Leuke plek Costa del Sol
zondag 5 januari 2020 om 19:21
Ik wil eind maart vliegen op Malaga en daar met de trein naar 1 van de badplaatsen. Ivm chronische ziekte gaat het puur om opladen in de zon, (uit de wind indien nodig) zitten bij het zwembad of strand met boek, een wandeling of een terrasje. Het is eigenlijk een soort van pensionado junior trip
Om dezelfde reden is het budget klein.
Malaga is een korte vlucht en betaalbaar, andere bestemmingen vallen af door prijs en/of temperatuur. Zelf ben ik redelijk bekend aan de Costa Brava maar daar is het dan nog te fris.
Torremolinos lijkt me een maatje te groot maar ik hoor graag andere verhalen. Zoiets als Fuengirola is misschien leuk?
Ik zoek:
- Een plaats aan het strand.
- Makkelijk bereikbaar vanaf het vliegveld met de trein
- Een leuke boulevard met terrasjes oid
- Niet te massaal maar zeker niet te kleinschalig
- Friet van Piet/Irish pub en aanwezigheid van pensionado’s geen bezwaar, zolang het geen feest en zuip oudjes zijn.
Ik kan me redden in het Spaans.
Wat zijn jullie aanraders?
Malaga is een korte vlucht en betaalbaar, andere bestemmingen vallen af door prijs en/of temperatuur. Zelf ben ik redelijk bekend aan de Costa Brava maar daar is het dan nog te fris.
Torremolinos lijkt me een maatje te groot maar ik hoor graag andere verhalen. Zoiets als Fuengirola is misschien leuk?
Ik zoek:
- Een plaats aan het strand.
- Makkelijk bereikbaar vanaf het vliegveld met de trein
- Een leuke boulevard met terrasjes oid
- Niet te massaal maar zeker niet te kleinschalig
- Friet van Piet/Irish pub en aanwezigheid van pensionado’s geen bezwaar, zolang het geen feest en zuip oudjes zijn.
Ik kan me redden in het Spaans.
Wat zijn jullie aanraders?
anoniem_394347 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 20:01
0.20% gewijzigd
zondag 5 januari 2020 om 19:58
Toch Torremolinos. Appartement Bajondillo. Aan het strand en als je achter oud komt kan je met een liftje voor €0,50 naar het oude centrum( tenminste dat was jaren geleden zo). Het is er basic en je hebt restaurants genoeg in de omgeving maar niet de complete gekte van Carihuela met de Friet van Piet etc.
Fuengirola en Torremolinos is vergelijkbaar met daar tussenin Benalmadena.
Fuengirola en Torremolinos is vergelijkbaar met daar tussenin Benalmadena.
zondag 5 januari 2020 om 21:19
Zo snel al reacties, fijn!
@dolfje: ik ga Torremolinos heroverwegen als het net zoals Fuengirola is. De eerste is veel bekender van naam voor mij en niet perse positief.
@vivajaline: dan valt Benamaldena af, ik ben niet slecht ter been maar steek mijn energie liever niet in trappen en heuvels. Ik ga eens kijken naar de verbinding naar Marbella. Edit: ik zie dat Marbella of met een rechtstreekse bus is of na de trein overstappen, daarom is Marbella eerder al afgevallen voor me.
@mariadejong: ik zie niet veel verschil qua temperatuur online.
@nouschi: nooit van gehoord, ik ga kijken.
@puntillita: Dat maakt de reis gelijk een stuk langer, dat is voor nu niet verstandig.
@coravanmora: Nerja heb ik mensen eerder over gehoord, ik ga kijken.
Laat verdere tips en ervaringen maar doorkomen!
@dolfje: ik ga Torremolinos heroverwegen als het net zoals Fuengirola is. De eerste is veel bekender van naam voor mij en niet perse positief.
@vivajaline: dan valt Benamaldena af, ik ben niet slecht ter been maar steek mijn energie liever niet in trappen en heuvels. Ik ga eens kijken naar de verbinding naar Marbella. Edit: ik zie dat Marbella of met een rechtstreekse bus is of na de trein overstappen, daarom is Marbella eerder al afgevallen voor me.
@mariadejong: ik zie niet veel verschil qua temperatuur online.
@nouschi: nooit van gehoord, ik ga kijken.
@puntillita: Dat maakt de reis gelijk een stuk langer, dat is voor nu niet verstandig.
@coravanmora: Nerja heb ik mensen eerder over gehoord, ik ga kijken.
Laat verdere tips en ervaringen maar doorkomen!
maandag 6 januari 2020 om 21:45
Vanaf Malaga kun je bij veel kustplaatsen komen met een bus, zoals Torre del Mar, Nerja, calete de velez, Torrox Costa (liggen tussen beide plaatsen in) etc. Vanaf het vliegveld neem je de trein nar station Malaga Zambrano en vandaar de bus. Erg comfortabele touringcars! Iets dichter bij Malaga heb je nog El Palo en Rincon de la Victoria, dat stukje zie ik in maart zelf mensen zwemmen ivm de warme golfstroom die daar langs komt!