leuk hotel centrum Parijs

21-01-2011 13:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met Valentijnsdag wil ik mijn vriendje verrassen met een paar dagen Parijs. Liefst in latin Quartier of in de buurt van Pigalle. In ieder geval wel in de buurt van het centrum.

We hebben een beperkt budget. Ik heb gekeken naar de prijzen van treinreizen en vliegkosten naar Parijs, het viel mij op dat vliegen minder kost dan treinreizen. Wie heeft er tips en adressen, we willen geen luxe maar wel een schoon hotel waar ontbijt bij in begrepen is.
Alles is niets, Niets is alles
Ik ben vorig weekend naar Parijs geweest met de thalys. Ik betaalde voor de thalys 70 euro voor een retour.

We hebben geslapen in hotel Albe, om de hoek bij de notre dam.

Was volgens mij iets van 70 euro per nacht. Simpele kamer, maar heel schoon en mooie badkamer. Ontbijt was gewoon goed, niet bijzonder wel voldoende keus.
De goedkope vluchten zijn wel vaak op onmogelijke tijdstippen en je mag alleen handbagage mee. Ook moet je nog vanaf het vliegveld naar de stad geraken, maar misschien stap je zo op de metro.

En hoe beperkt is je budget?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, en ik vind het ontbijt in hotels vaak niet bijzonder: lauwe bak koffie/thee, glaasje aangelengd sap, croissantje, kuipje jam en een eitje. Ik ga liever zelf naar een koffietentje om iets te eten wat ik lekker vind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik weet niet of de actie nog steeds geldt: maar vorige week kon je nog voor 70 euro een retourtje parijs boeken bij ns hispeed.

Een leuk hotel heb ik ook nog niet. Dus ga dit topic even volgen. Het budget voor het hotel is bij mij nog niet echt vastgesteld. Dus alle tips zijn welkom
http://www.hoteldulevant.com/pages_uk_new/frameset.htm

Moppeman is voor zijn werk vaak in dit hotel geweest. Ik ben er ook eens een weekje geweest, en dat beviel prima.

Het is midden in het Quartier Latin, en op kruipafstand van een metro en RER-knooppunt.
En stel je niets voor bij een Frans ontbijt, waar dan ook.

Croissantje, zwarte koffie, sinaasappelsap.
Hotel des Arts is wel een prettig hotel.

Goedkoop, schoon, en veel bezienswaardigheden op loopafstand.

Je loopt zo naar het metro station, en de buurt zelf is erg gezellig. Een grote straat heet Rue d Abesses, die staat haaks op de straat waar je hotel staat. Daar kun je heerlijk eten, onze favo Japanner zit daar. De wijk Pigalle met de Moulin Rouge is op loopafstand.

Hier heb je de link, is eigenlijk nog makkelijker.

http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=311093;label=des-arts-paris-dCIMqkmclPq4qJPgJHOVpwS4901138274;ws=&gclid=CNL946mmy6YCFcWHDgodAQtSHQ
En op loopafstand van de Sacre Coueur met haar prachtige uitzicht. Superromantisch hoor.
Hotel tour d' auvergne, in de rue du (of de la? ;) ) tour d' auvergne. Tussen gare du nord en sacre coeur dus gezellig en handig als je met thalys zou gaan (zou ik zeker doen!!). Niet heel goedkoop maar wel heel romantisch en leuk.
De omgeving van de Sacre Coeur vind ik in het donker zo vervelend....
quote:kerriebredsjo schreef op 21 januari 2011 @ 13:37:

Hotel des Arts is wel een prettig hotel.

Goedkoop, schoon, en veel bezienswaardigheden op loopafstand.

Je loopt zo naar het metro station, en de buurt zelf is erg gezellig. Een grote straat heet Rue d Abesses, die staat haaks op de straat waar je hotel staat. Daar kun je heerlijk eten, onze favo Japanner zit daar. De wijk Pigalle met de Moulin Rouge is op loopafstand.

Hier heb je de link, is eigenlijk nog makkelijker.

http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=311093;label=des-arts-paris-dCIMqkmclPq4qJPgJHOVpwS4901138274;ws=&gclid=CNL946mmy6YCFcWHDgodAQtSHQDaar heb ik ook leuke ervaringen mee! Perfecte locatie;)
Dank voor de reacties, hotel des Arts lijkt mij een leuk hotel op een top locatie dicht bij Quartier Latin. In de buurt zit een goede Japans sushi bar waar je voor 10 euro heel goed kunt eten. Hotel du Levant is een ook een zeer goede keus maar niet voor ons budget....helaas

Voor zover ik heb kunnen vinden is dit de beste prijs voor een goed hotel op een leuke locatie.3 nachten met zijn tweeën voor 245 euro is te doen. Nu nog een aanbieding van de NS zoeken/vinden. Ik lees nog mee en als ik wat tegenkom aan aanbiedingen laat ik het weten.
Alles is niets, Niets is alles
Kijk op Vrijuit of Neckermann.be, staan weleens leuke aanbiedingen.

In de buurt van Place d'Italie zit dit hotel:

http://www.jacks-hotel.com/fr/index.php

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven