Lapland 2027

13-02-2026 08:24 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn ons aan het oriënteren naar Lapland in februari 2027. Ik ben vooral nieuwsgierig naar andermans’ ervaring. Wie is er geweest? Heb je vlucht, accommodatie en activiteiten zelf geboekt of heb je een complete reis bij een organisatie geboekt? En hoe was je ervaring daar mee? Lapland is hoe dan ook duur, maar ik vraag mij af of het voordeliger is om alles zelf te boeken (de vlucht nu al boeken, accommodatie via Airbnb etc.). Welke activiteiten heb je gedaan? Welke plekken zijn mooi? (Wij hoeven niet per se naar heel toeristisch gebied.) Ervaringen en tips zijn van harte welkom! :)
Dropdrop schreef:
13-02-2026 16:06
Ja ik had geen idee wat ik moest verwachten en hoe zwaar die excursies zouden zijn.

Nu weet ik dat als het in zo'n totaalpakket zit is het niveau qua conditie/ uitdaging lager dan laag.

Hondenslee: half uurtje
Sneeuwschoenwandeling: 20 minuten

Als je echt de natuur in wil met de honden ipv van een rondje over een uitgesleten pad moet je dat zelf boeken.
Tja bij ons was dat anders, een urenlange huskeytocht, sneeuwschoen 1,5 uur met uitgebreide uitleg over dierensporen enzo.

Kijk vooral bij de beschrijving van de reis TO
lilly1980 schreef:
13-02-2026 17:48
Niet vervelend bedoeld, maar als je er voor openstaat: kijk eens Tom Waes de aflevering over Samiland. Zo willen ze liever dat je het noemt :)
Sápmi is nog beter.
Qua reisorganisatie is Nordic fijn.
Ik ben in 2024 geweest en woon er nu zelf voor het winterseizoen dus als je vragen hebt!
Ik kan Saariselka aanraden, is een klein dorpje en niet zo druk. Levi is drukker maar je hebt bv. wel meer winkels en restaurants. Skip Rovaniemi, veel te toeristisch en is lager gelegen.
Kleding zit bij de meeste excursies inbegrepen, maar met goede thermokleren kom je ver
Alles zelf boeken is goedkoper en is zeker te doen, 5 dagen is voldoende

Ik vond Saariselka wel leuker dan Levi. Je hebt daar een nationaal park waar je kunt wandelen.

Tip: die hele dik besneeuwde bomen die je vaak op foto's ziet voorbij komen zijn meestal hoger gelegen. Ga sneeuwschoenwandelen op een berg en daar vind je ze!
Heel gaaf zeker doen! Wij zijn net 1 week terug uit Finland. Geweldige ervaring, wij hebben eigenlijk alles zelf geregeld, vlucht, accomodatie en een huurauto. We hebben 2 vooraf geboekte excursies gedaan (husky tocht en snowscooter tocht) en zijn heel blij dat we niet de complete reis hebben laten organiseren. De snowscooter tocht was heel gaaf ook in een klein gezelschap. De husky tocht was echt heel groots en viel een beetje tegen. Voor de rest hebben we veel dingen daar ter plekke georganiseerd, fietsen huren, langlaufen etc.

Qua kleding hoef je echt niet veel geld uit te geven, vooral laagjes. Wij hadden ski kleding geleend en gehaald bij de Decathlon en Lidl en dat is prima, zelfs bij -20. Bij de grote excursies krijg je kleding.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven