Lichtgewicht reizen to the max!
dinsdag 26 februari 2013 om 19:52
Blijf je soms een paar dagen op 1 plek? Dan kun je je was doen/laten doen.
En een sneldrooghanddoek (buitensportzaak of Xenos) neemt minder plek in als een (bad)handdoek.
Een sarong kun je voor van alles gebruiken, om op te liggen op het strand, als schouderbedekking als je een kerk/moskee in gaat, als handdoek, als kussensloop.
Zorg voor kleding die je kunt combineren.
Ga je naar een warm of een koud land?
En een sneldrooghanddoek (buitensportzaak of Xenos) neemt minder plek in als een (bad)handdoek.
Een sarong kun je voor van alles gebruiken, om op te liggen op het strand, als schouderbedekking als je een kerk/moskee in gaat, als handdoek, als kussensloop.
Zorg voor kleding die je kunt combineren.
Ga je naar een warm of een koud land?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 26 februari 2013 om 19:53
dinsdag 26 februari 2013 om 19:55
Jeetje, ik vond mezelf altijd redelijk lichtgewicht reizen (11 kg incl grote camera), maar wat ik in jouw schoenentopic las .. Maar ik neem wel altijd kleren mee die ik echt leuk vindt, geen outdoorkleding. Veel hemdjes dus, veel korte broeken, blousje.. wil niet 4 weken lang elke dag hetzelfde aan.
Wat veel gewicht scheelt (en wat ik nog niet heb..): een e-reader.
Wat veel gewicht scheelt (en wat ik nog niet heb..): een e-reader.
dinsdag 26 februari 2013 om 19:56
quote:sammie00 schreef op 26 februari 2013 @ 19:52:
Internet staat er vol mee. De steel van wen tandenborstel kun je afzagen, scheelt nog plek ook.
... en vervolgens wel een laptop en opladers voor je camera, telefoon en laptop mee nemen...
Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.
Internet staat er vol mee. De steel van wen tandenborstel kun je afzagen, scheelt nog plek ook.
... en vervolgens wel een laptop en opladers voor je camera, telefoon en laptop mee nemen...
Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.
dinsdag 26 februari 2013 om 20:00
alles wat je meeneemt moet meerdere gebruiksmogelijkheden hebben dat ten eerste.. Dus kookspul altijd mulitfunctioneel..
Microvezel handdoeken bij de Xenos kopen.. Drogen snel en was je ook snel uit.. Koop licht gewicht SI matjes (Exped) en lichtgewicht slaapzak.. Max. 10 kledingstukken mee en 1 paar dichte schoenen en 1 paar slipper achtige dingen..
Kom je al een eind..
Microvezel handdoeken bij de Xenos kopen.. Drogen snel en was je ook snel uit.. Koop licht gewicht SI matjes (Exped) en lichtgewicht slaapzak.. Max. 10 kledingstukken mee en 1 paar dichte schoenen en 1 paar slipper achtige dingen..
Kom je al een eind..
dinsdag 26 februari 2013 om 20:00
Je gaat backpacken toch?\
Waar ga je heen?
Zowel naar mijn reizen naar Vietnam, Peru en Australie nam ik mee:
1 lange broek
3 shirtjes
2 korte broeken
zooi slippies
3 paar sokken
zo'n katoenen slaapzak (ziet er uit als een dekbedovertrek en kan je onder je rugzak hangen)
Sarong (goeie Him!)
medicijnen (paracetamol, diarree zooi, en deet)
borstel
tandenborstel
slippertjes
windjack
ik heb aan:
Lange broek
sokken
ondergoed
shirtje
trui
bikini
zo'n tasje wat je op je lijf draagt met paspoort en geld
Shampoo en zo neem ik nooit mee, hebben ze altijd daar wel
Waar ga je heen?
Zowel naar mijn reizen naar Vietnam, Peru en Australie nam ik mee:
1 lange broek
3 shirtjes
2 korte broeken
zooi slippies
3 paar sokken
zo'n katoenen slaapzak (ziet er uit als een dekbedovertrek en kan je onder je rugzak hangen)
Sarong (goeie Him!)
medicijnen (paracetamol, diarree zooi, en deet)
borstel
tandenborstel
slippertjes
windjack
ik heb aan:
Lange broek
sokken
ondergoed
shirtje
trui
bikini
zo'n tasje wat je op je lijf draagt met paspoort en geld
Shampoo en zo neem ik nooit mee, hebben ze altijd daar wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 26 februari 2013 om 20:06
dinsdag 26 februari 2013 om 20:08
Nu ook verkrijgbaar bij de Halfords (en vast ook ergens anders!) ziploc zakken voor kleding, rol de lucht eruit en het zit mooi, strak vaccuum verpakt!
Bestond vroeger ook al, alleen toen had je er een stofzuiger bij nodig..Heb zelf geen ervaring met deze zakken, maar zag er praktisch uit..
Bestond vroeger ook al, alleen toen had je er een stofzuiger bij nodig..Heb zelf geen ervaring met deze zakken, maar zag er praktisch uit..
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 26 februari 2013 om 20:12
quote:himalaya schreef op 26 februari 2013 @ 19:56:
[...]
Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.Ja maar als je lichtgewicht wilt reizen neem je toch ook geen laptop mee..waar is die voor nodig?
[...]
Hoeveel ruimte neemt een tandenborstel nou in. Als je die niet meer mee kunt nemen, zou je niet op reis moeten gaan.Ja maar als je lichtgewicht wilt reizen neem je toch ook geen laptop mee..waar is die voor nodig?
dinsdag 26 februari 2013 om 20:24
dinsdag 26 februari 2013 om 20:26
quote:biebsel79 schreef op 26 februari 2013 @ 20:11:
In plaats van die handige sport/reishandoeken die voor geen meter drogen: neem een hydrofiel, veel goedkoper, super snel droog, klein en neemt veel vocht op.Ik riep ook maar wat hoor, geen idee of die dingen van de Xenos goed afdrogen. Ik heb er zelf al jaren een van Bever sport, was toen iets van 20 euro maar droogt af als een tierelier. Maar een hydrofiel is misschien ook wel handig, nooit geprobeerd.
In plaats van die handige sport/reishandoeken die voor geen meter drogen: neem een hydrofiel, veel goedkoper, super snel droog, klein en neemt veel vocht op.Ik riep ook maar wat hoor, geen idee of die dingen van de Xenos goed afdrogen. Ik heb er zelf al jaren een van Bever sport, was toen iets van 20 euro maar droogt af als een tierelier. Maar een hydrofiel is misschien ook wel handig, nooit geprobeerd.