lang weekend weg naar de eilanden

09-07-2009 09:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik en mijn lief willen een lang weekend weg naar één van de eilanden in Nederland,

Zelf ben ik nog nooit op de eilanden geweest en ben benieuwd welk eiland aan te raden is en hebben jullie nog een tip voor een leuk iets om te kunnen overnachten? Prijs maakt niet zo heel veel uit maar wil liever niet meer dan EUR 250,- uitgeven.

Wij houden van gezelligheid, dingen ondernemen en vinden het leuk als er ook 's avonds wat te doen is.

Wij willen vertrekken op zaterdag 15 augustus en terug komen op maandag 17 augustus, met een beetje geluk ben ik ook de vrijdag vrij :-) dus dat zou dan een eventuele optie kunnen zijn...

Wie heeft een leuke tip voor me?

Groet Patries
Ik was met Pinksteren op Texel en vond 't een heerlijk eiland. Als je uitgaansleven zoekt moet je er in De Koog zijn. Zelf zocht ik dat absoluut niet en was erg blij met mijn B&B (27,50 per nacht) in De Cocksdorp, waar je ook 'n hele straat hebt met gezellige terrasjes/eetgelegenheden. Je kunt er heerlijk wandelen door duingebied en over de stranden. Als je lef hebt kun je er uit 'n vliegtuig springen. Ook staan er mooie zandsculpturen bij Paal 17 die 'n bezoekje waard zijn.
Texel is héérlijk. Terschelling ook, maar in de zomer veel voller met touristen. Die heb je op Texel ook, maar op één of andere manier vind je die amper terug.

Als je naar Texel gaat, breng dan ook een bezoekje aan de beeldentuin van de Eilandgallerij, te Eierland. Wonderschoon!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hangt er van af wat je zoekt. Ik vind Texel niet veel aan, Schier veel leuker. Maar ik houd dan ook van stilte, natuur en rust. Voor vertier moet je op de andere eilanden zijn.
Hallo,

Ik ben inderdaad niet opzoek naar het echte uitgaansleven.. maar vind het wel belangrijk dat er ook gezelligheid is.. het B&B zag er erg leuk en gezellig uit...

ehmmm poezewoes, wat is de eilandgallerij?

Meiden en mannen natuurlijk ook meer tips zijn welkom :-)
De Eilandgallerij is een gallerie met prachtig keramiek in organische vormen. Ze hebben een hele mooie tuin waarin tussen het groen mooie keramische objecten staan opgesteld.

Texel is geen druk vertier eiland. Zoals ik al zei, dan moet je naar Terschelling. Texel heeft fantastische wandel- en natuurgebieden en mooie stranden. Wel heb je er gezelligheid in Den Burg of De Koog. De Cocksdorp is een beetje een uithoek, maar ligt wel in een mooi gebied.
Ik vond 't duingebied bij de vuurtoren het mooist. Heb daar ook elke middag lekker in de duinen in de zon gelegen met 'n boekje.
Over Texel heb ik meer leuke dingen gehoord... en Ameland is dat wat?

Als jullie nog een tip hebben voor een leuke B&B of kleinschalig hotelletje op den Burg of de Koog dan hoor ik het graag...

Het zou leuk zijn als het een beetje romantisch is en een fijne sfeer...

Ik zat ook al te kijken bij weekendje weg maar ben toch opzoek naar dat ene bijzondere plekje...
Op de eilanden zal nu dat ene bijzondere plekje niet meer beschikbaar zijn denk ik, als je in het hoogseizoen er naar toe wilt. Overigens zaten wij met familie in een huisje, dus geen tips voor een B&B. Was trouwens wel heel leuk: Landal de Slufter. Ligt midden in de duinen.
Hoi Triesss,

Ik ben nu op Texel, Terschelling, Ameland, en Schier geweest (en heb goede verhalen over Vlieland gehoord), maar ik vind Texel echt het minst leuke eiland.

Bij de andere eilanden (en met name Terschelling en Schier) heb je veel meer het gevoel dat je echt even uit nederland bent. Texel voelt voor mij als een verlenging van de polder van noord holland.

Schier is inderdaad heel rustig, maar wel heel fijn voor een weekendje, uitrusten, fietsen, wandelen en lekker eten.

Maar voor iets meer vertier zou ik je Terschelling aanraden. En als je aan de oostkant van het eiland gaat zitten (Hoorn of Oosterend) vind ik de drukte wel meevallen.

Succes met zoeken! Ik ga binnenkort ook weer naar Terschelling en heb er nu al weer zin in, even lekker helemaal bijkomen .
Ben op Texel, Vlieland, Terschelling & Ameland geweest.

Vlieland heeft maar 1 dorp, dus daar is het 's avonds een beetje beperkt.

Texel heeft voor mij minder het 'eiland gevoel', wat iemand eerder ook al zei. Maar dat komt misschien ook omdat ik in Den Helder ben opgegroeid. We gingen er weleens een middagje naar het strand. Ik vind daar Den Burg het leukst. Den Hoorn & de Cocksdorp vind ik een beetje saai en De Koogh te toeristisch. Natuurlijk kun je er leuk fietsen en fijn naar het strand.

Ameland vond ik ook leuk. Nes vond ik het leukste dorp. Maar voor mijn gevoel kwamen er wel veel ouderen. Het is ook wat kaler dan de andere eilanden.

Maar ik ben dus een echte Terschelling fan, en daar ga ik dan ook 1 a 2 x per jaar heen. Leuke restaurantjes, strandtenten (in het seizoen), mooi strand. En ik ken ook mensen op Terschelling, dus ik ben een beetje bevooroordeeld (alhoewel, daarvoor vond ik het ook al leuk). Het is een beetje hip/alternatief. Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik altijd buiten het seizoen ga. Wij logeren altijd in een huisje, dus geen ervaring met hotel of B&B. Huisjes zijn er zat. Kijk gewoon op de site van VVV Terschelling. Hier staan trouwens ook hotels op.

Als je buiten het seizoen gaat kun je vaak een gunstig arrangement boeken. Bijv. het zuidwester arrangement. Dat is wel gunstig qua prijs.

Oh en een vriendin werkt hier: Strandhotel Formerum Misschien is dat iets voor je.

Als je nog meer Terschelling tips wil moet je het maar zeggen.
Ik ben zelf altijd erg Terschelling fan (probeer daar twee keer per jaar naar toe te gaan), maar in het hoogseizoen is het helaas niet het leukste eiland. In het hoogseizoen is het erg druk, en ben je op sommige plekken erg aan het 'file'-fietsen. Wel vind ik de natuur in de zomer op z'n best. Ik denk dat als je daar in augustus naar toe wil, je beter iets kan zoeken aan de oostkant van het eiland, dat is dan het rustigste. Voor de natuur kan je dan ook erg leuk de boschplaat op, al mag je bepaalde delen nu nog niet in i.v.m. broedseizoen.

Texel was voor mij ook net alsof ik niet met vakantie was, en zou daarom voor mij toch al vrij snel afvallen.

Ameland vond ik ook erg leuk. Het voordeel van Ameland is denk ik wel dat dit minder druk is dan Terschelling. Nadeel vond ik dat de natuur wel erg op elkaar leek: of duinen of polder. Op Terschelling heb je daar iets meer variatie in.

Succes met beslissen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven