Leuk pretpark voor 7-jarige in Duitsland?

24-05-2024 22:55 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar zijn wij aan het einde van de vakantie naar Playmobilland geweest in Zuid Duitsland en dat is erg goed bevallen. Daarom wilden we zoiets weer doen. Wens van de 7-jarige is Legoland in Duitsland, maar dat vind ik eigenlijk wel erg duur. Ik heb gelezen, dat er wel kortingsbonnen zijn die in lego-magazines staan, maar ik heb geen idee waar die lego-bladen (met kortingsbonnen) te koop zijn. Daarom ben ik op zoek naar een leuk, wat goedkoper pretpark ergens in Zuid- of Midden Duitsland. Wie heeft er een leuk idee of leuke tips? Of wie weet waar die kortingsbonnen te verkrijgen zijn? Of wie kan me overtuigen, dat het het geld echt waard is?
Nog wat informatie: Kind wordt eind september 8, is niet de grootste en is niet echt een grote durfal, dus ik vermoed dat de echte achtbanen en spannende attracties over geslagen worden ivm te klein of te spannend. Hij houdt wel van lego, maar dan met name zelf bouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Movipark, hebben vaak aanbiedingen met hotelovernachting en 2e dag gratis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt, ik zal eens kijken naar Movipark
Alle reacties Link kopieren Quote
Irrland, pretpark dekt misschien niet helemaal de lading maar leuk is het zeker! Niet te lang mee wachten maar 7/8 jaar is zeker nog heel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt holiday park en Schwaben park in zuid Duitsland, dat zijn beide wel leuke opties voor die leeftijd. Ik heb niet gekeken naar de prijzen trouwens. Weet niet wat Legoland kost? Want op zich is Legoland qua attractieaanbod wel ook echt leuk voor die leeftijd.
Irrland is ook een goede optie inderdaad!
Moviepark zou ik zelf voor die leeftijd niet doen als het niet echt een durfal is.

Europapark is wel echt het leukst, maar dat is ook vrij prijzig en zo groot dat je wel minimaal 2 dagen nodig hebt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen vonden Phantasialand leuk, maar dat behoeft geen hele vakantie. En is, zo te zien, aanmerkelijk duurder dan Legoland (€ 57,= om € 39,=). Voor een dagje weg met een Lego liefhebber is € 39,= toch best een schappelijke prijs of zeg ik nu iets raars?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Movipark wacht ik inderdaad nog maar even mee, totdat hij wat ouder is.
Ik ga de andere parken even opzoeken. Bedankt voor de tips!

Als ik kijk op de site van Legoland, dan kost de entree van kind rond de 58 euro en voor een volwassenen 64 euro en dat vind ik best wel veel voor een dagje weg. Ik zie nu dat in de voorverkoop het goedkoper is, inderdaad de 39 euro voor een volwassene. Ik zal eens kijken of die prijs ook voor een dag in de zomervakantie geldt. De prijs wil dan nog wel eens hoger worden....
Phantasialand en Europaprk vind ik ook te duur en te groot. Misschien als hij wat ouder is
Alle reacties Link kopieren Quote
Phantasialand is leuker met een wat ouder/groter kind dat ook meer durft. Daar staan echt een paar hele goede achtbanen namelijk :) maar qua overig attractieaanbod vind ik phantasialand de normale entree niet waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irrland inderdaad!
Gigagrote aparte 'speeltuin' van (dubbel) pretparkformaat zonder rijen.
Google even in een indruk te krijgen.

Ook sympathiek park, met lage prijzen, lage entreeprijs en voor een paar euro huur je een bolderkar, bbq, gewoon je eigen eten mee brengen is geen probleem maar je kan ook bbq-pakketten kopen.
En zeker zwemspullen mee!

Oh ja
Geen achtbanen of mega-attracties, wel reuzen-lego om levensgroot mee te bouwen
missjohnson wijzigde dit bericht op 24-05-2024 23:58
Reden: Aanvulling
11.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-05-2024 23:09
Je hebt holiday park en Schwaben park in zuid Duitsland, dat zijn beide wel leuke opties voor die leeftijd. Ik heb niet gekeken naar de prijzen trouwens. Weet niet wat Legoland kost? Want op zich is Legoland qua attractieaanbod wel ook echt leuk voor die leeftijd.
Irrland is ook een goede optie inderdaad!
Moviepark zou ik zelf voor die leeftijd niet doen als het niet echt een durfal is.

Europapark is wel echt het leukst, maar dat is ook vrij prijzig en zo groot dat je wel minimaal 2 dagen nodig hebt eigenlijk.
Ik vind het juist erg passend voor kleine kinderen en volwassenen. Zeker omdat ze in het gedeelte voor kleine kinderen ook leuke attracties hebben of attracties voor volwassenen en dan juist in het klein. De show en de parade gewoon heel erg leuk. Wij zijn er 2x geweest en de kinderen groot en klein hebben zich er juist heel er kunnen vermaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij "Pullman City" in de Harz hebben we een leuke dag gehad met cowboys en indianen.

Geen kermisattracties toen, wel shows.

En Riesenschnitzel eten.

https://www.pullmancityharz.de/
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Legoland is echt leuk voor 7 jarige. Afgelopen zomer 69 euro voor 2 dagen entree.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet voor een hele vakantie maar er is een soort 'keten' aan pretparken in duitsland. Wij zijn naar Fort fun geweest en naar eifelpark gondorf en die leken onder dezelfde keten te vallen.
Betaalbaar, niet te druk, en mijn niet zo dappere en wat oudere kinderen vonden de attracties spannend genoeg. Gemoedelijke sfeer en betaalbaar eten.
Niet voor een hele vakantie, wij hebben een keer een vakantie rond 'dingen die we wilden zien' geboekt en deze uitjes waren echt super relaxed als 'tussendoortje'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irrland is inderdaad een leuk dagje uit, daar kan een 7jarige zich zeker een dagje vermaken.

Wat betreft de kortingsbonnen van Legoland: deze kan je vinden in de gratis legoboekjes in de speelgoedwinkel (vorig jaar in ieder geval wel).Van die boekjes waar allerlei legosets in staan. Ik heb ook lang gezocht (en bijna op marktplaats gekocht) voor ik daar achter was, terwijl ik stapels van die boekjes thuis had liggen :hyper:
Wij zijn vorig jaar toen zoontjes 5 en 7 waren naar Legoland Denemarken geweest en dat vonden ze wel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanvullng:
Die bon was kind gratis bij een volwassene, maar dan betaalde je wel de volle prijs voor de volwassene (zonder de voorverkoopkorting). Dus het leek meer korting dan het was, maar alsnog wel de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
25-05-2024 04:59
Niet voor een hele vakantie maar er is een soort 'keten' aan pretparken in duitsland. Wij zijn naar Fort fun geweest en naar eifelpark gondorf en die leken onder dezelfde keten te vallen.
Betaalbaar, niet te druk, en mijn niet zo dappere en wat oudere kinderen vonden de attracties spannend genoeg. Gemoedelijke sfeer en betaalbaar eten.
Niet voor een hele vakantie, wij hebben een keer een vakantie rond 'dingen die we wilden zien' geboekt en deze uitjes waren echt super relaxed als 'tussendoortje'.
Welke keten is dat dan? Want ze zijn niet van dezelfde eigenaar en een “keten” van attractieparken in Duitsland zegt me niks.
En Eifelpark vind ik zelf niet heel betaalbaar meer eigenlijk. Wij zijn er jaren lang naartoe gegaan, maar sinds corona is de prijs echt absurd hoog geworden voor wat je krijgt. Gewoon 37,50, dat betaal ik ook voor een dag toverland en dat park is toch echt wel een stuk aantrekkelijker qua attractieaanbod. Eifelpark heeft voornamelijk kermisattracties staan, vooral bovenaan in het park. Toverland heeft een mega wingcoaster van 1 van de beste bouwers ter wereld. Vrij groot verschil in kwaliteit van attracties en dan vind ik de prijs echt buitensporig voor een park als Eifelpark.

TO, mocht je richting Berlijn gaan eventueel dan kan ik Karls erlebnisdorf Elstal van harte aanbevelen! Wij zijn een paar jaar terug op vakantie geweest in het Spreewald en vanaf daar een dag naar Karls geweest. Het is een keten met een aantal van deze parken, verschillend in grootte. Elstal en Rövershagen zijn de 2 grootste. Ze liggen wel allemaal in noord Duitsland en in het oosten. Ze zijn bezig met een park in Oberhausen, maar die opent waarschijnlijk pas in 2026. Het hele park draait om aardbeien, aardappels en het boeren leven. De aankleding en afwerking van deze parken is echt geweldig! Werkelijk alles wat je ziet is in stijl van het thema. Het is ooit begonnen met een speeltuin bij een aardbeienstalletje en dat is uitgegroeid tot echt pretparken met hele leuke attracties, speeltuinen, shows enz. Er zit ook een hele grote landwinkel bij met de lekkerste dingen :) ik ben echt groot fan van deze parken en 7 is de perfecte leeftijd ervoor! Onze dochter is toen ze 10 was nog geweest, we hebben ons toen ook nog goed vermaakt. De entree is €22,50 maar je kan ook zo naar binnen zonder te betalen. Dan kan je geen attracties in of je betaald los per attractie als ik me niet vergis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
24-05-2024 23:59
Ik vind het juist erg passend voor kleine kinderen en volwassenen. Zeker omdat ze in het gedeelte voor kleine kinderen ook leuke attracties hebben of attracties voor volwassenen en dan juist in het klein. De show en de parade gewoon heel erg leuk. Wij zijn er 2x geweest en de kinderen groot en klein hebben zich er juist heel er kunnen vermaken.
Het is meer dat ik het zonde zou vinden om die toffe achtbanen dan over te slaan. Er staan daar echt een paar goede banen die je eigenlijk niet mag missen bij een bezoek. Dus vandaar dat ik daar eerder heen zou gaan als kind daar ook in durft. Hetzelfde met Phantasialand. Daar staat wat mij betreft 1 van de beste suspended achtbanen, zonde om die over te slaan als je er toch bent. Dan kan je beter nu een ander park kiezen waarbij je wel gewoon overal in kan met kind :) maar goed, dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kleiner park, met attracties en dieren, bezocht met onze toen 8-jarige, is het Steinwasenpark. In het Zwarte Woud, ongeveer 30 minuten autorijden vanaf Freiburg. Wij waren er in een zomervakantie en het was echt niet druk. Een toffe wilwaterbaan, rodelbaan achtige attracties, het was een groot succes. Geen achtbanen, wel leuke attracties en lekker gemoedelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlakbij het moviepark heb je Schloss Beck
https://www.schloss-beck.de/

Dat is echt op jongere kinderen gericht, mss even kijken of dat voor jullie nog passend is?
Is een kleiner park, wel prachtig gelegen in de slot tuin 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Net voorbij Wurzburg heb je Freizeitpark Geiselwind. Dit is wel een wat duurder attractiepark. Entreeprijs voor volwassenen ligt rond de 44 euro. In het zuiden van Duitsland in de buurt van Salzburg (Oostenrijk) ligt Freizeitpark Ruhpolding. Een erg leuk en kleiner attractiepark wat een hoge waardering heeft. Mijn kinderen waren ook erg enthousiast. De entreeprijs van dit park ligt rond de 20 euro. Een aantal jaar geleden waren er ook kortingsbonnen te verkrijgen bij de plaatselijke vvv. Voor 1 persoon hoefden we toen niet te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wunderland Kalkar

https://www.wunderlandkalkar.eu/nl

Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.panopark.de
Dit is ook een leuk kleinschalig park
Geen wilde attracties

Of deze
https://www.kettelerhof.de/
dien je wel van te voren te reserveren
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allen voor alle reacties en tips! Veel leuke tips en parken.
Irrland lijkt me heel leuk! En ook geschikt voor kind. Helaas niet echt passend qua route. Hij gaat wel op mijn lijstje, voor om te onthouden. Voor als we een weekend weg daar in de buurt zijn of zo.
Zo zijn er nog wat parken die niet zo passend zijn qua route.
Alle reacties Link kopieren Quote
Parelmoer schreef:
25-05-2024 07:54
In het zuiden van Duitsland in de buurt van Salzburg (Oostenrijk) ligt Freizeitpark Ruhpolding. Een erg leuk en kleiner attractiepark wat een hoge waardering heeft. Mijn kinderen waren ook erg enthousiast. De entreeprijs van dit park ligt rond de 20 euro. Een aantal jaar geleden waren er ook kortingsbonnen te verkrijgen bij de plaatselijke vvv. Voor 1 persoon hoefden we toen niet te betalen.
Ik ga deze ook even onthouden. We willen eerst kamperen ten zuiden van Salzburg, dus mogelijk kunnen we daar heen vanaf onze kampeerplek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
25-05-2024 07:02
Het is meer dat ik het zonde zou vinden om die toffe achtbanen dan over te slaan. Er staan daar echt een paar goede banen die je eigenlijk niet mag missen bij een bezoek. Dus vandaar dat ik daar eerder heen zou gaan als kind daar ook in durft. Hetzelfde met Phantasialand. Daar staat wat mij betreft 1 van de beste suspended achtbanen, zonde om die over te slaan als je er toch bent. Dan kan je beter nu een ander park kiezen waarbij je wel gewoon overal in kan met kind :) maar goed, dat is mijn mening.
Ik ook! Hij en wij zullen ons echt wel vermaken in een groot en duur park, maar als ik moet kiezen tussen ons vermaken in een duur park of ons vermaken in een wat goedkoper park en we die hele grote, bijzondere (en duur makende) attracties niet gaan missen of gaan doen, dan kies ik toch voor een goedkoper park. Die dure, grote parken komen dan wel later een keer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven