Laos

14-02-2017 08:19 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomerreis is niet doorgegaan. We hebben andere bestemming in Azië bezocht
poldervrouw wijzigde dit bericht op 03-02-2018 22:25
90.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
05-02-2018 23:05
Heb je nog bijzondere plannen in chiang rai? Vond het zelf niet zo bijzonder, hele leuke nachtmarkt en boottocht en bezoek aan grottempel waren leuk, maar ik zou die 3 dagen denk ik liever gebruiken voor iets meer ruimte in laos.
Niet echt. Die witte tempel en fietsen sowieso. Had er in eerste instantie 1 dag voor staan ;) maar mijn man dacht dat het te kort was na lezen reisfora.

Inmiddels ben ik al weer drie schema’s verder. Ik heb wel geleerd van mijn eerste reis naar Thailand dat het niet
Nodig is om alles te boeken dus dat laat ik los. Helaas is mijn man autistisch (niet omdat ik dat vind maar dat is diagnose ;) ) dus schema is wel min of meer nodig. Dus ik maak een schema en dat zal leidraad zijn. Hij wordt daar nerveus van ;-). Ik in 2016 ook doordat dochter precies zo was.

Optie is ook om direct vanaf bkk naar laos te vliegen. Rondreizen in laos en eindigen op tropisch eiland in Thailand ;)

Of 3 dagen Chiang mai. 3 dagen pai rn 1 dag Chiang rai en met boot naar Luang Prabang etc.

Ene reissite zegt vang vang overslaan en Vientiane leuk en weer andere site zegt omgekeerd. Kortom.. wie weet het. Ik moet een gewoon heen en ervaren en is het leuk blijf ik hangen. Is het niet leuk dan door.
Alle reacties Link kopieren
Witte én zwarte tempel bezoeken in CR. Wij vonden zowel VV als Vientiane leuk. Als je al in CM geweest ben zou ik meer tijd nemen voor Laos: Bolaven circuit, die grot waar je doorheen kunt varen, Champassak, Nong Khiaw in het noorden...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond vang vien veel leuker dan vientiane. Vooral de omgeving met de grotten, fiets huren, erg mooi. Vientiane is echt een stad, met veel minder sfeer dan bv chiang mai naar mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Vientiane is leuk om een dag doorheen te wandelen. Goeie restaurants daar ook.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
06-02-2018 07:29
Witte én zwarte tempel bezoeken in CR. Wij vonden zowel VV als Vientiane leuk. Als je al in CM geweest ben zou ik meer tijd nemen voor Laos: Bolaven circuit, die grot waar je doorheen kunt varen, Champassak, Nong Khiaw in het noorden...

Bolaven had ik idd al gevonden, lijkt me ook erg mooi. Kong Khiaw ziet er ook goed uit.. Ga even al die plaatsen in google maps zetten en zien wat handig is qua volgorde.. Tickets geboekt ;-) Ams-LHR-BKK voor 482 euro ;0-) mooie prijs dacht ik zo
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
06-02-2018 07:29
Witte én zwarte tempel bezoeken in CR. Wij vonden zowel VV als Vientiane leuk. Als je al in CM geweest ben zou ik meer tijd nemen voor Laos: Bolaven circuit, die grot waar je doorheen kunt varen, Champassak, Nong Khiaw in het noorden...
1 volle dag CR is dan genoeg.. Twijfel nog over de slowboat. Je hebt de publieke en de shampoo.. Of gewoon vliegen van Chang mai naar LP
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de slow boat niet gedaan, geen zin in om opeengepakt te zitten. Wij zijn via de Isan Laos ingegaan met de bus.
Neuh, wij hadden ook niet zo'n zin in die slow boat. Twee dagen is wel erg lang en ik denk dat ik niet heel blij zou worden van het toilet.
In Vientiane inderdaad leuke en goede restaurants.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
06-02-2018 17:27
Wij hebben de slow boat niet gedaan, geen zin in om opeengepakt te zitten. Wij zijn via de Isan Laos ingegaan met de bus.
Die twee dagen staan mij ook tegen. Zal nog evrn bekijken over grens overgang
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
06-02-2018 09:30
Ik vond vang vien veel leuker dan vientiane. Vooral de omgeving met de grotten, fiets huren, erg mooi. Vientiane is echt een stad, met veel minder sfeer dan bv chiang mai naar mijn mening.
Helemaal eens !
Protocol schreef:
14-02-2017 09:18
Dan kan je daarvandaan eerst de gibbons doen, dan naar beneden afzakken, vang vien (idd erg mooie omgeving), luang prabang (trek er voldoende tijd voor uit erg leuke stad), vientiane (voor dag of 2) en naar thousand islands (kan dat in regenseizoen?).
.
Is GibbonX eigenlijk alweer open? Schijnt wel behoorlijk afzien te zijn tijdens het regenseizoen omdat ze je een stuk minder dichtbij kunnen droppen.

Enne het zijn er toch 4,000? ;)
Alle reacties Link kopieren
Mayou waar ben jij exact de grens over gegaan? Die 2 dagen op een boot zitten lijkt me niet iets wat ik zoek, heb nu heel veel reviews gelezen en doe maar niet.. Dus zsm naar Luang Prabang zodat ik vanuit daar verder kan.

Ik heb nu 2 opties:

Of direct vanuit BKK vliegen naar LP en heel Thailand overslaan in eerste instantie en proberen te eindigen op een tropisch eiland in Thailand voordat ik naar NL vlieg.

Of naar Chiang Mai, Chiang Rai, Pai en dan via via Laos in en ook eindigen op tropisch eiland..

Leuke puzzel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in Loei en hebben daar een bus gepakt naar Xayabouri, daar waren we de enige toeristen. Leuke plek! Van daaruit verder naar LP met de bus.
Alle reacties Link kopieren
Thanks mayou. Veel plezier vast. Je vertrekt toch bijna ? Opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt. Als het zo blijft kan ik niet vliegen. Balen maar het is niet anders
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
09-02-2018 19:58
Nee niet echt. Als het zo blijft kan ik niet vliegen. Balen maar het is niet anders
O jesses mayou. DAn heb je het goed te pakken :(

Sterkte !
poldervrouw schreef:
08-02-2018 21:26
Mayou waar ben jij exact de grens over gegaan? Die 2 dagen op een boot zitten lijkt me niet iets wat ik zoek, heb nu heel veel reviews gelezen en doe maar niet.. Dus zsm naar Luang Prabang zodat ik vanuit daar verder kan.

Ik heb nu 2 opties:

Of direct vanuit BKK vliegen naar LP en heel Thailand overslaan in eerste instantie en proberen te eindigen op een tropisch eiland in Thailand voordat ik naar NL vlieg.

Of naar Chiang Mai, Chiang Rai, Pai en dan via via Laos in en ook eindigen op tropisch eiland..

Leuke puzzel ;-)
Grappig, ik ben iets soortgelijks van plan. Alleen ik heb al 'n vlucht van BKK naar Chaing Mai geboekt. Verder staat 't nog open, maar ik wil naar Luang Prabang vliegen. Die boot lijkt me ook iets to much qua primitiviteit.
Alle reacties Link kopieren
Leuk rb. Ik heb ticketnaar bkk verder niets. Ga pas in november dus nog even de tijd.

Die boot heb je dus ook in luxe versie maar die is duur. Ik weet niet of ik dat doe. Het kost je ook veel tijd. Dan vlieg ik liever via Chiangmai of Chiang rai naar lp
En wie weet bedenk ik me wel om eerst naar laos te gaan na paar dagen bkk Geen jdee nog. Heb net de lonely plane van laos gekregen dus maar eens lezen.
mayou schreef:
06-02-2018 13:00
Vientiane is leuk om een dag doorheen te wandelen. Goeie restaurants daar ook.
Ik zit nu bij een Frans restaurant en lekkere steak op. En net als in Frankrijk spreekt t personeel amper Engels, haha!

Luang Prabang was supergaaf, vooral de Kuang Si watervallen. En t plaatsje zelf is erg gemoedelijk. Ik ben er 4 nachten gebleven. Nu ben ik vanmiddag in Vientiane aangekomen en morgen ga ik naar Buddha Park. En ik heb net 2 nachten Vang Vieng geboekt voor hierna. Heb nog wel ff zin in groene natuur.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun je zo onwijs mooi wandelen en fietsen!
T enige wat hier mooi is is t uitzicht op op de bergen. Ondanks een hotel in hogere prijsklasse dan wat een gemiddelde backpacker uitgeeft trekt t toch luidruchtig volk aan. Niet echt een succes dus. En van de overkant van de rivier dreunt muziek.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Wat balen! Dan is het toch weer aan het veranderen terug naar hoe het was. Maar die wandelingen zijn dan juist lekker, de herrie uit...
mayou schreef:
26-03-2018 20:29
Oh echt? Wat balen! Dan is het toch weer aan het veranderen terug naar hoe het was. Maar die wandelingen zijn dan juist lekker, de herrie uit...
De omgeving is inderdaad prachtig.

Mocht je nog willen fietsen, RB: Je hebt een mooie route vanuit VV, maar de weg langs de uitzichtpunten/grotten/lagoons is echt, echt slecht. Doe niet net als ik en huur geen gammele damesfiets, maar een scooter of zo, scheelt een hoop gevloek onderweg :| :proud:
Maar was de moeite waard :)

Overigens wordt die weg in 2018 aangepakt. Zal helaas tot gevolg hebben dat er nog veel meer met buggies wordt geraced en is het denk ik gedaan met de rust, dus wat mij betreft mogen die plannen nog even in de koelkast.
Ik huur helemaal niets op twee wielen, de wegen zijn hier veel te slecht voor. Ben blij dat ik dankzij pillen wel heb geslapen. Nu zou ik ns hhsterisch lachend over de verdieping moeten gaan en met deuren smijten! (6)

Hopen op zon vandaag en alvast vervoer terug regelen en mn vlucht naar Thailand.
Alle reacties Link kopieren
ben beetje aan het puzzelen.. om niet iedere keer hele dagen te reizen is vliegen natuurlijk een snelle optie.. Ik denk er nu aan om Vang Vieng te laten voor wat het is en door te vliegen naar Vientiane, en dan door naar Pakse (daar oa boloaven vlakte etc doen) en dan naar die 4000 eilanden en daarna weer thailand in.. (via pakse denk ik)

RB hoe heb jij VV ervaren ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven