Madagaskar en Mauritius
vrijdag 29 juni 2012 om 12:55
Nou, het idee van Kenia en Tanzania gaat niet door. Ik heb nu mijn zinnen gezet op Madagaskar en Mauritius. Heeft iemand daarover goede tips? Wat moet ik wel en niet doen? Het gaat om ongeveer drie weken in september (uitloop naar oktober zou ook nog kunnen als dat beter is). Zelf denk ik aan een rondreis van twee weken op Madagaskar en een weekje strand op Mauritius.
Fortis et liber
donderdag 1 november 2012 om 19:48
Wij zijn net een week terug uit Mauritius. Wij zijn daar 2 weken geleden getrouwd en wij vonden het super. Het weer was heerlijk, mooi strand, heerlijke keuken (frans en indiaans), aardige bevolking. Het gaf ons het ultieme vakantiegevoel.
Op andere 'bounty'eilanden ben ik niet geweest, dus ik kan niet vergelijken.
Op andere 'bounty'eilanden ben ik niet geweest, dus ik kan niet vergelijken.
donderdag 1 november 2012 om 20:42
Ugglover wij zaten aan de westkant (beter weer) en wij hadden een kindvriendelijk resort uitgezocht ivm onze kinderen. www.lapirogue.com
zaterdag 3 november 2012 om 13:00
Ja je kan kiezen voor 2 huisjes, met een tussendeur. Wij hadden gewoon gekozen voor een superieur kamer met 4 bedden. (deze kamers staan ook dichterbij het strand en heb je ook 2 ligbedden bij de tuin. Wij vonden het een zeer fijn gemoedelijk resort...mocht je nog meer weten of meer foto's willen zien, dan moet je het maar even laten weten.
zondag 4 november 2012 om 11:09
Een appartement huren op Mauritius is een stuk goedkoper dan een resort. Wij betaalden 350 euro per week voor een heel groot appartement met 3 slaapkamers. Auto kost ca. 300 euro per week. Wij zaten bij Blue Bay en daar is het niet echt toeristisch.
Het noorden is luxer en ook daar is een appartement goedkoper dan een resort. Eten in een restaurant is ook veel leuker en goedkoper dan op een resort. En de mensen op Mauritius zijn echt heel erg aardig.
Het noorden is luxer en ook daar is een appartement goedkoper dan een resort. Eten in een restaurant is ook veel leuker en goedkoper dan op een resort. En de mensen op Mauritius zijn echt heel erg aardig.
zondag 4 november 2012 om 19:07
To je zegt dat de vakantie afvalt vanwege medicatie.
Waarschijnlijk mag je de prik voor gele koorts niet hebben.
Echter deze zal in Madagascar ook vast moeten.
Zanzibar is de prik zelfs verplicht.
Misschien dan een hele andere bestemming kiezen.
Rondreis Usa en Hawaiii is ook erg mooi.
Of Usa met combinatie Bahamas of Barbados?
Jammer Kenia is heel mooi.
Waarschijnlijk mag je de prik voor gele koorts niet hebben.
Echter deze zal in Madagascar ook vast moeten.
Zanzibar is de prik zelfs verplicht.
Misschien dan een hele andere bestemming kiezen.
Rondreis Usa en Hawaiii is ook erg mooi.
Of Usa met combinatie Bahamas of Barbados?
Jammer Kenia is heel mooi.
maandag 5 november 2012 om 07:49
Ik zit nu ook te kijken om een app te huren en dat is echt veel goedkoper. Alleen vind ik het dan wel lastig hoe ik weet waar je zit, ik hou nu maar een beetje noordwest aan, bij grand baie in de buurt. Die resorts liggen natuurlijk vaak aan het strand en dat ziet er tof uit! Waar zat jij Emma? Heb je een link?
maandag 5 november 2012 om 22:19
Wij zaten net achter het strand, hier
http://www.pingouinvillas.com/home.php
Aan het strand zijn ook wel appartementen te vinden. Toen we aan het rondrijden waren zagen we een heel mooi appartement bij Pereybere, pal aan het strand.
http://www.pingouinvillas.com/home.php
Aan het strand zijn ook wel appartementen te vinden. Toen we aan het rondrijden waren zagen we een heel mooi appartement bij Pereybere, pal aan het strand.
maandag 5 november 2012 om 22:23
Heb even voor je gegoogled
http://www.homelidays.co. ... ental/mu/pereybere_r0.asp
Het strand(je) van Pereybere is echt prachtig met heel fijn zand, lijkt net poeder.
Het is daar wel toeristischer dan het zuiden.
http://www.homelidays.co. ... ental/mu/pereybere_r0.asp
Het strand(je) van Pereybere is echt prachtig met heel fijn zand, lijkt net poeder.
Het is daar wel toeristischer dan het zuiden.
dinsdag 6 november 2012 om 07:58
Thanks Emma, jouw app ziet er heel goed uit! Staat bij mn favorieten! Homelidays ken ik idd, die heb ik ook al helemaal doorgespit, maar welke bedoel je precies? Als ik die link open krijg ik er 59... Ik zou een zwembad op zich ook wel lekker vinden voor mn zoontje maar is geen must. Ik vind onder de 1000 euro voor 2 weken ook echt niet verkeerd!