heel goed weer gehad en lekker warm.

Mooie stranden, azuurblauwe zee! Echt een aanrader wat mij begreft.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad de Griekse eilanden bij de Turkse kust, zoals Rhodos en Kos.
Einde september nog zeker mooi.
Dicht bij strand.
Veel apartementen met kook gelegenheden.
Kunt er fijn rond lopen en dingen ondernemen.
Kos is ook niet zo groot en makkelijk in een week te ontdekken.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:30
Ik heb familie daar in de buurt (Montenegro), en mijn ervaring is dat het ook kan om slaan.

Zit ook naar Madeira te kijken, dat lijkt me erg mooi met al die bloemen en dergelijke.

Madeira is prachtig!! Wij zijn net terug van zomervakantie in Funchal.

En als je van wandelen houdt kun je daar prachtige levada's lopen.
Wij gingen georganiseerd met Floratravel. Kost weinig. Ze brengen je met een busje naar het beginpunt, je loopt onder begeleiding van een gids en ze staan met datzelfde busje weer op een ander punt om je op te pikken.
Zo loop je een route geen twee keer.


https://www.floratravel.pt/en/levadawal ... %A7al.html
Alle reacties Link kopieren
De Algarve is die tijd nog prima te doen.
Star² schreef:
14-08-2018 13:40
In het najaar ook? Lijkt me juist iets voor het voorjaar :proud:

Madeira is het hele jaar mooi.

ze oogsten daar bv 3x per jaar de aardappelen/zoete aanrdappelen. En bananen het hele jaar door. Juist omdat het weer daar altijd constant is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven