leuk hotel berlijn?

05-07-2014 21:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort samen met een vriendin van mij een mid-weekje naar berlijn toe.

We hebben net met zijn 2-en booking.com en zoover helemaal afgezocht, maar er zijn gewoon zoveel hotels, dat we door de bomen het bos niet meer zien..

Weet er hier iemand een leuk hotel dat midden in het centrum zit waarbij we voor niet heel veel geld een goede uitvalsbasis hebben om alle bezienswaardigheden te zien?

En is het met de auto of met het vliegtuig richtiger? Geen idee hoe duur je uit bent als ik mijn auto moet parkeren.

Groetjes Lianne
Wat vind jij 'niet te veel geld'?

En ook de trein is een optie, je doet

Er een uur of 5 over vanaf Amersfoort.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is geen centrum! Of beter gezegd: er zijn veel centrums. Het is net wat je wilt. Wil je vergane glorie a la Lijnbaan Rotterdam, kies je omgeving Bahnhof Zoo/Ku'damm. Wil je grauw Oostblok gecombineerd met hypermoderne architectuur? Kies dan omgeving Potsdammer platz/Friedrichstrasse. En zo zijn er talloze verschillen.

Zelf gaan we altijd naar een hotel in het voormalig oosten. Wijk Weissensee. Wel een kwartier trammen naar Alexanderplatz, maar soit. Berlijn is zo groot, je moet toch veel met het OV.
Een aantal jaar geleden ben ik bij het Courtyard Berlin City Center geweest. Was toen een leuke aanbieding en een mooi hotel. Goede locatie, dicht bij metrostation, als ik nog een keer naar Berlijn zou gaan, dan zou ik daar weer naar toe gaan.

Axel-Springer-Straße 57, Berlijn
Wij zaten vorig jaar in Art Hotel City Gallery Berlin. Kort bij een metrohalte, vanaf daar 2 haltes tot aan de Gedachtnisskirche (als je dat zo schrijft...). Niet midden in het centrum maar een goed hotel, prima ontbijt, dichtbij OV.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Op airbnb.nl staan ook leuke appartementen, in alle stadsdelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij zijn vorig jaar in hotel i31 geweest, ligt in de wijk Mitte. Ideale ligging, metro om de hoek.

Het is een nieuw hotel, niet te groot en best luxe. Niet al te duur, vond ik.

Ontzettend gastvrij, heerlijk ontbijt, en alles goed voor elkaar.

Heel erg genoten.
(Sorry, ik zit mobiel dus kan voorgaande reactie niet aanvullen.)

Op booking.com kun je ook de beoordelingen van boutique hotel i31 zien, die spreken voor zich.
Crowne Plaza, Berlin, ligt ook aardig centraal. Op loopafstand van de gedachtniskirche en de zoo.
Ik zat vorig jaar in hotel Comenius in Oost. Leuke wijk met veel betaalbare eettentjes in de buurt. Heb er zelf altijd een hekel aan om na het eten lang in de metro te moeten zitten terug naar het hotel. Sowieso vond ik de wijken in voormalig Oost leuker dan West. Wat iemand hiervoor ook al schreef, het is een beetje het Rotterdam gevoel in west.

Het hotel was niet het toppunt van hip, maar wel schoon en goed ontbijt. En dicht bij een tramhalte. Lag volgens mij in Friedrichhain.
IMA Lofts, of Circus Hotel

Inderdaad, er is niet één centrum. Elke wijk heeft een eigen centrum. Ik vind Friedrichshain de leukste wijk.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Oja, volgens sites als hotelspecials zat het vol, maar toen we rechtstreeks contact zochten met het hotel hadden ze nog genoeg plek en nog goedkoper ook.
Hansa Metropolitan, héél dichtbij de Kurfürstendamm maar wel in een rustige wijk. We kregen gratis parkeerkaartjes om vlakbij te parkeren.
Wij zaten vorig jaar in hetzelfde hotel als Katinka,geboekt via hotelspecials dat was het goedkoopste. En gratis parkeren en wifi op de kamer.

Echt een prima hotel,vrienden van ons zijn daar al 3x geweest. Vlakbij de metro dus je bent wel overal zo.

Op de website Berlijn-blog vind je veel leuke en nuttige info.

Een aanrader is een fietstocht boeken bij baja bikes. Hebben wij gedaan en vond ik echt heel leuk en interessant.
Wij zijn vorig jaar naar het H10 kurfurstendamm geweest.

Super mooi hotel, uitgebreid ontbijtbuffet, mooie, schone kamers en heerlijke bedden!

Ligt in een zijstraat van de kurfurstendamm ( DE winkelstraat in Berlijn) en op 10 minuten lopen van een groot treinstation(bij de ZOO)

Wij zijn toen met het vliegtuig gegaan, nog geen uurtje vliegen, we waren amper in de lucht of we daalden alweer. Met de bus is het dan nog een 15/20 minuten naar het hotel.

Tip: koop een openbaarvervoer kaart. Kun je een aantal (kun je zelf kiezen hoeveel dagen 1,3,5 en 7 geloof ik) dagen onbepertk gebruik maken van de metro/bus. Ideaal!
Eens met Dolfje. Kijk sowieso ook op Hotelspecials.nl. Die hebben veel 4=3 en 7=5 aanbiedingen waardoor ik vorig jaar een week in een schitterend 4-sterren hotel zat voor 27 euro per nacht (inclusief ontbijt dat anders ¤19.50 gekost had!).

Stel dat je van 28-jul tm 1-aug gaat (ma-vr) dan is die van Dolfje 95 euro p.p. in totaal incl ontbijt.
Ik zat destijds in het Michel Berger hotel. Het is een budgethotel, super vriendelijk personeel, goed ontbijt, niet duur. En toen ik er was speelde er een band en waren er dj's. Was met mijn moeder, en ondanks dat het hotel zich meer richt op jongeren, was zij ook erg enthousiast. Zit ook in een leuke buurt en ov aan de overkant van de straat (en fietsverhuur aan de andere kant van de brug).
En je hebt een vignet nodig om de stad in te mogen met de auto.
Dat vignet moet je in Duitsland bestellen en niet bij de ANWB. Op Berlijn blog staat een link. Veel goedkoper!

Wij hadden hem binnen een paar dagen in huis.
Ik ben een aantal jaar geleden in hotel Berlin Plaza Hotel am Kurfürstendamm geweest. Wij zijn toen met de trein vanuit Amersfoort gegaan.

Komende zomer gaan we weer en we hebben precies hetzelfde weer geboekt. Beviel ons prima. Met de trein is het ook goed te doen!!
Wij gaan altijd in een appartement voor een midweek of week. Via airbnb.com of fewo-direkt.de En omdat wij wel graag met de auto gaan zoeken we dan iets waar je bij kunt parkeren.
Ik wou ook zeggen airbnb maar dan worden je mogelijkheden wel nog ruimer natuurlijk

Maar er zijn veel leuke appartementjes te huur in Berlijn voor echt heel goeie prijzen! Ik was er een tijdje geleden en huurde iets op de grens tussen kreuzberg en friedrichshain, vond ik een heel leuke buurt. Maar iedere buurt in Berlijn heeft een heel eigen sfeer dus het is net een beetje wat je zoekt. Wil je cultuur? Geschiedenis? Luxe shoppen? Tot de volgende ochtend vroeg stappen? Kan allemaal.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven