les gorges du verdon

11-06-2012 15:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onderweg naar familie wil ik deze zomer een paar dagen verblijven in Les Gorges du Verdon. Veel gehoord over deze 'canyon' in Z-Frankrijk, wel eens langs gereden en vanaf een brug ver beneden die groene rivier tussen de hoge rotswanden gezien. Maar nog nooit echt in het gebied geweest. Ik wil graag met een tentje met zijn twee een paar dagen op een simpele camping staan (geen georganiseerd vertier, campingsupermarkten, sta-carvans en zwembad) in de buurt van een van de meren van de verdon-streek (waar je wel mag zwemmen) en mooie wandelroutes in de buurt. Ik heb al tig sites bekeken met campings en reviews, dat mijn hoofd ervan tolt. Ik dacht; viva-forum weet vast ook raad. Wie is hier wel eens geweest, op een camping gestaan en heeft tips voor een door mij omschreven camping (geen familie-camping dus).
Fan van Les Gorges meldt zich! Dit jaar gaan vriend en ik ook met z'n tweeen richting Frankrijk, naar het meer van Sainte Croix bij de Gorges. Wij zitten op de camping Les Clos de Barbey, 2 sterren, niks bijzonders, paar stacaravans en zwembadje en in een leuk plaatsje, Bauduen, op 5-10 min. loopafstand van het Lac du Sainte Croix. Het zit niet direct bij de Gorges ( zo;n 39 km ervan af), maar de weg ernaartoe is prachtig. Ik heb zelf met mijn ouders in de plaats Castellane gezeten, toeritisch met grote campings en vlakbij de Gorges. Gezien je 'eisen' denk ik niet dat deze leuke plaats erg geschikt is. Veel kleine kinderen, drukke animatie.
Lac de Ste Croix is heel leuk. Niet zo'n massaal toerisme, veelal locale fransen op de camping. Huur een waterfiets om door de Gorges te gaan. Is echt heel leuk.
Ik ga eens kijken naar die camping en Lac de Ste Croix. dank voor de tips!
Het is echt een prachtig mooi blauw meer. Met versmallingen waar je met een waterfiets of kano doorheen kunt. De route van en naar de Gorges vond ik adembenemend. Prachtige uitzichtpunten, adelaars die je kunt zien, mooi helder ( en op sommige plekken mooi wild!) water. Mooie wandelpaden en genoeg schaduw. 's ochtends vroeg ernaartoe, dan kun je veel zien. 's middags vonden wij het te warm, maar het uitzicht maakte het goed-:).

Ik heb even gekeken, maar volgens mij zijn er alleen plekken voor sta-caravans en bungalows. Ik kan zo geen staplekken voor eigen tenten vinden. Moet volgens mij wel mogelijk zijn, maar dat moet dan denk ik via de eigen camping site geboekt worden.
Ja, Lac de Ste Croix is idd heel mooi! Ben ik vroeger met mijn ouders geweest en heb toevallig pas het fotoalbum nog eens ingekeken. Super mooie omgeving daar. Wel erg toeristisch, maar dat is te verwachten natuurlijk.

Hier een kaartje waar veel campings op staan rondom het meer:

http://www.camping-frankr ... lac%20de%20sainte%20croix
Klopt, Lac de st Croix is geweldig! Wij stonden op een camping tussen Moustier en het meer, aan die kant is ook het begin van de gorges. Echt super mooi gebied!
Wij hebben twee weken gestaan op de Camping Municipal les Ruisses. Heerlijk relaxte sfeer. Dichtbij het Lac de st Croix (even de weg oversteken). Prachtige omgeving!
Die camping zocht ik. Een camping municipal (gemeente-camping) is over het algemeen een 'standaard' camping zonder hoempa-muziek en/of ander vermaak. Een zwembad op zo'n camping is al iets bijzonders.
Heeft inderdaad geen zwembad. Je kunt er 's-morgens stokbrood halen en 's-avonds pizza, bij zo'n open loket. Verder geen gedoe. Heerlijk, was echt heel leuk!
Zwembad is trouwens helemaal niet nodig. Het meer heeft heerlijk helder zwemwater. Er mogen geen motorboten varen, dus schoon.
quote:Cemby schreef op 11 juni 2012 @ 17:06:

Wij hebben twee weken gestaan op de Camping Municipal les Ruisses. Heerlijk relaxte sfeer. Dichtbij het Lac de st Croix (even de weg oversteken). Prachtige omgeving!

Hier ben ik ook geweest. Prachtig gelegen camping zonder poespas met uitzicht op het meer. Supermarktje en restaurantjes op loopafstand (pittige maar korte wandeling tegen de steile helling op, wel mooi).

Na een paar dagen zijn wij via de "route de crete" naar Castellane gereden, een leuk plaatsje aan de rivier. We zaten hier op

Camping Le Frederic Mistral, leuke kleine camping met prima sanitair op loopafstand van het centrum. Van hieruit hebben we activiteiten gedaan: raften en aqua rando en hier in de buurt is op rij-afstand nog een ander meer.

En vanuit Castellane zit je zo aan de cote d'Azur voor de volgende etappe van je vakantie!
Les clos de barbey hebben wij vorig jaar gezeten, eens maar nooit meer. Ben je er zelf al eens geweest, chantilly?

Alleen stacaravans, heel ongezellig. Een paar herrieschoppers, een rammelend aggregaat, een ijskoud zwembad en een belabberd "restaurant". De gorges zijn prachtig, maar niet van daaruit!
Ja we zijn er al een keer geweest en vonden het prima. Het is alleen om te overnachten, overdag trekken we erop uit. We zijn begin twintigers, lawaai zijn we gewend op vakantie, al hadden we hier toen geen last van, ook in het hoogseizoen geweest) het is net gerenoveerd volgens vrienden en het is heel erg verbeterd. Ze zijn bezig om een derde ster erbij te krijgen en eind april is ook het zwembad gerenoveerd. Aangezien we het vorige keer al prima vonden durfden we het nog wel een keer aan-;)
Prachtige omgeving. Met een kano kun je veel verder komen dan met de waterfiets; zeker als je bereid bent om je kano evt. een stukje te dragen/ slepen kom je op prachtige - en stille! - stukken. ( tegen de stroom in, dat dan weer wel )

http://www.frankrijkinbeeld.nl/lac-saint-croix.htm

http://www.frankrijkinbeeld.nl/wandelin ... verdon.htm

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ chantilly, zaten wij zeker net in de renovatie :s

Ze gingen notabene bestraten... in het hoogseizoen. Mafketels
Pff echt, wat een planning! Ik ben er twee jaar geleden geweest en toen was het wel wat oud, maar niet slecht. Kan best dat vorig jaar de renovatie is gestart, want het moe nu echt verbetert zijn! Minder dat het precies in jullie vakantie was, niet fijn om zo op vakantie te zijn.
quote:Cemby schreef op 11 juni 2012 @ 17:06:

Prima camping lekker dicht bij het meer.

En ook niet duur.

Fijne vakantie!
Wat een goede tips allemaal, dankjulliewel! En dank voor de routes BGB.
quote:azurblauw schreef op 11 juni 2012 @ 16:02:

Lac de Ste Croix is heel leuk. Niet zo'n massaal toerisme, veelal locale fransen op de camping. Huur een waterfiets om door de Gorges te gaan. Is echt heel leuk.Oef, geen idee wanneer jij er geweest bent maar wij waren er twee jaar geleden , eind aug. en het was er werkelijk overladen door toeristen. Vreselijk. Wel ontzettend mooie omgeving, adembenemend, dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven