Lesbos

22-12-2010 13:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend voorjaar ga ik met mijn man en twee kleine kinderen (4,5 en 1,5) naar Lesbos. We hebben daar een heel gaaf vakantiehuis geboekt, op ongeveer 100 m van het strand. Zin in!!

Omdat het de eerste keer is dat we gaan vliegen met die kleintjes en ik eigenlijk weinig weet van de Griekse eilanden, met name Lesbos natuurlijk, ben ik benieuwd of iemand tips heeft. Over vliegen met kleintjes in het algemeen en over het eiland zelf.

Ben benieuwd!
De stad Molivos is mooi, niet groot maar mooie straatjes en leuke winkeltjes. Ga daar vooral iets drinken bij restaurantje Tropicana, zowel vanwege de eigenaar Christos (superhartelijk, doet veel moeite zonder slijmerig of ongemakkelijk te zijn) als het eten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Je weet dat lesbos masaal bezocht word door een helehoop lesbische dames? Dat je niet opeens denkt, jee wat lopen hier veel dames hand in hand.
quote:Boarn schreef op 22 december 2010 @ 14:28:

Je weet dat lesbos masaal bezocht word door een helehoop lesbische dames? Dat je niet opeens denkt, jee wat lopen hier veel dames hand in hand. Grapje zeker?
vliegen met kleintjes, neusspray, neusspray, neusspray.

paar dagen van te voren mee beginnen en op vakantie ook een paar dagen voordat je weer gaat vliegen.
quote:Tinus1977 schreef op 22 december 2010 @ 14:31:

[...] Grapje zeker?Nee, dat is geen grapje. Hele vakantie reizen worden er voor lesbische dames naar lesbos georganiseerd. Lesbos staat bekend als het feesteiland van de lesbienne's. Niet dat het wat uit maakt. Maar als je daar moeite mee hebt, dan is het wel handig om te weten.
Nou nee, maar ik dacht echt dat je een geintje maakte! Wij zullen waarschijnlijk niet op de 'feestplekken' van de dames komen, dus dat is prima.

Wij willen wat uitstapjes maken, beetje cultuur, beetje natuur, strand en hangen... Met een dreumes die dan dan overdag slaapt gaan we ook geen complete dagtochten maken.
Ik ben dit jaar naar Lesbos geweest en ja, je ziet er homo's en ook lesbiennes, nou, poeh hee. Geen last gehad van hun feesten.

Wel een paar dingen om rekening mee te houden:

- Het ov is heel slecht, dus huur een jeep (geen kia, nee een jeep, dan kan je lekker offroad rijden) Wij hadden hier gehuurd, je kan nog wat onderhandelen over de prijs.

- Ik heb bij de bieb dit boek geleend. Daar staan mooie auto- en wandeltochten in. Is leuk om te doen, omdat je in de verschillende dorpjes snel uitgekeken bent; er is niet zo veel te doen.

- De boodschappen zijn tamelijk prijzig, door inflatie van de euro in Griekenland. Een halve liter kwark kost bijvoorbeeld 3 euro. Je kan daarom net zo goed elke dag uit eten. Ook omdat de keukenuitrusting van het appartement bij ons niet supergoed was.

Verder: mooi eiland! Fijne natuur en strandjes. Maar ook 'armoede' zichtbaar: veel onafgemaakte verbouwingen door gebrek aan geld.

Hoe dan ook, wij hebben ons een week prima vermaakt.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Boarn schreef op 22 december 2010 @ 14:28:

Je weet dat lesbos masaal bezocht word door een helehoop lesbische dames? Dat je niet opeens denkt, jee wat lopen hier veel dames hand in hand.wat een onzin
pochacco in "Lesbos griekenland"

kijk hier eens!
Gek op Griekenland!

en hier nog een..
Oh wat goed Biebelien! Ik heb heel wat te lezen zie ik!!
Er komen wel degelijk een heleboel lesbo's op Lesbos.

Sapho (dichteres die voor het eerst over vrouwenliefde schreef) kwam er immers vandaan. Voor veel vrouwen is het dus een soort bedevaards oord.

Echter....het lesbische leven speelt zich allemaal af in 1 dorpje; Skala Eresou.

Zolang je daar niet bent kom je net zo veel lesbo's of homo's tegen als waar dan ook in Griekenland.

Lesbos vond ik een prachtig eiland! Auto huren en veel bekijken.

Zelf zat ik in Molivos dat ik echt het mooiste dorp vond.

Maar voor een klein kindje niet een leuk strand. Kiezels namelijk.

Aan de zuidkant zaten dorpen waar veel gezinnen met kids zaten vanwege de zandstranden.

Vliegen met een klein kindje? Gewoon. Niets over te melden. Mijn dochter maakte op haar eerste al een vlucht van 11 uur dus Griekenland is een eitje. Naar Maastricht met een file vanaf Amsterdam duurt langer.

Weet dus niet wat voor tips ik je hier over kan geven.
Dank je Neele. Wij zitten gelukkig aan de zuidkant, in/bij Plomari.
quote:Tinus1977 schreef op 22 december 2010 @ 14:31:

[...]

Grapje zeker?

Nee, vroeger (nu nog?) is het eiland een trekpleister voor Lesbiënnes.

Heb er ooit een docu overgezien. Het woord Lesbisch is algeleid van dit eiland (zie wikipedia)
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:biebelien schreef op 22 december 2010 @ 15:29:

[...]

wat een onzin Is dus geen onzin
Lesbos is geen flikker aan.
Hi, een vriendin van is Grieks, en zij heeft daar nog een huis bij dr opa en oma

Wij zijn dus het hele eiland overgegaan met de scooter! Plomari vond ik een van de mooiste stranden hebben, heel helder water en mini kiezel/grof zand (dus niet het geplak van zand, maar ook geen harde kiezels!)

Verder zou ik indd een jeep/auto huren, dan kun je overal een beetje kijken. Molivos heeft een leuk nachtleven en Mytilini heeft een leuk winkelgedeelte.

Veel plezier!
quote:calvijn1 schreef op 22 december 2010 @ 16:04:

[...]

Is dus geen onzin

alleen in dat ene kleine kutdurpie.

verder zie je voornl stelletjes boven de 30
quote:Zamirah schreef op 22 december 2010 @ 16:23:

Lesbos is geen flikker aan.

Dit idd..

Ooit geweest ter ere van het 25-jarig huwelijk van m'n ouders in de meivakantie. Heel Griekenland was volgeboekt, alleen op Lesbos was nog plek. Nog nooit zo'n saaie week gehad.
Nou Zamirah en Lasvegas, dank voor de ontmoedigende bijdrage dan...

Met twee kleine kinderen doe je niet zo veel. Dus wij zijn wel gewend aan 'saaie' vakanties. We gaan dit keer 12 dagen en soms zal een uitstapje naar de supermarkt of het strand het hoogtepunt van de dag zijn. En dat vinden wij helemaal niet erg. Al hoop ik natuurlijk dat we ook gewoon veel leuks op het eiland kunnen gaan zien.

Oh, en we hebben een huurauto bij geboekt, dus dat zit wel goed.
quote:Tinus1977 schreef op 26 december 2010 @ 11:53:

Nou Zamirah en Lasvegas, dank voor de ontmoedigende bijdrage dan...

Met twee kleine kinderen doe je niet zo veel. Dus wij zijn wel gewend aan 'saaie' vakanties. We gaan dit keer 12 dagen en soms zal een uitstapje naar de supermarkt of het strand het hoogtepunt van de dag zijn. En dat vinden wij helemaal niet erg. Al hoop ik natuurlijk dat we ook gewoon veel leuks op het eiland kunnen gaan zien.

Oh, en we hebben een huurauto bij geboekt, dus dat zit wel goed.Ergens best apart om een vakantie te boeken naar een eiland zonder je er eerst in te verdiepen.
quote:calvijn1 schreef op 26 december 2010 @ 11:56:

[...]

Ergens best apart om een vakantie te boeken naar een eiland zonder je er eerst in te verdiepen.Hoezo, we hebben het forum toch? Maar serieus, we zijn vooral gevallen voor de accomodatie van Eliza was here. Vanwege eerder genoemde reden dat vakantie met kleine kindjes toch een heel ander tempo heeft, zijn de bezienswaardigheden iets minder belangrijk dan de plek waar we het meeste tijd gaan doorbrengen, namelijk de accomodatie. Ik had een aantal bestemmingen op mijn lijstje en we zijn gaan kijken wat voor vakantiehuis we daar konden vinden wat aan mijn eisen voldeed. Geloof me, hier is weken zoekwerk aan vooraf gegaan...
Ik vond Lesbos een erg leuk en divers eiland. Skala Sikamenias vond ik een heel leuk klein dorpje. Molyvos een heel leuk stadje om sávonds te eten en wat te drinken in een bar. De stad ook leuk om een beetje rond te lopen.

Nee hoor, ik vond het echt heerlijk.

Maak je dus niet druk.

Als je echt een feesteiland zoekt is het niets maar een autenthiek grieks eiland dan is het echt leuk.

Veel plezier!
Tinus,

Wij zijn er 2 1/2 jaar geleden geweest met ons zoontje vna toen 10 maanden. We hebben het heerlijk gehad!

Als je direct een auto huurt, kan je flink inkopen bij de Lidl, vlak buiten Mytilini. Zoon at nog niet met de pot mee en daar was een relatief groot assortiment groente (meneer bliefde geen potjes).

Wij vonden het geweldig om met onze huurauto door de kleinste dorpjes te rijden en door de smalste straatjes te gaan: dan zie je echt het traditionele griekse leven. Maar het is ECHT SMAL!

Molivos en Petra waren redelijke grote, leuke stadjes. Skala Sik (wat Neele noemt) heeft een heel leuk, pitoresk haventje. Wij waren er bij toeval op een rustige zondagochtend en het plaatje was perfect.

Fijne vakantie alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven