Leuke camping Luxemburg
maandag 5 juli 2021 om 18:00
Hoi allemaal,
Graag zou ik deze zomer naar een leuke camping in Luxemburg gaan. Heeft iemand van jullie nog tips voor een leuke camping of eventuele uitstapjes?
Ter info:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Graag zou ik deze zomer naar een leuke camping in Luxemburg gaan. Heeft iemand van jullie nog tips voor een leuke camping of eventuele uitstapjes?
Ter info:
- Onze leeftijd is midden twintig
- We wandelen en fietsen graag (fietsverhuur op de camping zou tof zijn)
- Onze voorkeur gaat uit naar een camping met een mooi uitzicht met leuke activiteiten of bezienswaardigheden in de directe omgeving
- Een zwembad is leuk, maar geen vereiste
Alvast bedankt voor jullie hulp!
maandag 5 juli 2021 om 18:35
Ik kom minstens twee keer per jaar in Luxemburg, maar wij hebben daar een vakantiehuisje. Dus van campings heb ik geen verstand, wel wat mooie plekken.
Er zijn een aantal plekken die prachtig zijn. Remich is de plek voor toeristen om samen te komen. Dit ligt rechtsonder Luxemburg aan de Duitse grens. Je kan met een rondvaartboot (vorig jaar gingen die niet vanwege corona) een tocht maken over de Moezel en aangezien de Duitse grens vlakbij is kun je de grens over om boodschappen te doen. Dit beveel ik jullie ten strengste aan. De Cactus is een winkelketen waar je enorm veel geld kwijt bent voor eten. Zo'n diepvriesloempia (2 stuks) kosten als snel 4 euro. Voor de oorlogsliefhebbers zijn er in het noorden van Frankrijk enkele bunkers waar je, mits je een gids hebt, veel te weten komt over de Tweede Wereldoorlog. Ook Schengen ligt vlakbij Remich.
De beste Spa is te vinden in Mondorf-Les-Bains tegen de Franse grens. Het is een prijzige Spa, maar echt prettig om even te zijn. Er staat in de lobby een fontein waar je echt mineraalwater (dus niet die troep die je in flessen koopt( kunt drinken en is ook een aanrader om eens te proberen. Als laatste kan ik Chateau Vianden (noordelijkste deel van Luxemburg, maar tegen de Duitse grens) aanraden. Boven in de kasteeltoren hangt een groot laken met daarop de bloedlijn van het Luxemburgse en Nederlandse Koningshuis en hoe deze met elkaar zijn verweven (incest...) Om te wandelen is Klein Zwitserland (Mullerthal, zit een camping genaamd Cascade) ook een prachtig natuurgebied.
Geniet van Luxemburg, maar weet wel dat mondkapjes nog steeds verplicht zijn!
Er zijn een aantal plekken die prachtig zijn. Remich is de plek voor toeristen om samen te komen. Dit ligt rechtsonder Luxemburg aan de Duitse grens. Je kan met een rondvaartboot (vorig jaar gingen die niet vanwege corona) een tocht maken over de Moezel en aangezien de Duitse grens vlakbij is kun je de grens over om boodschappen te doen. Dit beveel ik jullie ten strengste aan. De Cactus is een winkelketen waar je enorm veel geld kwijt bent voor eten. Zo'n diepvriesloempia (2 stuks) kosten als snel 4 euro. Voor de oorlogsliefhebbers zijn er in het noorden van Frankrijk enkele bunkers waar je, mits je een gids hebt, veel te weten komt over de Tweede Wereldoorlog. Ook Schengen ligt vlakbij Remich.
De beste Spa is te vinden in Mondorf-Les-Bains tegen de Franse grens. Het is een prijzige Spa, maar echt prettig om even te zijn. Er staat in de lobby een fontein waar je echt mineraalwater (dus niet die troep die je in flessen koopt( kunt drinken en is ook een aanrader om eens te proberen. Als laatste kan ik Chateau Vianden (noordelijkste deel van Luxemburg, maar tegen de Duitse grens) aanraden. Boven in de kasteeltoren hangt een groot laken met daarop de bloedlijn van het Luxemburgse en Nederlandse Koningshuis en hoe deze met elkaar zijn verweven (incest...) Om te wandelen is Klein Zwitserland (Mullerthal, zit een camping genaamd Cascade) ook een prachtig natuurgebied.
maandag 5 juli 2021 om 19:00
Huh. Beveel je het nu van harte aan, of raad je het ten strengste af?Alex_34 schreef: ↑05-07-2021 18:35Ik kom minstens twee keer per jaar in Luxemburg, maar wij hebben daar een vakantiehuisje. Dus van campings heb ik geen verstand, wel wat mooie plekken.
maandag 5 juli 2021 om 19:46
Het is van harte, ten zeerste, of ten stelligste aanbevolen. Ten strengste aanbevelen bestaat echt niet hoor, google maar.
Niet dat het verder natuurlijk erg is Alex, maar ik snapte het even niet.
Oja, en on topic, lol, camping Bleesbruck. Geen zwembad, wel mooi gelegen.
zanahoria wijzigde dit bericht op 05-07-2021 19:49
22.91% gewijzigd
maandag 5 juli 2021 om 19:51
Birkelt is een hele leuke camping. Wij hebben er een caravan gehuurd paar jaar geleden.
Ettelbrück heeft een oorlogsmuseum waar diep ingegaan wordt op het Ardennen-offensief.
Vlakbij Bettembourg heb je Parc Merveillieux. Een kleinschalig dierenpark.
Grevenmacher heeft een vlindertuin, en een keer gas geven verder zit Wasserbillig. Daar zit een aquarium. Een man met een uit de hand gelopen vissenhobby, die heel bevlogen uitleg geeft.
Bezoek zeker ook Trier, net over de grens.
Ettelbrück heeft een oorlogsmuseum waar diep ingegaan wordt op het Ardennen-offensief.
Vlakbij Bettembourg heb je Parc Merveillieux. Een kleinschalig dierenpark.
Grevenmacher heeft een vlindertuin, en een keer gas geven verder zit Wasserbillig. Daar zit een aquarium. Een man met een uit de hand gelopen vissenhobby, die heel bevlogen uitleg geeft.
Bezoek zeker ook Trier, net over de grens.
maandag 5 juli 2021 om 19:56
Het was ook een grapje. Ik zal voortaan een andere smiley gebruiken.Zanahoria schreef: ↑05-07-2021 19:46Het is van harte, ten zeerste, of ten stelligste aanbevolen. Ten strengste aanbevelen bestaat echt niet hoor, google maar.
Niet dat het verder natuurlijk erg is Alex, maar ik snapte het even niet.
Oja, en on topic, lol, camping Bleesbruck. Geen zwembad, wel mooi gelegen.
dinsdag 6 juli 2021 om 11:20
En tanken doe je juist weer wel in Luxemburg. Maakt niet uit bij welke pomp, het hele land heeft verplicht dezelfde dagprijs bij elke pomp.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 21 juli 2021 om 17:04
Camping Bissen is ook erg leuk. Een leuke plek aan een klein riviertje. Op 5km van stuwmeer Sauer, het grootste meer van Luxemburg en de Ardennen. Je kan in de omgeving heerlijk wandelen of fietsen. Ook een bezoek aan het Mullerthal is aan te raden. Prachtige omgeving! Voor een cultureel uitje is Vianden een erg leuke plaats om eens heen te gaan!