Lompe acties van landgenoten op vakantie in het buitenland.

12-11-2017 14:00 235 berichten
Ben nog maar zelden op vakantie geweest naar een land waar ik geen andere Nederlanders tegen kwam. Soms erg leuk maar soms ook plaatsvervangende schaamte omdat men zich niet kan gedragen etc.

- Hard schreeuwen in het openbaar vervoer terwijl het juist de bedoeling is dat je niet te hard praat om een ander niet te storen.
- Stug Nederlands blijven praten tegen een verkoper in Parijs en dan boos worden dat verkoper je niet snapt.

Kan er even niet meer bedenken maar ben benieuwd wat anderen zoal zijn tegen gekomen op vakantie.
Dat gezeik over koffie altijd van Nederlanders idd. Ze moeten rond de klok van 10 uur écht op zoek naar 'n bakkie en het is nooit helemaal zoals het zou moeten smaken. Tering zeg, drink gewoon water als je dorst heb! En wil je cafeine drink je Coke, overal ter wereld verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als jongere had ik een vakantiebaantje in de horeca. Meegemaakt dat er Walen kwamen en pertinent frans praatten als je een bestelling kwam opnemen,, want neen Vlaams / Nederlands spraken ze niet. Maar zodra je wegliep ging het gesprek verder in het Vlaams / Nederlands.......... Je kunt ook schijnheilig zijn.

Ga ik naar het buitenland dan spreek ik de taal van dat land, tenzij ik deze geheel niet ken (ben nog nooit verder geweest dan de Benelux, Frankrijk en Duitsland dus dat scheelt). Je bent er immers TE GAST en dan pas JIJ jezelf aan.

Verwacht dan ook dat buitenlandse gasten (iedereen van buiten NL) die NL een bezoek brengt zich ook aanpast en de moeite neemt de NL TAAL te spreken en niet automatisch te verwachten dat er engels gesproken wordt. Zij zijn immers de gast / te gast en moeten zich aanpassen......

Off topic:
En ja, eisen van buitenlanders / vluchtelingen wel dat zij NL leren spreken en schrijven want dat bevordert de integratie. Anderzijds verkwanselen we en masse de eigen taal omdat engels zo lekker bekt en we een goeie sier maken in het buitenland...........BAH. Al genoeg plaatsen in NL waar je als NL burger al niet meer in het NL te woord wordt gestaan......
Wij reizen nogal wat af, de enkele Nederlander die we tegenkomen horen we vaak al van verre aankomen 'want niemand kan ons hier verstaan' :-?
Kleppeboxx schreef:
18-11-2017 00:27
Als jongere had ik een vakantiebaantje in de horeca. Meegemaakt dat er Walen kwamen en pertinent frans praatten als je een bestelling kwam opnemen,, want neen Vlaams / Nederlands spraken ze niet. Maar zodra je wegliep ging het gesprek verder in het Vlaams / Nederlands.......... Je kunt ook schijnheilig zijn.

Ga ik naar het buitenland dan spreek ik de taal van dat land, tenzij ik deze geheel niet ken (ben nog nooit verder geweest dan de Benelux, Frankrijk en Duitsland dus dat scheelt). Je bent er immers TE GAST en dan pas JIJ jezelf aan.

Verwacht dan ook dat buitenlandse gasten (iedereen van buiten NL) die NL een bezoek brengt zich ook aanpast en de moeite neemt de NL TAAL te spreken en niet automatisch te verwachten dat er engels gesproken wordt. Zij zijn immers de gast / te gast en moeten zich aanpassen......

Off topic:
En ja, eisen van buitenlanders / vluchtelingen wel dat zij NL leren spreken en schrijven want dat bevordert de integratie. Anderzijds verkwanselen we en masse de eigen taal omdat engels zo lekker bekt en we een goeie sier maken in het buitenland...........BAH. Al genoeg plaatsen in NL waar je als NL burger al niet meer in het NL te woord wordt gestaan......
Je bent gek.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kleppeboxx post_id=27796797 time=1510961249
Off topic:
En ja, eisen van buitenlanders / vluchtelingen wel dat zij NL leren spreken en schrijven want dat bevordert de integratie. Anderzijds verkwanselen we en masse de eigen taal omdat engels zo lekker bekt en we een goeie sier maken in het buitenland...........BAH. Al genoeg plaatsen in NL waar je als NL burger al niet meer in het NL te woord wordt gestaan......
[/quote]
Wat een raar vooroordeel. Woon je soms in Boerekoolstronkeradeel?
Ik woon in Rotterdam (50% allochtoon) en herken jouw idee helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen Nederlander maar een Amerikaan. Ook nog het stereotype, te dik, slecht gekleed en luidruchtig. Hij zat in Cuba op een terras luidkeels te klagen dat je er zo weinig verkrijgbaar was en dat je er zo slecht kon winkelen, qua eten en drank niet alles verkrijgbaar was en dat de Cubaanse vrouwen veel te hoerig (als in strakke, korte kleding) bij liepen :facepalm:
Miek_ schreef:
18-11-2017 12:07
Geen Nederlander maar een Amerikaan. Ook nog het stereotype, te dik, slecht gekleed en luidruchtig. Hij zat in Cuba op een terras luidkeels te klagen dat je er zo weinig verkrijgbaar was en dat je er zo slecht kon winkelen, qua eten en drank niet alles verkrijgbaar was en dat de Cubaanse vrouwen veel te hoerig (als in strakke, korte kleding) bij liepen :facepalm:
Weet je zeker dat het een (al dan niet stereotype) Amerikaan was? Die komen niet zomaar even naar Cuba.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-11-2017 12:27
Weet je zeker dat het een (al dan niet stereotype) Amerikaan was? Die komen niet zomaar even naar Cuba.
100% vanwege het accent en omdat hij ook zat te verkondigen hoeveel beter alles was in de VS. Ik weet niet hoe het nu met Trump is maar onder Obama was het voor Amerikanen relatief makkelijk om naar Cuba te reizen.
Ok, ik geloof je hoor, vind het alleen opvallend dat iemand die best moeite moest doen (ook onder Obama) om dat land te bezoeken zich zo gedraagt. Maar zo zie je maar, gekken zijn er overal :)
Alle reacties Link kopieren
Dat verbaasde mij ook :) de meeste Amerikanen die Cuba bezoeken voldoen totaal niet aan het stereotype en schamen zich vaak ook voor hun landgenoten.
Ik vermoed wel dat er een aantal reisorganisaties is die aan Amerikanen Cubareizen verkoopt onder het mom van culturele uitwisseling waardoor het een stuk makkelijker is gemaakt. Hotel Manzana is natuurlijk ook niet voor niets geopend in Havana, die richt zich nogal op deze doelgroep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven