Leuke camping in Italië (2012)

06-09-2011 11:15 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar konden wij door omstandigheden niet op vakantie. Prima, wat niet kan, kan niet, maar we hebben het best wel gemist. Nu zijn we dus vol enthousiasme plannen aan het maken voor volgend jaar, want dan willen we toch wel weer op reis gaan.

Het idee is om met onze twee kinderen (7 en 4) naar een camping met te huren stacaravans in Italië te gaan. Liefst aan de kust, max. 1300 km rijden vanaf Utrecht. Een wat kleinere camping (± 200 plaatsen) heeft onze voorkeur. Enige musthave: zwembad met glijbaan voor de kids, daar verheugen ze zich zo'n beetje het hele jaar op bij het horen van het woord "Vakantie" :-D

Ik ben al even aan het zoeken geweest op de bekende sites, maar wat mij opvalt aan Italië is óf een megagrote camping met glijbanen óf een kleinere camping zonder glijbanen.

Aangezien de zomervakantie net voorbij is, liggen jullie tips misschien nog vers in het geheugen. Daarom dus nu alvast de vraag: Waar moeten we volgend jaar zijn?
Ik weet niet of je dit iets vind, maar wij hebben onze beste vakantie gevierd in Italië aan het Gardameer: Garda Village.

Heel nette camping, met alleen stacaravans of appartementen, geen tenten. Zwembad heeft echter geen glijbaan.... Wel kun je uiteraard de bekende waterfietsen huren met glijbaantje erop, en in de buurt is er evt. een aquapark met heeeeel veel glijbanen.

Mijn kinderen zijn absoluut geen animatie-kinderen, maar op deze camping heeft mijn dochter van toen 5 zelfs als enig NL meisje meegedaan met een musical. Ze hebben een soort arena met groot podium waar een super enthousiast animatie-team 's avonds de kinderdans doet en daarna is er een show.

Echt de beste vakantie ooit, voor ons dan.

De afstand was voor ons bijna 1200 km dus qua afstand ook nog goed te doen. Leuke, wel heel toeristische, plaatsjes in de buurt waar we ons ook prima vermaakt hebben. Pretpark Gardaland in de buurt, je kunt overal lekker het water op, en toen wij er waren was het enorm heet, heerlijk was het dan om in een plaatsje even het water in te kunnen duiken, kon overal heel goed, even opdrogen in de zon en je kunt er weer tegenaan. En natuurlijk heerlijk ijs.

Succes!!
Camping Ca' Savio

Ik ging hier vanaf mijn 8ste heen samen met mijn ouders en heb mij als kind altijd goed kunnen vermaken. We zijn daar tot mijn 14de vaak heen geweest. Echt een aanrader! voor ieder wat wils, goed eten.. er zit een supermarktje bij, direct aan het strand, zwembaden, glijbanen...

Camping Ca'savio
oh ja, garda village zit ook direct aan het meer met zandstrandje (en laatste stukje wel kiezels, dus surfschoentjes zijn een aanrader).

ook supermarktje en heel vriendelijke mensen. Zelfs een heel camping-lied wat iedereen na een paar dagen meezingt. Klinkt bijna eng, maar dat was het niet, want ook wij zijn geen typische animatie-types, maar vonden het toch erg leuk.

Allemaal vriendelijke mensen en een echte familie-camping.
quote:Nina_22 schreef op 06 september 2011 @ 12:18:

Camping Ca' Savio

Ik ging hier vanaf mijn 8ste heen samen met mijn ouders en heb mij als kind altijd goed kunnen vermaken. We zijn daar tot mijn 14de vaak heen geweest. Echt een aanrader! voor ieder wat wils, goed eten.. er zit een supermarktje bij, direct aan het strand, zwembaden, glijbanen...

Camping Ca'savio

Wij zaten afgelopen zomer daar vlakbij (camping mediteraneo), maar wij vonden het vreselijk. Zó ontzettend druk, alle campings aaneengeschakeld, zit je op een kleinere camping, maar de hele kust is 1 grote camping.

Ik kan het niet aanraden, ook de omgeving was totaal niet mooi, nee, niet voor herhaling vatbaar.
@ theempress

Jammer dat het zo druk was...

Toen wij er heen gingen was het nog niet zo druk maarja de tijden veranderd zo te horen... erg jammer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven