Laatste week september zonnig, warm en Europa

14-08-2018 12:36 67 berichten
En/of eerste week oktober maar dat paste niet in titel. Bestemming die ik niet wil: Turks Cyprus, Turkije.

Wie biedt? ;-) Temperatuur > 25 graden, zon, Europa
Het is altijd een gok natuurlijk maar wie heeft ervaring met deze reisperiode en een bestemming in Europa? Vaak is het wisselvallig, dat weet ik (familie op Balkan) maar heeft iemand recente ervaring met weg gaan in deze periode en de weersomstandigheden?

kan ik er een rekenmodel op los gaan laten :P

P.S: ik wil dicht bij de zee zijn
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:58
Reden: duidelijker maken
8.07% gewijzigd
Pipistrello schreef:
14-08-2018 13:59
Madeira is prachtig!! Wij zijn net terug van zomervakantie in Funchal.

En als je van wandelen houdt kun je daar prachtige levada's lopen.
Wij gingen georganiseerd met Floratravel. Kost weinig. Ze brengen je met een busje naar het beginpunt, je loopt onder begeleiding van een gids en ze staan met datzelfde busje weer op een ander punt om je op te pikken.
Zo loop je een route geen twee keer.


https://www.floratravel.pt/en/levadawal ... %A7al.html
Oh wat leuk. Daar ga ik ook eens naar kijken voor volgend jaar of zo (ja ik ben een miep maar wil echt warm weer hahaha).
Alle reacties Link kopieren
Malta/Gozo
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 14:06
Oh wat leuk. Daar ga ik ook eens naar kijken voor volgend jaar of zo (ja ik ben een miep maar wil echt warm weer hahaha).

Echt warm warm is het daar nooit. Precies waarom ik er zo graag kom :)

Wij hadden 1e week augustus tussen de 25/27 graden met een paar dagen uitschieters naar 30. Heerlijk!
Warm genoeg om in de zon te zitten/zwemmen/zonnen en op de koele dagen wat te doen.
Vorig jaar Malta geweest (augustus) en véél te warm. Echt vies plakkerig warm en wat iemand net al zei, de standaard voor de hotels is net even anders.
Wij hadden een 4 sterren hotel wat in NL nog geen 2 sterren gekregen had.
Maar waarschijnlijk is het eind september dan inderdaad lekkerder weer en nog steeds zon.

En qua veiligheid zou ik als vrouw alleen daar niet naartoe gaan.
Pipistrello schreef:
14-08-2018 14:10
Vorig jaar Malta geweest (augustus) en véél te warm. Echt vies plakkerig warm en wat iemand net al zei, de standaard voor de hotels is net even anders.
Wij hadden een 4 sterren hotel wat in NL nog geen 2 sterren gekregen had.
Maar waarschijnlijk is het eind september dan inderdaad lekkerder weer en nog steeds zon.

En qua veiligheid zou ik als vrouw alleen daar niet naartoe gaan.
Serieus? Wat was er dan onveilig?
Pipistrello schreef:
14-08-2018 14:01
Madeira is het hele jaar mooi.

ze oogsten daar bv 3x per jaar de aardappelen/zoete aanrdappelen. En bananen het hele jaar door. Juist omdat het weer daar altijd constant is.

Ga ik onthouden dan!
Wij zaten in de plaats St. Julians, heel veel zakkenrollers en diefstallen in vakantieverblijven.
Ook veel openbaar drugsgebruik en dronken mensen.

Het voelde voor mij niet als een land waar ik nog een keer naartoe zou willen.
Ik vermoed dat mijn gevoel ook wel wat gekleurd is doordat het dure hotel zo tegenviel en het weer zo vies plakkerig.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-08-2018 14:37
Wij zaten in de plaats St. Julians, heel veel zakkenrollers en diefstallen in vakantieverblijven.
Ook veel openbaar drugsgebruik en dronken mensen.

Het voelde voor mij niet als een land waar ik nog een keer naartoe zou willen.
Ik vermoed dat mijn gevoel ook wel wat gekleurd is doordat het dure hotel zo tegenviel en het weer zo vies plakkerig.
Wij verbleven ook in St Julians maar ik heb daar niks van gemerkt. Moet ik wel bij zeggen dat ik een behoorlijk dromerig type ben haha

Volgens mij is het qua veiligheid prima te doen. Als je echt blond bent en in het hoogseizoen uit gaat op die straat met alle kroegjes in een kort jurkje zijn die Italianen (die komen in augustus massaal over uit Sicilië) wel irritant soms, maar dat is meer vervelend. Niet gevaarlijk. Als je niet van plan bent om uit t egaan lijkt veiligheid mij al helemaal geen issue
Pipistrello schreef:
14-08-2018 14:37
Wij zaten in de plaats St. Julians, heel veel zakkenrollers en diefstallen in vakantieverblijven.
Ook veel openbaar drugsgebruik en dronken mensen.

Het voelde voor mij niet als een land waar ik nog een keer naartoe zou willen.
Ik vermoed dat mijn gevoel ook wel wat gekleurd is doordat het dure hotel zo tegenviel en het weer zo vies plakkerig.
Ah ja da's klote. Ja ik snap dat je baalt als je veel geld hebt betaald en je komt in een krot te zitten.

Wat voor drugs moet ik aan denken? Ik zie nu allemaal Maltezen op een rijtje met een heroïne spuit in de arm maar dat zal vast niet helemaal kloppen :P
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
14-08-2018 13:09
De Griekse eilanden die dicht tegen de Turkse kust aanliggen.

Ik was vorig jaar eind oktober in Turkije en het was de hele week 28-30 graden.
Jemig echt? Oh daar teken ik voor.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
16-08-2018 00:13
Jemig echt? Oh daar teken ik voor.
's avonds wel fris, maar de hele maand was goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
16-08-2018 07:01
's avonds wel fris, maar de hele maand was goed te doen.
Maar wel gek dat dat dan niet overeenkomt met de statistieken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar keer in die periode in zuid Spanje geweest en heel warm weer gehad.
Vorig jaar herfstvakantie naar Mallorca geweest en overdag was het goed, op 1 dag na, maar sávonds moest ik wel lange broek en vestje aan.
Ook wel eens naar Tenerife geweest en daar was het perfect het weer. Goed warm en in de avond ook nog gewoon lekker korte broek en hemdje aan.
Dit jaar gaan we begin oktober naar Gran Canaria en ik hoop op hetzelfde weer..
Buiten de toeristische plaatsen vind ik de Canarische eilanden echt prachtig. Wij zitten zelf wel altijd redelijk toeristisch omdat we dat fijn vinden met restaurants etc.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
16-08-2018 08:06
Maar wel gek dat dat dan niet overeenkomt met de statistieken.
Die nemen het gemiddelde van meerdere jaren.
Je kan natuurlijk niks garanderen maar vorig jaar was oktober hier nog erg lekker.
Je kan ook huizenruil doen als je goedkoop wil.

Verder heb ik zelf heerlijk weer gehad op Cyprus, maar wil je niet.

Sardinië daarentegen zou ik niet doen qua weer.

Portugal misschien?
naamloosjes schreef:
19-08-2018 09:30
Je kan ook huizenruil doen als je goedkoop wil.

Verder heb ik zelf heerlijk weer gehad op Cyprus, maar wil je niet.

Sardinië daarentegen zou ik niet doen qua weer.

Portugal misschien?
Ja Cyprus wel maar niet Turks deel.

Ik ben nog aan het denken ;-)
strikjemetstippels schreef:
19-08-2018 20:04
Ja Cyprus wel maar niet Turks deel.

Ik ben nog aan het denken ;-)
Waarom niet het Turkse deel? Ik was daar wel en was erg leuk.

Was vrij westers eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven