Leuke vaargebieden met eigen sloep

07-09-2023 17:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een eigen (klein) sloepje met trailer en vinden het leuk om een dagje ergens anders te gaan varen.

Wie heeft er een leuke tip waar je je eigen boot te water kunt laten (er moet dus een trailerhelling zijn) en je mooi kunt varen. Ik vind het leuk om (deels) ook door dorpjes te varen dus niet alleen maar natuurgebied.
Gezellig een keer aanleggen en terrasje pakken.

En nog een vraag: mag je in Giethoorn varen met je eigen sloep (met motor)? Ik meen dat dat niet mag, maar kan het nergens vinden. Iemand die het weet/linkje heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
13-09-2023 18:10

Kagerplassen ook leuk te combineren met Leiden of niet?
Zeker een aanrader. Leiden heeft mooie overzichtelijke en goed begaanbare grachten. Veel terrasjes aan en op het water. Alleen op zondag is het filevaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het mooie weer in aantocht even uppen:
Iemand nog leuke tips waar het gezellig varen is? En waar een trailerhelling is om met eigen boot te water te gaan.
Gelderland,N-Brabant, Limburg zijn het makkelijkst voor ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan opper ik nogmaals de Linge.

In Oosterwijk kun je makkelijk met de trailer je bootje in het water rijden. Dan varen langs Heukelum, Asperen, Acquoy, Geldermalsen.

https://www.trailerhelling.com/index.html?id=280
Alle reacties Link kopieren Quote
Giethoorn bestaat uit echt hele smalle slootjes. Vol met toeristenbootjes die overal tegenaan botsen. Ik zou daar niet met een eigen boot tussen willen varen ....
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn inderdaad bij de Linge geweest! Vanaf Geldermalsen tot aan bijna Leerdam gevaren. Trailerhelling bij Jachthaven Achter t Veer gebruikt. Heel netjes met ook sanitairgebouw.
Was leuk en prachtig weer.
Je moet alleen precies hetzelfde stuk weer terugvaren naar de haven, dat vind ik jammer. Dan vond ik bijv. Loosdrechtse plassen net wat afwisselender.
Maar we zullen zeker nog wel een keer naar de Linge teruggaan en dan weer een ander stuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand een tip om te varen in (centrum of vlakbij) Den Bosch? Waar zijn er (fatsoenlijke) trailerhellingen in de buurt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven