Lichtgewicht reizen to the max!

26-02-2013 19:49 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Backpacken. Hoe weinig neem je mee, waar bespaar je op, wat zijn jouw slimme tips? En vooral: wie kan het het lichtst?
Blijf je soms een paar dagen op 1 plek? Dan kun je je was doen/laten doen.

En een sneldrooghanddoek (buitensportzaak of Xenos) neemt minder plek in als een (bad)handdoek.

Een sarong kun je voor van alles gebruiken, om op te liggen op het strand, als schouderbedekking als je een kerk/moskee in gaat, als handdoek, als kussensloop.

Zorg voor kleding die je kunt combineren.

Ga je naar een warm of een koud land?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Internet staat er vol mee. De steel van wen tandenborstel kun je afzagen, scheelt nog plek ook. Wegwerp regenponcho's, kosten geen drol en wegen niks.
Oh, en niet te veel verzorgingsproducten. Met shampoo kun je je lijf ook prima wassen of je onderbroeken door een sopje slaan. Niet te veel make-up en make-afhaal spul meenemen. Een kleine fles shampoo meenemen, en ter plekke weer eens aanvullen.
Jeetje, ik vond mezelf altijd redelijk lichtgewicht reizen (11 kg incl grote camera), maar wat ik in jouw schoenentopic las .. Maar ik neem wel altijd kleren mee die ik echt leuk vindt, geen outdoorkleding. Veel hemdjes dus, veel korte broeken, blousje.. wil niet 4 weken lang elke dag hetzelfde aan.

Wat veel gewicht scheelt (en wat ik nog niet heb..): een e-reader.
quote:sammie00 schreef op 26 februari 2013 @ 19:52:

Internet staat er vol mee. De steel van wen tandenborstel kun je afzagen, scheelt nog plek ook.

... en vervolgens wel een laptop en opladers voor je camera, telefoon en laptop mee nemen...

Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.
Ik trek altijd die probeersachets met shampoo etc uit tijdschriften. Wegen niets en op=weg.
alles wat je meeneemt moet meerdere gebruiksmogelijkheden hebben dat ten eerste.. Dus kookspul altijd mulitfunctioneel..

Microvezel handdoeken bij de Xenos kopen.. Drogen snel en was je ook snel uit.. Koop licht gewicht SI matjes (Exped) en lichtgewicht slaapzak.. Max. 10 kledingstukken mee en 1 paar dichte schoenen en 1 paar slipper achtige dingen..

Kom je al een eind..
Je gaat backpacken toch?\

Waar ga je heen?

Zowel naar mijn reizen naar Vietnam, Peru en Australie nam ik mee:

1 lange broek

3 shirtjes

2 korte broeken

zooi slippies

3 paar sokken

zo'n katoenen slaapzak (ziet er uit als een dekbedovertrek en kan je onder je rugzak hangen)

Sarong (goeie Him!)

medicijnen (paracetamol, diarree zooi, en deet)

borstel

tandenborstel

slippertjes

windjack

ik heb aan:

Lange broek

sokken

ondergoed

shirtje

trui

bikini

zo'n tasje wat je op je lijf draagt met paspoort en geld

Shampoo en zo neem ik nooit mee, hebben ze altijd daar wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh eehhmm... ik weet wel wat ik meeneem hoor, maar er kwamen wat opschepverhalen over lichtgewicht reizen waarvan ik dacht: "Dat is wel een topic waard".

Ik ga voor het eerst zonder boeken mét e-reader!
En ik ben sowieso geen topper op lichtgewicht-gebied, want ik neem gewoon meer kleding mee dan de gemiddelde backpacker (want daar ben ik gewoon aan gehecht) en ik heb een lastige huid waarvoor ik toch echt producten mee moet nemen. Oh, en mijn reiskussentje natuurlijk.
Nu ook verkrijgbaar bij de Halfords (en vast ook ergens anders!) ziploc zakken voor kleding, rol de lucht eruit en het zit mooi, strak vaccuum verpakt!

Bestond vroeger ook al, alleen toen had je er een stofzuiger bij nodig..Heb zelf geen ervaring met deze zakken, maar zag er praktisch uit..
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh en wat ik altijd doe: kleding niet opvouwen maar oprollen en dan een post-elastiek erom. Hartstikke handig als je iets nodig hebt uit je tas, je propt alles zó terug in plaats van dat je er een zooitje van maakt.
In plaats van die handige sport/reishandoeken die voor geen meter drogen: neem een hydrofiel, veel goedkoper, super snel droog, klein en neemt veel vocht op.
quote:himalaya schreef op 26 februari 2013 @ 19:56:

[...]

... en vervolgens wel een laptop en opladers voor je camera, telefoon en laptop mee nemen...

Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.Ja maar als je lichtgewicht wilt reizen neem je toch ook geen laptop mee..waar is die voor nodig?
quote:biebsel79 schreef op 26 februari 2013 @ 20:11:

In plaats van die handige sport/reishandoeken die voor geen meter drogen: neem een hydrofiel, veel goedkoper, super snel droog, klein en neemt veel vocht op.Oh wat een goeie!
Wat ook scheelt: een kleine backpack! Die van mij is 40 l. Ik zag in andere topics dat mensen bags van 50-60 l werden aangeraden. Jeezzz, als die volzitten..!
Wassen jullie je ondergoed altijd 's avonds uit?
Gewoon onder de douche. 3 slips en 1 reserve bh is meer dan genoeg!
Mijn stringetjes zijn zo ieniemini, kan ik voor 2 weken meenemen, vind je ze nog niet weer in de tas (en wegen niets).
quote:Frizzy schreef op 26 februari 2013 @ 20:16:

Wassen jullie je ondergoed altijd 's avonds uit?Soms, als ik een gekke meid ben, doe ik het ook wel eens 's ochtends. Hihi!
Ik heb ook gewoon veel ondergoed mee. Maar toch heb ik graag veel schoon voor 'je weet maar nooit', maar er zijn plekken waar je ondergoed de volgende dag dan gewoon nog zeiknat is.

Van te voren laat ik alles harsen dus dat scheelt alweer in scheerspullen.
quote:himalaya schreef op 26 februari 2013 @ 20:22:

[...]

Soms, als ik een gekke meid ben, doe ik het ook wel eens 's ochtends. Hihi! Oh ga fietsen jij hoor.
quote:biebsel79 schreef op 26 februari 2013 @ 20:11:

In plaats van die handige sport/reishandoeken die voor geen meter drogen: neem een hydrofiel, veel goedkoper, super snel droog, klein en neemt veel vocht op.Ik riep ook maar wat hoor, geen idee of die dingen van de Xenos goed afdrogen. Ik heb er zelf al jaren een van Bever sport, was toen iets van 20 euro maar droogt af als een tierelier. Maar een hydrofiel is misschien ook wel handig, nooit geprobeerd.
Kleding en schoenen die allemaal bij elkaar kunnen; zo neem ik bijvoorbeeld alleen zwarte schoenen en slippers mee en dan geen bruine kleren die daar niet bij passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven