Leven in Frankrijk

01-09-2008 18:51 2972 berichten
Rubis (30)

Lente tussen Parijs en Rouen in 28

Siensien 06: Nice en omgeving

Hekate 3 jaar Montpellier, nu NL

Razzmatazz: bij Lyon

Choc_11 Allier (03).

Mayou zonder vaste woon- of verblijfplaats

Coucou Morbihan (56), Bretagne

Fransoise Provence

Robo Vosges

Anna_Julie Rambouillet (78)

Poussin Nantes (44)

Zenna (30)
Alle reacties Link kopieren
Siensien (of gewoon Sientje) is ook de roep-bij-naam van mijn dochter. Officieel heet ze anders maar ook op school noemen veel mensen haar inmiddels Siensien. En dan doe je zo je best bij het uitzoeken van een naam als het grut geboren wordt.
Ben even wat minder hier aanwezig, want er kwam niks meer uit m'n handen had ik het idee. Nu maak ik todo-lijstjes op dat andere topic en dat werkt goed.

En de zon schijnt zo heerlijk. En het is vrijdag.

En Mayou ik moest nog aan je denken. We gaan waarschijnlijk binnenkort 1 of 2 poezen uit het asiel halen. Man is bij allergoloog geweest en heeft bloedonderzoek laten doen etc, en er is niks van kattenallergie te vinden!! Blij ben ik! (hij had lang geleden gemerkt dat hij allergische reacties kreeg bij de poes van z'n zus).

Ik ga straks even kijken bij het asiel, ben benieuwd!
quote:natadecoco schreef op 15 oktober 2008 @ 15:38:

Zijn er ook mensen in (de buurt van) parijs?ja ik woon bij disneyland in de buurt
Coucou les filles !

Ah heerlijk, het is nu weekend en vanavond ga ik gezellig eten met 8 andere meiden. daarvan ken ik er maar eentje (het was haar idee), dus ik ben benieuwd hoe het wordt. maar zij is erg aardig en grappig, dus ik neem aan dat haar vriendinnen ook zo zijn.

Ik ben er zojuist achtergekomen (en dat na 4 jaar !!) dat boerenkool "chou frisé" is! Hmm, morgen maar even naar de Auchan die kool zoeken Alleen de rookworst mist dan nog, maar ja.

@ Lente : ik had mijn foto's bij Pixmania besteld, en die waren goed gelukt en niet zo duur. Op hun site heb ik gezien dat ze ook complete fotoboeken maken. Misschien een idee?

@ Mayou : goed zeg! De knoop is nu doorgehakt. Ik vind het wel enorm stoer hoor, veel succes en plezier !

@ Natadecoco : ik woon in Lyon, dus ver van Parijs...

@ Coucou : succes met je studie en het vinden van een stageplaats. Wat voor studie doe je (of heb je dat al verteld?)

OK, fijn weekend iedereen ! Bisous
quote:_lente_ schreef op 15 oktober 2008 @ 20:19:

Ghegheghe, Jaaaa Ik woon in de buurt van Parijs! Op 9 uur, een klein uurtje rijden, dan sta ik in hartje centrum. Dus vertel Natadecoco, waar zit jij?

En eh... ik zou echt heeeeeeel graag een oppas vinden in de buurt ja.

Nou nu ik erover nadenk is 10 minuten ook wel heel erg lang. Het was waarschijnlijk minder, maar zeker ruim 5 minuten.

Ik was bij de bedden aan het kijken en hoorde haar bij die computer ( je kent ze wel, die gele torens waar ze leuk kunnen spelen) En ineens zag ik haar niet meer. Ik riep... geen gehoor. Dus ging even rondkijken... geen gehoor. Bleef roepen, geen gehoor. Dus steeds verder en weer terugkomen... Net als zo'n border collie die zn schaapies bij elkaar moet houden zeg maar. Maar goed, vrouw bij de bedden ingelicht en ik liep steeds verder ( die speeltoren deed het niet bij de bedden dus liep door tot de volgende bij de keukens... was ze ook niet) Na goed, tis ook bijzonder oninteressant maar toen de vrouw van de bedden met haar hand in hand aankwam.. pfff das dan wel errug fijn. En ze vertelde dat de Ikea een systeem heeft dat als er een kind weg is, gelijk de deuren worden gesloten. Overal. En dat systeem was al in werking gezet dus in de Ikea kun je je kind gelukkig niet snel echt kwijtraken. Maar madam is zo vre-se-lijk makkelijk. Die loopt dus echt met iedereen weg die zegt; geef mar een handje. En om eerlijk te zijn vind ik het ook weer moeilijk om daar nu al heel streng in te zijn dat er ook slechte mensen zijn. Ze is nog zo lekker onbezorgd... (ze is overigens 3 en een klein beetje)

Maar goed, de mevrouw van de bedden vertelde gelijk dat zij ook een keer haar kind kwijt was in de Auchan. Dat had een half uur geduurd en die van haar was in de parkeergarage naar de auto gelopen... was via de camera gezien. Een half uur! Ze zij ook dat ze de nacht ziek was geworden en had overgegeven van ellende... Wat een vreselijk gevoel.

Zo, nou even weer eens wat vrolijkers.

Eh... morgen weer school! En dit weekend visite van vrienden. Deze vrienden willen we tot voogd maken maar dat is nog niet zo makkelijk omdat wij hier nu wonen. Moeten we 2 testamenten opmaken, in NL en in Frankrijk. Dus weer een projectje om achteraan te zitten.

Zag net dat het weer akelig lekker weer is in het zuiden! Damn.... ik moet toch echt eens praten met vriendlief of er geen leuke baan voor hem is in het zuiden! ( hoewel ik het hier ook wel erg naar mn zin heb hoor)

Fijne avond damesch! Ik heb dit weekend weer lekker een bakje vla toe! haha

ik woon in asnieres sur seine, ben au pair geweest, misschien valt er wat te regelen?

hihihi
anoniem_55221 wijzigde dit bericht op 20-10-2008 21:41
Reden: verkeerde avatar
% gewijzigd
Natadecoco, das toch een beetje ver voor een oppas... jammer hoor!

Hier is de visite net weer weg. Het was erg gezellig maar ben toch wel gaar nu. Dochter is ook gevallen en loopt nu in een mitella. We zijn bij de eerste hulp geweest en het was niet gebroken maar ze staat te trillen als je die doek afdoet... dus ik kijk het nog een dagje aan en anders nog maar eens heen...

Verder geen nieuws eigenlijk. Ja, mn schoonmoeder komt vrijdag. ( met schoonpa en andere zoon) Ik had haar wat foto's van mn dochter gestuurd en kreeg als commentaar terug dat ze haar met kort haar ( je weet wel, zo'n hele korte bob) veel mooier vindt. Des de meer reden om het haar eens lekker lang te laten groeien. Ik vind dat zulke domme opmerkingen. Het draait bij haar alleen maar om uiterlijk vertoon. Na goed, het zit me hoog, ik tel al die irritante opmerkingen bij elkaar op en dan ben ik dr eigenlijk alweer voor de komende 2 jaar zat haha.

Helaas moeten we met kerst ook weer daar heen. Het jaar daarna dan weer naar NL!

Zo, nu ga ik even verder met niets doen en lekker assepoester 2 op de bank kijken
Lente misschien kan je dochter die leuke pet opzetten, ziet schoonmama die lange haren niet zo!

Maar even goed in de gaten houden, die arm! Vervelend zeg.
Wees blij!
Hoe is het met je dochter, Lente? Ze gaat zeker niet naar school nu? Nou ja nu sowieso niet, op woensdag.....

Pfff die schoonmoeder van je! Waar bemoeit ze zich mee. Haha Hekate heeft gelijk, zet die armoedige pet gewoon op.
Gheghe, errug goed idee!

Tja ik lig er dan s'nachts over na te denken of ik het nou zal zeggen tegen haar dat ik zo'n opmerking vervelend vind. Het is hetzelfde dat ze tegen mij zegt dat mn dochter als baby niet mooi was, en dat werkelijk ie-der-een tegen haar zei dat zij echt heeeele mooie baby's had. Weetje, ik vind alle baby's niet mooi, een uitzondering daar gelaten, en ons babietje hebben we vreselijk om gelachen. Ze keek scheel, had een punthoofd, maar ik vond haar hartstikke lief. En ook tegen mij zei iedereen' wat een mooie baby. Ik bedoel... dat zeggen de mensen gewoon... bijna ongeacht hoe de baby eruit ziet. Maar dat een grand-mere ( zo wil ze genoemd worden... was ook nog zo'n punt haha) tegen mij gaat zeggen ( was in de afgelopen zomervakantie) dat ze haar kleindochter als baby ook echt niet mooi vond... dan denk ik; wat wil je nou dat ik zeg met zo'n opmerking?

Zelfde dus dat zij haar mooier vind met kort haar... ik kan daar niet zoveel mee en ik vind het een irritante opmerking. Maar we heben de poppen aan het dansen als ik dat zeg natuurlijk. Misschien zeg ik dan dat ik het mooier zou vinden als zij een snor zou laten staan... zou ze dat begrijpen?

Na goed, genoeg geklaagd Armpje gaat wel iets beter lijkt wel, maar ik laat haar dan ook wel een beetje aanklooien ( excuse le mot) om te kijken of ze hem nou gaat gebruiken als ze hem nodig heeft. Nou echt heeeeeel klein beetje beweegd ze haar pols en ze tilt hem op vanuit haar schouder. Ik ga vanmiddag nog even langs de huisarts want ik wil toch nog even horen dat dit normaal is zeg maar. Haar elleboog is blau en dik dus hij zal wel stijf zijn en pijnlijk, maar een scheurtje is op een rontgen moeilijk te zien als het net is gebeurd ( zegt mn zus, fysio)

Zo, ik ga madam op bed leggen!
Tjee wat vervelend voor je dochter. Hopelijk is het alleen maar gekneusd.

En wat grand-mere betreft, irritant zeg. Moeilijk om een gevatte opmerking terug te maken (er zitten ook uw heeeeeele mooie genen in, lelijk in de luier...maar dan in het Frans). Het wijst is natuurlijk om het te negeren, maar kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is je in te houden.

Hier gebeurt momenteel niet zo veel. Ik vlieg, ik slaap, ik sport, ik wacht. Mijn leven in een notendop.
beweegd? Blau? Wat een tiepfauten! Wahahaha, erg zeg.

Nouja, het was dus toch gebroken! Meerdere kleine breukjes zelfs. De huisarts vertrouwde het niet en stond erop dat er gelijk weer foto's gemaakt werden. Die eerste hulp had alleen van 1 elleboog een foto gemaakt en huisarts zei dat je met kleine kinderen altijd ook de andere ( goede) moet fotograferen om goed te vergelijken.

Dus madam zit in het gips en heeft dus geen pijn meer en praaaatjes voor 10!

Mayou, ik heb liever niet het idee dat er ook maar iéts van haar genen in mn dochter zit hahaha. Erg he... ze heeft het best wel verpest bij me.

Zo, nu een dagje visite van oude vriendin, dan dit weekend een bruiloft en dinsdag alweer lekker naar mn mams in Nederland. Heb er zin in!!
Ach jee, het arme meisje! Fijn dat het nu in het gips zit (de arm, niet het hele meisje ) en geen pijn meer doet!

Je hebt een paar leuke dingen in het vooruitzicht (en al achter de rug nu ik dit schrijf) Lente.

Ik was zelf even in Nederland voor een bliksembezoek aan mijn moeder, die donderdag 85 werd. Was erg geslaagd! Het was een verrassing voor haar dus 's morgens heb ik haar nog gebeld, quasi uit Frankrijk en een uurtje later stond ik op de stoep. Gelukkig heeft ze een sterk hart!

Minder leuk is dat we al bijna 2 weken geen warm water meer hebben en ook geen verwarming (nu is dat laatste nog niet zo erg gelukkig). De ketel heeft het begeven en we communiceren niet zo lekker met de huisbaas, dus gisteren is er pas geconstateerd dat de ketel niet meer gemaakt kan worden en er dus een nieuwe moet komen. Dat wisten wij vorige week dinsdag al van onze eigen monteur, maar de huisbaas heeft een contract met een ander bedrijf (lekker handig), dus daar moest ook een monteur van komen kijken. Zucht!!! Gelukkig kon ik in Nederland bij mijn zus even lekker douchen !
Wees blij!
Ga voor een paar dagen naar London met man & kids. We zouden eigenlijk afgelopen donderdag naar Libanon gaan, manlief is libanees, alle vluchten waren geboekt, kwam ik er woensdagavond achter dat het paspoort van de jongste, Siensien, verlopen is. Alles gecancelled, want een nood-paspoort kennen ze hier niet. 'Dringend' een nieuw paspoort krijgen kan wel, maar niet voor kinderen. Dus Libanon ging niet door. Gisteren dan maar Easyjet geboekt, een family- room in een hotel en verder niet meer nadenken over hoe stom we zijn geweest. Bij deze dus allemaal: kijk even in de paspoorten tot wanneer ze geldig zijn.

Leuk zo'n verrassing Hekate. Wat zal je moeder blij geweest zijn.

Lente, gelukkig dat je nu tenminste weet wat er aan de hand is. Hoe lang moet het gips blijven zitten? Succes met je schoonouders. Dat soort perikelen heb ik geen last van. Mijn schoonmoeder en ik kunnen niet met elkaar praten. Soms best handig.
Ha Hekate, ik ben vanavond weer even lekker bij mn moeke

Siensien is in Londen, heel Frankrijk vliegt uit met de herfstvakantie!

Bruiloft was laaaaaaaaaaaaaaaaaaang. Om 2:00 konden we pas weg en moesten we nog 45 min rijden. Ik was kapot. Steeds kwam er weer iemand naar me toe; kun je dot en dit ook ff fotograferen. Blee, ik had van te voren aangegeven dat ik tot het eten zou fotograferen. En dan tuuuurlijk komen er steeds weer van die bijdehandjes naar je toe, heel irritant. Ook na de bruiloft zou ik de foto;s maken van het bruidspaar. ALLE gasten liepen mee en stonden achter mij te fotograferen. Ik liet weten dat ik dr niet zo blij mee was maar die gasten hadden er gewoon sch**t aan. Eentje vroeg zelfs of ik even weg kon gaan omdat hij wilde fotograferen!!! Mn broek zakte ervn af zeg, dat heb ik in NL nog nooit meegemaakt.

Kinderen die door het beeld renden, steentjes gooiden en de ouders stonden met een smile naar me te kijken.. leuk he? Bizar, weer wat geleerd. Etentje begon om 8 uur wen eindigde om 12;30... boehoe ik vind eten echt leuk en lekker maar zo lang aan tafel... neh. Daar ben ik akelig Hollands in!

Dus ach, ik heb de familie weer een plezier gedaan en de gite waar we sliepen was echt superleuk, dus er waren ook lichtpuntjes Schoonma heb ik nog even heel erg uitgelachen omdat ze extreem uit haar slof schoot toen haar zoon een boer liet na het ontbijt. Mijn vriend moest lachen en ze werd me toch kwaad! Toen schoot ik weer in de lach en dat vond ze... niet zo leuk. Ik ben de koffer toen maar gaan pakken.

Nou, ik ga ff verder met pakken, heerlijk vanavond een speculaasje bij de thee.
Oh Sien wat erg dat paspoort!! Het zou mij ook kunnen overkomen, ik checkte het laatst op de dag dat ik naar NL vertrok en gelukkig is het nog tot zomer 2009 geldig.

Hopelijk genieten jullie nu lekker in Londen (schrale troost, maar toch)

Lente, geniet er van (zowel van het speculaasje als van moeke)!!
Wees blij!
Lekker gesjopt in Den Haag vandaag :-)

Tis wel akelig stil hier hoor!
Echt HEMA.....
Hé Lente, was het verder ook leuk in NL?

Hier is inmiddels weer warm water en verwarming, sinds vrijdag. Ik ben meteen een uur in bad gegaan, ik was versteend tot op m'n botten! Héérlijk dat dat weer kan.

Verder zijn de verhuisdozen gebracht en ga ik dus maandag maar zoetjesaan beginnen met uitzoeken en inpakken. Nog 2 1/2 week voor we gaan - althans ik met poes, Hekaman blijft nog een week langer om de lopende zaken af te wikkelen. Ik heb er wel zin in, maar zie er ook tegenop. Zal wel normaal zijn, toch ?
Wees blij!
Ben er weer. London was ijskoud maar wel héél leuk. En we hebben géén paraplu nodig gehad!

Lente, denk je zélf dat het ooit nog goedkomt tussen schoonma en jou?

Hekate, het komt nu wel vlug dichterbij. Succes met inpakken.

Voor Mayou ook trouwens, maar die hoeft niet in te pakken!

Het is hier momenteel echt herfst. Bah, jaargetijde mag van mij overgeslagen worden. Vind er niets aan. Gisterochtend nog die stroomstoring erbij. Van mij mag het morgen Kerst zijn, daarna worden de dagen weer langer en kan ik overal weer beter tegen.

Het is maar goed dat de kinderen over 2 dagen weer naar school mogen. Vind het niet gemakkelijk om ze binnen bezig te houden en om iedere dag te gaan shoppen , hun 1e keus, gaat me iets te ver.

Jouw kinderen de vakantie een beetje goed doorgekomen Coucou?
Wat heb je allemaal gedaan in Londen?Ik vind dat zo'n leuke stad, maar zo ontzettend duur!!

Heb vakantie nu, dan nog 1 vlucht eind november en dan de hele maand december om alles voor te bereiden op mijn vertrek (vertrek 11 januari). Is wel heel raar om helemaal niets te doen te hebben. Klussen in huis hoeft niet, winkelen hoeft niet, want ik heb geen winterkleren nodig. Fotoalbums maken (Hema!) hoeft niet, want ik neem ze toch niet mee, affijn ik zit dus eigenlijk gewoon te wachten tot het januari is.. Gelukkig werkt het weer een beetje mee...
Weer werkt niet mee?! Hier is het echt warm hoor! Ik kan zelfs buiten in het zonnetje zitten, maar ik heb nog een speech te schrijven.. Mijn enige oom is heel onverwachts overleden, zo jammer. Het wordt een kleine begrafenis en ik ga dus spreken, maar ik vind dat ook weer doodeng. Ik wil wel als eerste want dan is het achter de rug. Bij mijn Oma ook gesproken en dan zit je toch met een partij hartkloppingen... kon me amper concentreren op wat de anderen zeiden.

Ik ga dus donderdag op en neer met het vliegtuig. Vlieg jij ook Mayou? Ik neem de ochtendvlucht van eh... 6:40 geloof ik ( arch)

Of het nog goed komt met schoonma? Eh... het is gewoon een compleet ander mens dan ik. Zij houdt van uiterlijk vertoon, mij kan dat gestolen worden. Zij draait om de hete brij heen, ik zeg directer wat er loos is. Nee, het zal niet mijn vriendin worden, ik vind haar nogal eh... tja hoe zeg ik dat netjes... dommig. Wie zet er nu een kind met een gebroken elleboog op de schommel ( arm zit in het gips van hand tot bijna schouder) en geeft haar een enorme zet... Ze kon zich door het gips amper vasthouden, daarbij heeft ze nog niet zo veel alleen op een schommel gezeten. Dus of het echt goedkomt? Nee, denk het niet. Ik vind haar schijnheilig, en dat vind ik een nare eigenschap in mensen.

Ohja, vraag aan jullie ervaringsdeskundigen: Hoe zit dat hier met spelen bij andere kindjes? Gebeurd dt wel eens? In NL, waar ze wel veel vroeger uit zijn, daar is het op het schoolplein allemaal gevraag van: mag ik bij die en die spelen, aaaah toe mam mag het?

Hier rent iedereen snel naar huis. Nu zijn ze hier om 5 uur pas uit, maar gebeurd het dan ook nooit in het weekend? Ik had me daar zo op verheugd namelijk.... leuk limonade brengen en een koekje voor in de van dekens gemaakte tent...

Laatste vraag ( aan Mayou denk ik) Mag je 3 potten Jam meenemen als handbagage eigenlijk? Vloeistof mag niet, maar Jam? ( of ben ik nu heel erg blonT?)
Goh Lente, gecondoleerd met je oom! Heel goed dat je gaat spreken en als eerste, want dan ben je er vanaf.

Ik heb bij mijn vaders begrafenis ook gesproken, maar toen was ik helemaal niet zenuwachtig alleen maar heel verdrietig. Dat was dan meteen het enige voordeel van die dag

Je schoonmoeder klinkt een beetje oppervlakkig ja en een kindje met een gipsarm op een schommel zetten vind ik gewoon superstom!!

Van die jam zou ik ook niet weten, dus of het is een goede vraag of ik ben ook blont...
Wees blij!
had even gegoogled en vond dit:

Ik werk bij de beveilging op Schiphol (ben dus degene die vloeistoffen afpakt en mensen fouilleert)

Je mag wel eten meenemen. Bolletjes brood ook.

Alleen ter informatie: Pindakaas, jam, chocopasta etc. zijn niet toegestaan, deze vallen onder de vloeistoffen
Pfffff, zo blont ben je dus niet. Laatst belde een vriendin mij: of ze potten van Blond (het merk) mee mag nemen als handbagage. Ik had geen idee. Ze heeft geen risico (of juist wél) genomen en de potten in haar koffer gestopt.

Dat van je schoonmoeder en jou was een grapje natuurlijk. Na alles wat wij van jou gelezen hebben, verwacht ik écht niet dat jullie nog ooit vriendinnen worden. En een kind met een arm in het gips (hoe lang nog?) zet je niet op een schommel. Dat mag hooguit de moeder, of evt. de vader zelf doen.

Gecondoleerd met je oom, en succes met je toespraak. Goed van je.

Mayou, London was zeker niet duurder dan de Côte! Restaurants, winkels, cinema, theatre, musea ed waren allemaal goedkoper (zeker de restaurants) of beslist niet duurder dan hier. De pound is tov de euro behoorlijk gezakt en wij nemen aan dat door de komst van de euro het prijsverschil wat vroeger bestond, aanmerkelijk kleiner geworden is.

Razz, nog natte voeten gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven